2024-02-12, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Du kan ju själv räkna upp några seriösa analytiker med historik att vara något så när oberoende som stödjer den uppfattning du verkar ha.

CIA

Fast jag gissar att du tror att de ljuger i interna dokument och du kan detta bättre än dom?

Sanningen är ju den att vad som än presenteras för dig kommer du aldrig erkänna detta som fakta så det spelar liksom ingen roll.
2024-02-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Sedan trådstart 2023-03-20 tills ungefär nu, hur har det hela utvecklat sig i och kring Avdivka? Med ryskt eller mindre ryskt eller kanske endast de på fronten som vet? Resten blir vi matade med önskade effekter eller tycke-effekter.

Ryssen tar terräng sakta men säkert. Det hela verkar ske till stora förluster, men förlustsiffran för Ukrainarna är svårare att bedöma.

Ser man till det filmmaterial som finns visar det stora ryska förluster samt att detta är vad västvärldens underrättelsetjänster med tror.
2024-02-12, 12:30
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
CIA

Fast jag gissar att du tror att de ljuger i interna dokument och du kan detta bättre än dom?

Sanningen är ju den att vad som än presenteras för dig kommer du aldrig erkänna detta som fakta så det spelar liksom ingen roll.

Det samma råder nog för din hållning. När jag ber dig om en i största allmänhet oberoende och seriös källa, så drar du till med CIA. Och detta när det gäller en proxykonflikt som samma organisation varit en del av att iscensätta. Men du kanske skojar?
2024-02-12, 12:32
Medlem
Citat:
Det samma råder nog för din hållning. När jag ber dig om en i största allmänhet oberoende och seriös källa, så drar du till med CIA. Och detta när det gäller en proxykonflikt som samma organisation varit en del av att iscensätta. Men du kanske skojar?

Du är medveten om att det finns läckte Cia papper va? Jag har svårt att tro att de förfalskar intern information även om folk tror att de gör det med den informationen de släpper utåt.
2024-02-12, 12:33
Medlem
Citat:

Lite nyfiken bara.

Vad skulle du kalla oberoende och seriös källa?
2024-02-12, 12:43
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, snart har de slut på spadar och kylskåpselektronik, eller hur?

https://www.vice.com/en/article/n7ej4w/russian-soldiers-are-attacking-ukrainians-with-shovels-uk-intelligence-says

Jag vet inte om ryssarna använder spadar och delar av kylskåp när de anfaller, men ingenting förvånar mig...

Återstår väl att se hur det går i Avdiivka, men än så länge håller försvaret och min gissning är att det svider på båda sidor, men med stor sannolikhet betydligt mer för ryssarna (de är de som anfaller väl förberedda försvarsställningar och det brukar alltid kosta mycket mer än för försvararna).
2024-02-12, 12:51
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ok, så USA startar alltså ett proxykrig för att sedan dra sig ur kriget så att Ryssland kan ta över Ukraina. För det är väl just det som händer just nu enligt dig va? Ryssland vinner över Ukraina?

Är det så jag ska tolka din inställning till kriget?

Glöm inte att vi ska tillägga att CIA också startade kriget men ljuger om förlustsiffrorna hela kriget för att sedan besluta sig för att Ukraina inte ska få mer hjälp?

Det är precis detta som Trumpen kommer att avslöja när han blir president? CIA, även under hans tid som president, jobbade för ett proxykrig i Ukraina. Detta avslutar nu Trump som en hjälte?

Jag får inte riktigt ihop detta. Kan du hjälpa mig?

Har USA gått och blivit Schizofren?
Senast redigerad av Conception 2024-02-12 kl. 12:54.
2024-02-12, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ok, så USA startar alltså ett proxykrig för att sedan dra sig ur kriget så att Ryssland kan ta över Ukraina. För det är väl just det som händer just nu enligt dig va? Ryssland vinner över Ukraina?

Är det så jag ska tolka din inställning till kriget?

Glöm inte att vi ska tillägga att CIA också startade kriget men ljuger om förlustsiffrorna hela kriget för att sedan besluta sig för att Ukraina inte ska få mer hjälp?

Det är precis detta som Trumpen kommer att avslöja när han blir president? CIA, även under hans tid som president, jobbade för ett proxykrig i Ukraina. Detta avslutar nu Trump som en hjälte?

Jag får inte riktigt ihop detta. Kan du hjälpa mig?

Har USA gått och blivit Schizofren?
Men, ingen annan behöver ju förklara dina fantasier. Vet du vad en halmgubbe är för något?

De där slutsatserna behöver ingen annan än du förklara.
2024-02-12, 13:32
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Men, ingen annan behöver ju förklara dina fantasier. Vet du vad en halmgubbe är för något?

De där slutsatserna behöver ingen annan än du förklara.
Men hur exakt ligger USA bakom allting då?

Och varför måste de frisera förlustsiffrorna för Ukraina om de ändå har för avsikt att dra sig ur kriget och lämna Ukraina åt sitt öde?

Förklara.

Jag tror inte att du får ihop det själv nämligen.
2024-02-12, 13:51
Medlem
Snart har ryssarna efter många månader och enorma kostnader i manskap och utrustning tagit över denna sönderbombade, övergivna och helt värdelösa lilla stad.

Därefter bär det vidare till att försöka ta över en annan av Ukrainas otaliga små värdelösa städer till enorma kostnader i tid, soldater och vapen.

I den här takten kommer Ryssland vinna kriget inom en evighet.
2024-02-12, 14:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Snart har ryssarna efter många månader och enorma kostnader i manskap och utrustning tagit över denna sönderbombade, övergivna och helt värdelösa lilla stad.

Därefter bär det vidare till att försöka ta över en annan av Ukrainas otaliga små värdelösa städer till enorma kostnader i tid, soldater och vapen.

I den här takten kommer Ryssland vinna kriget inom en evighet.

Sex av tio Strv122 har strukit med trots att de inte deltagit i fronten . Är siffrorna motsvarande för resten av Ukrainas utrustning är Avdiivka en stor framgång för ryssarna.
2024-02-12, 14:26
Medlem
Haha, tar det en graviditet att inta en stad av Skövdes storlek så sitter vi tryggt i Svedala. Hur jävla kassa är ryssarna egentligen? Inte fan är det Desert Storm direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in