2024-02-13, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Ett flickebarn på sitt första arbete triggade chefens sexuella rovdjursinstinkter, han kände ett övertag och ville utnyttja det. De flesta våldtäktsoffer är så chockade, skärrade att de orkar/vågar inte skrika.
Det är en vanlig fysiologisk reaktion, vid rån många blir så vettskrämda att de ger inte ifrån sig ett ljud.
Tänk bara på folk som ska prata offentligt, stressen gör att många blir torra i halsen och talar väldigt tyst, de får inte luft.
En 19 åring är inte ett barn. Det är dags att sluta infantilisera vuxna kvinnor. Förstår att kvinnor är efterblivna och inte förstår vad ansvar och konsekvenser är, men de är fortfarande inte barn. Annars måste vi ju ta bort rösträtten och allt annat.. inte kan vi ha små barn som dricker, röstar och gör porr, eller?
Citera
2024-02-13, 11:03
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
För svenskar våldtar inte?
Svenska våldtar både utvecklingsstörda och sina egna syskon, pedofili är lagligt för i min bok är man barn vid 15 och det var bara några år sedan mot protester som tidelag avskaffades. Sverige är sexuellt skadat. Fan Gardell är en frihets ikon. Hej kom och hjälp mig.
Citera
2024-02-13, 11:32
Medlem
För den som vill läsa domen så har den målnummer B 156-23, Göteborgs tingsrätt.

För även om den tilltalade verkar vara en riktigt idiot så är tingsrättens resonemang otroligt märkligt.
De har, som vanligt i de här målen, valt att bortse från uppenbara motsägelser och gått helt på målsägarens ord och inte hennes handlingar.
Objektivitetsprincipen har också åsidosatts, och även om jag inte läst fupen så vågar jag gissa att det även skett under utredningen.
Citera
2024-02-13, 11:55
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Bevis på att hon faktiskt blev VÅLDTAGEN?

Hon har lämna en lång, levande, klar, detaljrik och sammanhängande berättelse om vad som
hände där på toaletten. Det är bevisningen.
Citera
2024-02-13, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hon har lämna en lång, levande, klar, detaljrik och sammanhängande berättelse om vad som
hände där på toaletten. Det är bevisningen.

Så, hon är bra på att berätta saker…?
Är det alltså vad som ska avgöra om någon hamnar i fängelse?
Hon skrev ju ner en berättelse som hon inte ens kunde återge för VDn när hon och hennes pappa träffade honom senare. Då kunde hon knappt berätta alls.
Hon kanske är bra på att memorera text?

Det faktum att hon, så fort hon kom hem, benämnde händelsen som ”Vi strulade” till sin bror betyder ingenting?
Citera
2024-02-13, 12:24
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Så, hon är bra på att berätta saker…?
Är det alltså vad som ska avgöra om någon hamnar i fängelse?
Hon skrev ju ner en berättelse som hon inte ens kunde återge för VDn när hon och hennes pappa träffade honom senare. Då kunde hon knappt berätta alls.
Hon kanske är bra på att memorera text?

Det faktum att hon, så fort hon kom hem, benämnde händelsen som ”Vi strulade” till sin bror betyder ingenting?

Endera: Tingsrätten vet eller såg något som inte vi vet eller kan ske

eller, MGM haft otur att hamna hos en aktivistisk tingsrätt där " victim blaiming" är det fulaste
som kan hända. Värre att misstro en tjej som anger att hon blivit våldtagen än att döma
någon oskyldig.

Men det som verkligen gör riktigt riktigt ont i själen är att dom få gånger en tjej får dåligt samvete
och 5-10 år senare erkänner att hon vittnade falskt så bli det noll konsekvenser.
Jag har sett domar på 30 dagsböter a 50 kr och en månad villkorligt medans mannen suttit ett par
år på Skogome.
Citera
2024-02-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Endera: Tingsrätten vet eller såg något som inte vi vet eller kan ske

En 19-årig tjej som grät…?

Citat:
eller, MGM haft otur att hamna hos en aktivistisk tingsrätt där " victim blaiming" är det fulaste
som kan hända. Värre att misstro en tjej som anger att hon blivit våldtagen än att döma
någon oskyldig.

Och det är precis den här kognitiva dissonansen som råder och som låtit aktivister införa samtyckeslagen, eller ”prinsesslagen” på bekostnad av objektivitetsprincipen.

Citat:
Men det som verkligen gör riktigt riktigt ont i själen är att dom få gånger en tjej får dåligt samvete
och 5-10 år senare erkänner att hon vittnade falskt så bli det noll konsekvenser.
Jag har sett domar på 30 dagsböter a 50 kr och en månad villkorligt medans mannen suttit ett par
år på Skogome.

Nu är ju falsk tillvitelse i och för sig ännu mer svårbevisat än våldtäkt, men straffet borde verkligen stå i paritet till vad målsägaren fått utstå. Så är det ju tyvärr sällan i sverige.
Citera
2024-02-13, 14:46
Medlem
Keramik-Kalabaliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
... och sen efter en stund bestämt sig för att avbryta? Om det skulle vara så anser du att en våldtäkt begåtts då?
Eftersom hon bestämde sig för att avbryta så betyder det att hon inte ville fortsätta. Så om han har bestämt att hon måste fortsätta så är det en våldtäkt.

Det blev ett A++ till mig i det provet.

Tyvärr tänker vissa här i tråden som afghanska män.
Senast redigerad av Keramik-Kalabalik 2024-02-13 kl. 14:48.
Citera
2024-02-13, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keramik-Kalabalik
Eftersom hon bestämde sig för att avbryta så betyder det att hon inte ville fortsätta. Så om han har bestämt att hon måste fortsätta så är det en våldtäkt.

Det blev ett A++ till mig i det provet.

Tyvärr tänker vissa här i tråden som afghanska män.

Fast det är ju ingen som har bestämt att någon måste fortsätta.

Och tyvärr tänker vissa här i tråden som feminazis som känner att en man utan tvekan är skyldig enbart för att en kvinna är ledsen.
Citera
2024-02-13, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Intressant att en av nämndemännen som var en KVINNA tyckte att mannen skulle frikännas, man tycker att en kvinna borde ha mer empati mot en annan kvinna men tydligen inte.
En kvinnas värsta fiender är oftast andra kvinnor.

Mannen var säkert högutbildad om han var chef så det kan ju vara det kvinnan gick efter. Speciellt om hon själv var högutbildad.
Citera
2024-02-13, 14:57
Medlem
Keramik-Kalabaliks avatar
Citat:
Fast det är ju ingen som har bestämt att någon måste fortsätta.
Du får ta det med JoaquinGuzman eftersom det var han som skrev det jag citerade

Citat:
Och tyvärr tänker vissa här i tråden som feminazis som känner att en man utan tvekan är skyldig enbart för att en kvinna är ledsen.
Lilla afghanpojken kände sig träffad.
Citera
2024-02-13, 16:19
Medlem
moonclimbers avatar
Vem i helvete våldtar nån på en toalett när man har ett helt hotell fullt med sängar att tillgå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in