2024-02-11, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Tyvärr pratar han inte om specifikt bitcoin i klippet som du så flitigt delar i tid och otid.

Vad killen säger i ett tv-klipp är heller inte ens i närheten av vad bolagets ”officiella” uppfattning om bitcoin eller någonting annat är.

Däremot har jag flera gånger rekommenderat dig att läsa Blackrocks rapport för 2024 om du vill veta vad de tror om investeringar framöver, där bitcoin lyser med sin frånvaro. Detta skulle man definitivt kunna kalla för bolagets officiella ståndpunkt.

Här får du länken ännu en gång:
https://www.blackrock.com/corporate/literature/whitepaper/bii-global-outlook-2024.pdf

Kommer du investera enligt råden här?

Kommer du att investera enligt BlackRock's rekommendationer här i deras reklamkampanj för ..:

https://twitter.com/bitcoinlfgo/status/1746557869879918779

Historiens mesta framgångsrika ETF inom loppet av någon vecka, men förmodligen inget enligt kebablogik .. förstås.

Citera
2024-02-11, 21:27
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Kommer du att investera enligt BlackRock's rekommendationer här i deras reklamkampanj för ..:

https://twitter.com/bitcoinlfgo/status/1746557869879918779
Jag brukar inte investera enligt tips från reklamfilmer, gör du alltså det?

Citat:
Historiens mesta framgångsrika ETF inom loppet av någon vecka, men förmodligen inget enligt kebablogik .. förstås.
Detta stämmer naturligtvis inte, vilket jag har förklarat mer än en gång redan.

Tänkte du pudla och be om ursäkt för alla de lögner du har skrivit i tråden idag?
Citera
2024-02-11, 21:49
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:

Tänkte du pudla och be om ursäkt för alla de lögner du har skrivit i tråden idag?
Nu fick det bevisat med en film från Blackrock. Att ditt svar ”det räknas inte” samt noll motbevis väger inte tungt. Hoppas du kan skärpa till dig något.
Citera
2024-02-11, 21:51
Avslutad
Citat:

Ja jag är 100% investerad i någorlunda enlighet med reklamfilmen.

Det enda jag har i min portfölj, på olika plattformar, är BTC och en del cash som jag tradar med (denna cykel med Solana, tidigare cykel med ETH, men kommer eventuellt att köpa BTC för allt och rida ut cykeln med det).

Jag köpte in mig 2017 och har fyllt på sedan dess, går jag ner så går jag ner med mitt skepp.

Men varför ska man inte investera enligt BlackRock, ljuger BlackRock om BTC menar du?

Citera
2024-02-12, 06:29
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ja jag är 100% investerad i någorlunda enlighet med reklamfilmen.

Det enda jag har i min portfölj, på olika plattformar, är BTC och en del cash som jag tradar med (denna cykel med Solana, tidigare cykel med ETH, men kommer eventuellt att köpa BTC för allt och rida ut cykeln med det).

Jag köpte in mig 2017 och har fyllt på sedan dess, går jag ner så går jag ner med mitt skepp.

Men varför ska man inte investera enligt BlackRock, ljuger BlackRock om BTC menar du?

Om du slutar flytta målstolparna och ber om ursäkt för varje gång du har blivit ertappad med lögner så kanske diskussionen skulle komma någon vart, men du hänvisar alltså hellre till reklamfilmer som investeringstips.

Hur var det nu med Blackrocks enorma köp av bitcoin-miners?
Citera
2024-02-12, 14:35
Medlem
Citat:
Du har alltså ingen aning om vad Larry Fink har för officiell uppfattning om BTC trots att jag delade den i tråden för någon timme sedan, och den har gått på repeat i sociala medier for some time?

Varför de skulle ha en annan inofficiell uppfattning, än deras officiella, får du också gärna redogöra för.
Nu blandar du korten lite? Jag skrev att vi inte känner till deras inofficiella, eller interna, uppfattning. Vad som däremot sägs i intervju är ju inte direkt någon hemlis, och egentligen rätt okontroversiellt:
  • Priset går upp om efterfrågan ökar
  • Kan fungera som en alternativ placering i oroliga tider, likt guld
  • Antalet Bitcoin ökar inte
  • Har inte funderat på vad priset kan bli, har ingen åsikt
  • Kommer aldrig slå som betalmedel eller valuta
  • Mesta intervjutiden upptas av generellt prat om ETF:er och tokens i största allmänhet
  • Kryptovalutor som ägs genom ETF kan inte användas för transaktioner

Vad sägs inte i intervjun:
  • Bitcoin kommer slå igenom stort, och det kommer bara växa och växa
  • Efterfrågan ser inga gränser
  • Det här kommer bli det nya guldet
  • Vi tror stenhårt på Bitcoin och kommer investera våra egna pengar
I övrigt tycker jag han undviker raka svar genom att medvetet sväva ut i generella termer och hypotetiska resonemang. Jag tycker han är väldigt neutral, nästan försiktig. Men i fanatiska kryptoforumen vrids detta till det slutgiltiga beviset på att etablissemanget nu erkänt Bitcoin som den nya världsordningen. "I believe that..." glädjetolkas som att han är en Believer in Bitcoin.
Senast redigerad av HasseKlasse 2024-02-12 kl. 15:14.
Citera
2024-02-12, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Nu blandar du korten lite? Jag skrev att vi inte känner till deras inofficiella, eller interna, uppfattning. Vad som däremot sägs i intervju är ju inte direkt någon hemlis, och egentligen rätt okontroversiellt:
  • Mesta intervjutiden upptas av generellt prat om ETF:er och tokens i största allmänhet

I övrigt tycker jag han undviker raka svar genom att medvetet sväva ut i generella termer och hypotetiska resonemang. Jag tycker han är väldigt neutral, nästan försiktig. Men i fanatiska kryptoforumen vrids detta till det slutgiltiga beviset på att etablissemanget nu erkänt Bitcoin som den nya världsordningen. "I believe that..." glädjetolkas som att han är en Believer in Bitcoin.

Du känner uppenbarligen inte till att Larry Fink - i minst en intervju - sagt att han tror att BTC kan spela samma roll som guld framöver. Detta förutsätter ett betydligt högre pris med tanke på hur det gick för priset på guld när en ETF för guld lanserades.

Det är ett tämligen starkt statement.

Slutligen: Kommer Kebab in här och hävdar att Fink aldrig sagt detta så får det stå för Kebab, jag kommer inte att debattera på den nivån. Alla köper BTC på den nivå de förtjänar.
Citera
2024-02-12, 16:01
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Framförallt handlar inte ens uttalandet i videon om specifikt bitcoin, utan om "krypto". Men detta faktum vill naturligtvis bitcoiners försöka sopa under mattan.

Citat:
Du känner uppenbarligen inte till att Larry Fink - i minst en intervju - sagt att han tror att BTC kan spela samma roll som guld framöver.
Något sådant har han aldrig sagt (om specifikt bitcoin).

Citat:
Detta förutsätter ett betydligt högre pris med tanke på hur det gick för priset på guld när en ETF för guld lanserades.
Någon rusning av guldpriset skedde naturligtvis inte som ett resultat av ETF:er för 20 år sedan. Ännu en lögn som brukar spridas i samband med ETF-narrativet hos bitcoiners.

Citat:
Slutligen: Kommer Kebab in här och hävdar att Fink aldrig sagt detta så får det stå för Kebab, jag kommer inte att debattera på den nivån. Alla köper BTC på den nivå de förtjänar.
Låter som att någon är butthurt av att bli gång på gång avslöjad som lögnare.

Vad gäller ditt uttalande om "alla köper BTC på den nivå de förtjänar", som för övrigt är en trött fras som brukar upprepas av bitcoiners (har du inga egna tankar i huvudet?), så är detta tvärtom ett argument mot bitcoin, och inte för, om man lyckas tänka logiskt några steg.
Senast redigerad av kebabmedpommes 2024-02-12 kl. 16:03.
Citera
2024-02-12, 17:13
Medlem
Citat:
Du känner uppenbarligen inte till att Larry Fink - i minst en intervju - sagt att han tror att BTC kan spela samma roll som guld framöver. Detta förutsätter ett betydligt högre pris med tanke på hur det gick för priset på guld när en ETF för guld lanserades.

Det är ett tämligen starkt statement.

Det var just det jag refererade, att Bitcoin kan få liknande funktion som att placera i guld. Han säger däremot inte att detta kommer få samma genomslag och betydelse som guld, vilket är den stora frågan.

Ni vet väl f.ö. att förvaltare inte sätter egna pengar på spel, och inte bär risken för sina investeringar? Då kan de säga lite vad som helst och behöver inte ta några konsekvenser. Riktiga investerare har däremot en nedsida också, en dålig investering innebär förlorade pengar och då krävs mer välgrundade beslut. Därför kanske ni ska lyssna mer till investerare än förvaltare. Jag antar att ni diskuterat Buffet tidigare i tråden?
Citera
2024-02-12, 17:23
Medlem
withnonam3s avatar
Hörde precis från en trader jag följer att pengar rör sig från guld och silver till BTC. Det är en stark signal om vart det tar vägen snart.
Citera
2024-02-12, 17:24
Avslutad
Citat:
Det var just det jag refererade, att Bitcoin kan få liknande funktion som att placera i guld. Han säger däremot inte att detta kommer få samma genomslag och betydelse som guld, vilket är den stora frågan.

Ni vet väl f.ö. att förvaltare inte sätter egna pengar på spel, och inte bär risken för sina investeringar? Då kan de säga lite vad som helst och behöver inte ta några konsekvenser. Riktiga investerare har däremot en nedsida också, en dålig investering innebär förlorade pengar och då krävs mer välgrundade beslut. Därför kanske ni ska lyssna mer till investerare än förvaltare. Jag antar att ni diskuterat Buffet tidigare i tråden?

Nej det är tämligen klart - och således ingen fråga - för BlackRock. Det är så jag tolkar densammes uttalande.

BlackRock ger råd till sina klienter, de har mycket att förlora på att ge felaktiga råd. Detta har jag redan försökt förklara för dig.

Människor som gillar Buffet finns det gott om på aktieforumet. Diskutera Buffet du, jag tackar för mig i tråden.

/Alla köper BTC på den nivå de förtjänar.
Citera
2024-02-12, 17:37
Medlem
Citat:
Enligt samma logik så kan du fråga dig varför du vet bättre än ”analytikerna” hos t ex Vanguard?

https://www.ft.com/content/a45fdbf1-2c7c-4a17-b781-d7d3052cab38

Eller varför nu Teslas ganska försumbara innehav av krypto (de äger annat än bara bitcoin) är relevant när t ex Apple eller Microsoft inte äger något dylikt alls?

https://bitcointreasuries.net/

9720 BTC är inte försumbart i något sammanhang. Är värt nästan en halv miljard dollar i skrivande stund. Värdet på innehavet har ökat med nära femtio procent sedan köpet för tre år sedan.

Har du någon källa på att Tesla dessutom äger altcoins, eller hittade du bara på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in