2024-02-12, 14:39
  #4933
Medlem
Stackars advokat..lider med henne
2024-02-12, 14:51
  #4934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girl-In-Black
Någon som vet vart R tagit vägen?
Var prat om att hon var anmäld för något likt Lejonmamma så hon kanske ligger lågt
2024-02-12, 14:52
  #4935
Avslutad
I den här debatten om "kidnappade" barn är det fullt fokus på föräldrarnas upplevelse. Det faktum att alla sådana här LVU-beslut rör minderåriga innebär att barnens röst aldrig aldrig når offentligheten annat än som citerade fragment. Däremot hörs desto fler av barnen när de väl vuxit upp, detta är ett gott representativt exempel:

https://www.tiktok.com/@javiofamiljen/video/7211636770910260485?_r=1&_t=8jp2D1TEGtF
2024-02-12, 15:27
  #4936
Medlem
Lenjonmamma gnäller på landet som försörjer henne i vanlig ordning. Hon jobbar också jobbar och får ingenting tillbaka 😂😂. Människan har ju inte gjort ett handtag på länge. Dessutom har landet bekostat dyra insatser som utredningshem för henne.
2024-02-12, 15:33
  #4937
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon brukar ju säga att hon jobbat som fotograf och journalist när det i själva verket var det hon gjorde på den dagliga verksamheten . Hur hon kunde tro den dagliga ersättning människor får på daglig verksamhet ger sgi är svårt att förstå .

Många som säger att de går till jobbet när de går till sin dagliga verksamhet men de flesta vet ju innerst inne att det inte är ett jobb, det är de som är väldigt nedsatta i funktion som på riktigt tror det är ett jobb.
Men det kan ju inte gälla henne för det är inget fel på henne inte!
2024-02-12, 15:37
  #4938
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funtade007
Ja det är hemskt för den som är drabbad av människor med personlighetsstörning. För det är ytterligare en sak(personlighetsstörning) dessa har gemensamt. Dom har bara rättigheter, inga skyldigheter. Dom anser att då myndigheter, ex, familjehem mm utsätter dom för ”tortyr” så har dom rätt att informera folket vilka dom är. Då namedroppas det hej vilt.
Personligen tycker jag F*a har eskalerat senaste månaderna. Faktiskt såg jag den förändring hos henne då R*becca gjorde entré på TT. F*a kände sig hotad av att hon tog plats. Då förändrade F*a sitt sätt och började spela upp saker hon har inspelat. Det har hon inte gjort tidigare.

Jepp det märkte jag också, hon känner väl att hennes plats på toppen blir hotad eftersom även Rebe**a är bra på att uttrycka sig samt rota bland lagar osv de andra snackar en massa trams, har svårt att uttrycka sig osv så Fia har varit kungen tillsammans med Gullimax.
2024-02-12, 15:47
  #4939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girl-In-Black
Någon som vet vart R tagit vägen?

Ingen aning. Men vet att hon har åtal på sig enligt henne själv.
Halmstad Tingsrätt borde ha åtalet. Orkar dock inte begära ut. Någon annan kanske är sugen.
2024-02-12, 15:51
  #4940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyr123
Lenjonmamma gnäller på landet som försörjer henne i vanlig ordning. Hon jobbar också jobbar och får ingenting tillbaka 😂😂. Människan har ju inte gjort ett handtag på länge. Dessutom har landet bekostat dyra insatser som utredningshem för henne.
Hon tycker ju att hon jobbar när hon hela dagar ringer runt eller gör sina oändliga mängder överklagande på det hon skickat in .
Nu skulle hon vilja ställa ut sina tavlor på galleri i stockholm problemet är ju bara att det är så dyrt att åka till ett galleri eftersom hon måste ta taxi med tavlorna , går också bra med Zorn museet om det kniper .
2024-02-12, 15:53
  #4941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Jepp det märkte jag också, hon känner väl att hennes plats på toppen blir hotad eftersom även Rebe**a är bra på att uttrycka sig samt rota bland lagar osv de andra snackar en massa trams, har svårt att uttrycka sig osv så Fia har varit kungen tillsammans med Gullimax.

Exakt så! Är också tragiskt att se och höra att dom inte kan ens vara glad då det ev går framåt för någon av dom. Noterade hur Fia bara bytte samtalsämne då en mamma hade fått prata med sitt barn igen efter nästan ett år.
(Har för mig att det var R)
Det var inte det minsta intressant för sektledaren.
2024-02-12, 15:59
  #4942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildsomsnoe
Har läst domar, står inget sånt
Jo det står om detta men att det avtagit under placering när de är separerade från varandra .
Står tom att just detta var en av orsakerna till att de placerades .
Fia har inte lyckats hantera utbrott som det ena barnet hade utan lät det istället styra
2024-02-12, 16:00
  #4943
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funtade007
Exakt så! Är också tragiskt att se och höra att dom inte kan ens vara glad då det ev går framåt för någon av dom. Noterade hur Fia bara bytte samtalsämne då en mamma hade fått prata med sitt barn igen efter nästan ett år.
(Har för mig att det var R)
Det var inte det minsta intressant för sektledaren.

Nej tyvärr bryr hon sig inte ett skit om andra, det är många som fått skit från henne om de säger att de lyckats överklaga nåt eller fått tillbaka vårdnaden osv, ofta säger hon att de ljuger och kräver bevis.
Hon har mailat med Lejonmammas advokat i brottsmålet och nu tycker advokaten att Lejonmamma ska ta Fia eller M@lin som vittne på hennes rättegång för att de är ju bra på att prata. Inte en chans att jag hade blandat in dem i min rättegång, vi får hoppas ingen där vet vilka de är.
2024-02-12, 16:07
  #4944
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Nu sitter Marlene med sin advokat o tjafsar..mamma sjuk i brasilien. Tycker arlene ska ha med vittne till rättegången..tex Fia, nu får vi se hur nära vänskapen är

På henne verkar det som att hon kommer åka till Brasilien snart, för vilka pengar då?
Hon klagade på att det skulle kosta 900 att försöka få rätt till att träffa sonen nåt iaf för hon har inte råd med det.
Hon ville inte åka till Rättspsyk för hon hade inte råd men tråkigt för henne så är det rätten som betalar biljetterna så åka fick hon ju.
Så hur ska hon ha råd att åka till Brasilien? Har hon ens råd att åka till flygplatsen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in