2024-02-12, 18:43
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
?

FSD är ju officiellt nerlagt sedan 2 år tillbaka. Häng med nu.

Nu ska Tesla istället återuppfinna industrirobboten. På något sätt tror man att det ska generera mer vinst än resten av världen tillsammans. Själv är jag skeptisk.

mvh
Nu skojar du?
Citat:
you can purchase Autopilot, Enhanced Autopilot or Full Self-Driving Capability at any time through the Tesla app – and the Autopilot software required will be added to your vehicle.
https://www.tesla.com/support/autopilot
Citera
2024-02-12, 19:10
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Intressant. Tesla tycks ju ligga långt fram i utvecklingen?

Betydligt längre fram än några konkurrenter skulle jag tippa. Waymo mfl har ju självkörande bilar enbart inom angivna stadskärnor.
Citera
2024-02-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Ja, de ligger åratal (decennier) före det militärindustriella komplexet på många fronter. Ingen militär i världen är ens i närheten av FSD, Neuralink, SpaceX mm. I 80 år har hela det militärindustriella komplexet försökt lösa tex återvinningsbara raketer. Sedan kommer en självlärd Elon Musk med egna pengar och löser det på några år. FSD kommer att fungera eftersom det är AI. Inom 5 år kommer försäkringsbolagen att kräva FSD eftersom det kommer att vara 10 ggr säkrare än människoapor bakom rattarna. Dessa FSD rättigheter kommer att generera absurda inkomster då det sker som prenumeration. I det läget hotar LO att sälja sitt innehav i Tesla. Av princip. Bara 40% av alla företag i sverige har kollektivavtal. Varför LO hetsar mot just Tesla får ni fråga Soros, Bilderberg, WEF och oljeindustrin om.

Starlink kommer att slå ut mycket mobiltrafik också.

Du har sagt mycket dumt här men detta tar nog priset. Eftersom andra Tesla Bulls hävdar att du bara trollar, vill jag bara tydligt be dig att förtydliga, ja eller nej, är Tesla längre fram i utvecklingen (decennier) före tex, den amerikanska armen?
Citera
2024-02-12, 20:46
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Du har sagt mycket dumt här men detta tar nog priset. Eftersom andra Tesla Bulls hävdar att du bara trollar, vill jag bara tydligt be dig att förtydliga, ja eller nej, är Tesla längre fram i utvecklingen (decennier) före tex, den amerikanska armen?

I vad?
Citera
2024-02-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Betydligt längre fram än några konkurrenter skulle jag tippa. Waymo mfl har ju självkörande bilar enbart inom angivna stadskärnor.
Tesla har inte en enda självkörande bil..
Citera
2024-02-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
I vad?

Någonting, whatever.
Citera
2024-02-13, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86

Inte ännu. Dessutom så är det en hel kader av byråkrater och obildade som bla förbjuder FSD-tester inom EU. För att de skall "utreda" (dvs skapa jobb åt sitt ego) och skydda den egna bilindustrin som är hopplöst efter.

Ny video med senaste uppdateringen / starta vid 2 min
https://www.youtube.com/watch?v=aEhr6M9Orx0
Senast redigerad av Kulturmarxist 2024-02-13 kl. 01:10.
Citera
2024-02-13, 01:13
Medlem
felpost
Senast redigerad av Kulturmarxist 2024-02-13 kl. 01:21.
Citera
2024-02-13, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off

JA. Bla inom rymdteknik, tillverkningsprocesser, byråkrati och FSD. - US army samlar bla ihop gamla Falcon raketer som är uttjänta av SpaceX. US Space force har begagnade prylar från SpaceX.

Tesla har utkonkurrerat snart hela den amerikanska bilindustrin, Boeing, Grumman, Mcdonald douglas mm. De får inga kontrakt längre.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2024-02-13 kl. 01:23.
Citera
2024-02-13, 09:14
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:

Hur menar du nu? Vem har sagt att de har det?
Citera
2024-02-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Hur menar du nu? Vem har sagt att de har det?
Då får du gärna utveckla hur Tesla är ”betydligt längre fram än sina konkurrenter” som t ex Waymo, som ”enbart är självkörande i angivna stadskärnor”, när Tesla inte är självkörande någonstans?
Citera
2024-02-13, 13:04
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Då får du gärna utveckla hur Tesla är ”betydligt längre fram än sina konkurrenter” som t ex Waymo, som ”enbart är självkörande i angivna stadskärnor”, när Tesla inte är självkörande någonstans?

Teknikerna går inte ens att jämföra. Waymo förlitar sig på radar och fungerar enbart i inhägnande städer. OM Teslas FSD skulle bli godkänd och adopterad så kommer den kunna gå att använda världen över. Att jämföra de två är som att jämföra radiobilar på Gröna Lund med vanliga bilar ute i trafiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in