2024-02-12, 10:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Han har kapacitet att hänga med till slutet. Tyvärr saknas spurten. Bra utför också, iallafall idag.
Han är ett lätt byte för samtliga norrmän eftersom Porris ger upp på förhand pga sitt usla självförtroende när han ser att de är fler än han.
Citera
2024-02-12, 10:47
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Han är ett lätt byte för samtliga norrmän eftersom Porris ger upp på förhand pga sitt usla självförtroende när han ser att de är fler än han.

Han gav inte upp igår, han körde hårt ända in i kaklet, det är bara det att de andra är vassare spurtare än honom.
Citera
2024-02-12, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Han gav inte upp igår, han körde hårt ända in i kaklet, det är bara det att de andra är vassare spurtare än honom.
Nej, det sitter i huvudet pga att han är i mentalt underläge. Hade det var 5 andra svenskar hade det varit lättare för honom rent mentalt.
Citera
2024-02-12, 11:48
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Nej, det sitter i huvudet pga att han är i mentalt underläge. Hade det var 5 andra svenskar hade det varit lättare för honom rent mentalt.

Det där är bara din tolkning. Igår såg jag en Porromaa som stakade ända in i kaklet tills armarna blev blå, stor skillnad mot hur Calle kan se ut på upplopp ibland.
Citera
2024-02-12, 12:06
Avslutad
Citat:
Det där är bara din tolkning. Igår såg jag en Porromaa som stakade ända in i kaklet tills armarna blev blå, stor skillnad mot hur Calle kan se ut på upplopp ibland.

Håller med, han gick all in ända in i mål, precis som han ska göra, för nästa gång spurtar han någon dm/sekund snabbare (osv osv) och närmar sig de bästa successivt.

Jag menar, hur ska de annars bli bra på spurt vid distanslopp om de inte "tränar på tävling", de har ju liksom ingen i laget som är i närheten av norrmännen, så det måste ske helt enkel under tävling.

Calle är det dock redan kört för, det är alldeles för sent att formatera om hans hårddisk.
Citera
2024-02-12, 12:23
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Motsäger inget av det jag anfört. Och varför just topp fem? Varför inte segrar? Eller topp tre? Och hur många lopp gjorde han totalt med respektive masstart och intervall? Tror fortfarande att han hade varit än mer lyckosam om de masstartslopp han gjorde hade varit intervallstarter. Särskilt på längre distanser, som fem mil. Minns hans segrar i Holmenkollen. Men tror vi olika så gör vi, inget fel i det.

Topp-5 för det var ett alternativ när jag skulle filtrera resultaten. Är 50/50 när det gäller pallplatser. Hans tre segrar kom på intervallstart varav två I Kollen som enbart kördes med intervallstart.

Helt klart kan vi tro olika.
Citera
2024-02-12, 14:45
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Känner sig ej i tillräckligt bra skick från sjukdom. Siktar mot Norden.

Ahh tråkigt. Inte gjort ett bra lopp sedan skiathlonen i Trondheim tyvärr
Citera
2024-02-12, 18:19
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Yes

Åfan. Det var starkt. Johan Olsson-nivå. Skedde det i somras eller vet du när?
Citera
2024-02-12, 18:22
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:

Håller med
Citera
2024-02-12, 19:42
Avstängd
Var det tunnaste fältet jag sett på 20 km för damer. Ca 30 åkare och sedan utfyllnad från nordamerikanska åkare. Bla 3 finskor. Tre länder hade 5 åkare med ( Sverige, Norge och Tyskland) som utgjorde hälften av fältet ( exklusive utfyllnadsåkarna).

Vart är längdåkningen på väg? När ryker de från OS?
Citera
2024-02-12, 20:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Var det tunnaste fältet jag sett på 20 km för damer. Ca 30 åkare och sedan utfyllnad från nordamerikanska åkare. Bla 3 finskor. Tre länder hade 5 åkare med ( Sverige, Norge och Tyskland) som utgjorde hälften av fältet ( exklusive utfyllnadsåkarna).

Är väl inte konstigt att det är ett mindre startfält när det går i Nordamerika? Du tycker det är så mycket större variation på länder i skidskyttet eller? Finns inga planer på att ta bort längdåkningen från OS.
Citera
2024-02-12, 20:42
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Är väl inte konstigt att det är ett mindre startfält när det går i Nordamerika? Du tycker det är så mycket större variation på länder i skidskyttet eller? Finns inga planer på att ta bort längdåkningen från OS.

Var ju fler nationer och åkare som var med i sprinten. I de flesta nationer finns ju inte flera duktiga hybridåkare som i Sverige och det är väl knappast rimligt att skicka både ett fullt sprintlag och ett fullt distanslag till Nordamerika. Så jag tror inte man kan dra för långtgående slutsatser av deltagandet i det klassiska masstartsloppet.

Och vad gäller OS så är det väl snarare andra sporter än längdåkningen som är i farozonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in