2024-02-08, 00:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag tror för övrigt inte en sekund på att du varit läkare i 30 år.

Inga problem. Du får ha vilken åsikt som helst. Jag har inga problem med detta överhuvudtaget. Tack för att du skriver i tråden!
Citera
2024-02-08, 17:41
Medlem
Broder hjälp mig, har haft uppvakningar i perioder under natten och det påverkar mina dagar i stor omfattning. Varit så sedan 5 år sedan när jag jobbade natt.

Vaknar med tunga ögon, svettningar, huvudvärk, kroppen äter mina muskler för känner hur dom rycker, påverkar jätte mycket kognitivt, tappar 80-90% min max kapacitet att träna. Detta inom ramen på några dagar bara.

Det är verkligen dag/natt när jag får dessa symptom och annars när allt är bra. Det kommer periodvis det här.

Vad kan vara MÖJLIGT till det här? Även när jag har sådan bra sömnhygien, tränar, äter bra och inte sent osv.

Varje gång jag känner mig på top så kommer en sån här skit dag och det påverkar mig i 2-3 dagar. Så måste börja om med träning och återhämtning allmänt för kroppen.

Tillägger också får onaturliga hårda hjärtslag oftast även under dagen när det här händer.

Är så desperat av hjälp och gjort allt i min makt själv.
Citera
2024-02-12, 10:15
Medlem
Efterbliivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, man ska vara kritisk mot dagens sjukvård, och söka information själv, men man måste vara källkritisk. Ketodiet kanske vore något att pröva. Det kan reversera diabetes typ II. Sök begreppet på valfri sökmotor.
Tack för svar! Jag skall titta på det ( keto)
Citera
2024-02-12, 10:33
Medlem
Efterbliivens avatar
Min far är ett lyckad patient efter cancer behandling som ej innebar tradionella cellgifter eller strålning. ny forskningproject från Japan.
Efter 10år nu, (de följer upp honom.) så hade märkt en aggressiv förändring i cellerna efter provtagning. Dock i sin begynnelse. När de väl skulle opera bort området hade det försvunnit av sig själv.
Vad äter min far?
Mindre snabba kolhydrater.
10000 eneheter d vitamin, K2tabletter, fisk olje större dos, selen,magnesium, zink, glycine/nac,b vitamin complex, melatonin , q10, (goda bakterier 50billioner) bittra aprikos kärnor 10-15 st om dagen.

De var glatt förbluffade på karolinska i Huddinge sa min far , men valde att opera bort området ändå för det litade inte riktigt på vad de såg!

Så kroppens immunförsvar kan själv göra sig av med cancer! Verkar det som

Ett bra recept att ge sinna åldrade föräldrar, då gubben nu har snabbare gång hastighet än jag själv.
Ett tips är att inte handla vitaminer på apoteket, då doserna är för små. Tror den största d-vitamin de säljer ligger runt 800 enheter. Vilket är nästan1/10 av vad min far stoppar i sig,
Senast redigerad av Efterbliiven 2024-02-12 kl. 10:42.
Citera
2024-02-12, 19:51
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterbliiven
Min far är ett lyckad patient efter cancer behandling som ej innebar tradionella cellgifter eller strålning. ny forskningproject från Japan.
Efter 10år nu, (de följer upp honom.) så hade märkt en aggressiv förändring i cellerna efter provtagning. Dock i sin begynnelse. När de väl skulle opera bort området hade det försvunnit av sig själv.
Vad äter min far?
Mindre snabba kolhydrater.
10000 eneheter d vitamin, K2tabletter, fisk olje större dos, selen,magnesium, zink, glycine/nac,b vitamin complex, melatonin , q10, (goda bakterier 50billioner) bittra aprikos kärnor 10-15 st om dagen.

De var glatt förbluffade på karolinska i Huddinge sa min far , men valde att opera bort området ändå för det litade inte riktigt på vad de såg!

Så kroppens immunförsvar kan själv göra sig av med cancer! Verkar det som

Ett bra recept att ge sinna åldrade föräldrar, då gubben nu har snabbare gång hastighet än jag själv.
Ett tips är att inte handla vitaminer på apoteket, då doserna är för små. Tror den största d-vitamin de säljer ligger runt 800 enheter. Vilket är nästan1/10 av vad min far stoppar i sig,

Vad menas med 10000 enheter d-vitamin?

1 mcg är 40 IU (international units)

Jag tar 50-100 mcg (microgram) = 2000-4000 IU per dag.

Är det IU du avser?
Citera
2024-02-16, 15:18
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Efter att ha arbetat som läkare i omkring 30 år, så har jag insett hur pass mycket ekonomiska intressen styr sjukvården och tillhörande farmakologisk behandling.

Problemet med att ha en legitimation är att man kan bli av med den. Nya läkemedelspatent betyder enorma vinster för läkemedelsföretagen. Man får inte förespråka naturläkemedel. Det finns en oändlig mängd patienter jag mött som skulle vara hjälpta av vitaminer, mineraler och naturmedicin. Mer så än av patenterade läkemedel.

Jag påstår inte att man ska överge skolmedicinen helt, det finns bra (och dyra) behandlingar. Jag är utifrån evidens och beprövad erfarenhet fullständigt övertygad om att alternativa behandlingar kan ge människor både en förlängd livslängd och utökad livskvalitet.

Vad anser ni?
Har du några vetenskapliga stöd för att alternativ medicin fungerar?
Citera
2024-02-16, 21:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Har du några vetenskapliga stöd för att alternativ medicin fungerar?

Inom medicin talar vi om olika typer av bevisvärde:

1) Evidens (som i vetenskapliga studier, exempelvis genom randomiserade kontrollstudier)
2) Beprövad erfarenhet (talar för sig själv)

När det exempelvis gäller vitaminer och mineraler, så drabbas studier av dessa, precis som alla andra studier, av den så kallade etikprövningen. Vill man således pröva högre doser än RDI (som är alldeles för lågt satt i många fall) så stöter man på problem redan där. Lägg till detta, att forskningsanslag till stor del styrs av läkemedelsindustrin. De är inte intresserade av att studera icke-patenterade läkemedel, eftersom inga pengar finns att tjäna.

De flesta läkare som inser värdet av alternativmedicin använder sig därför av beprövad erfarenhet. Alltså empiriska studier på vanliga patienter, givetvis med informerat samtycke Ett minerat område där legitimationen kan hänga löst. Av dessa anledningar så anser jag att skolmedicinen rent generellt, och specifikt det medicinindustriella komplexet är korrumperat. Tyvärr.

Edit: trots att det i många fall handlar om lågdosbehandlingar, så kan du finna tiotusentals artiklar med signifikanta resultat på exempelvis den vetenskapliga databasen Pubmed.
Senast redigerad av WordWarrior 2024-02-16 kl. 21:44.
Citera
2024-02-18, 13:03
Medlem
Efterbliivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Vad menas med 10000 enheter d-vitamin?

1 mcg är 40 IU (international units)

Jag tar 50-100 mcg (microgram) = 2000-4000 IU per dag.

Är det IU du avser?
Ja
Citera
2024-02-18, 13:21
Medlem
Citat:
Efter att ha arbetat som läkare i omkring 30 år, så har jag insett hur pass mycket ekonomiska intressen styr sjukvården och tillhörande farmakologisk behandling.

Problemet med att ha en legitimation är att man kan bli av med den. Nya läkemedelspatent betyder enorma vinster för läkemedelsföretagen. Man får inte förespråka naturläkemedel. Det finns en oändlig mängd patienter jag mött som skulle vara hjälpta av vitaminer, mineraler och naturmedicin. Mer så än av patenterade läkemedel.

Jag påstår inte att man ska överge skolmedicinen helt, det finns bra (och dyra) behandlingar. Jag är utifrån evidens och beprövad erfarenhet fullständigt övertygad om att alternativa behandlingar kan ge människor både en förlängd livslängd och utökad livskvalitet.

Vad anser ni?

Alltid uppfriskande när läkare själva uttalar sig om korruptionen inom hälsa, sjukvård och läkemedelsindustrin.

Hur var din allmänna inställning till vaccinen i början av "plandemin"? Tänker just på det du nämde om nackdelen med att ha legitimation...
Citera
2024-02-19, 20:59
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Det finns en oändlig mängd patienter jag mött som skulle vara hjälpta av vitaminer, mineraler och naturmedicin. Mer så än av patenterade läkemedel.

Är det då inte besynnerligt, att inga av de där grejerna du beskriver, visar sig ha någon som helst effekt i studier?
Jag förstår att du litar på det du ser framför dig som läkare, men dina egna observationer är inte forskning. Du vet till exempel inte alls hur patientens hälsa skulle utvecklats om du inte förskrev något preparat över huvud taget.
Citera
2024-02-23, 00:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Är det då inte besynnerligt, att inga av de där grejerna du beskriver, visar sig ha någon som helst effekt i studier?
Jag förstår att du litar på det du ser framför dig som läkare, men dina egna observationer är inte forskning. Du vet till exempel inte alls hur patientens hälsa skulle utvecklats om du inte förskrev något preparat över huvud taget.

Det är ett märkligt resonemang du för. Begreppet beprövad erfarenhet handlar inte bara om egna erfarenheter, utan dessa delas bland många läkare. Dessutom har du fel när du påstår att inga effekter syns i etablerade studier. Läs om Vitamin D3 på Pubmed exempelvis. Det finns mycket god evidens för tydliga effekter i många fall, men de högdosbehandlingar som krävs i många fall får inte genomföras. Argumenten för att neka dylika prövningar följer i sig inte god evidens.
Citera
2024-02-23, 00:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Alltid uppfriskande när läkare själva uttalar sig om korruptionen inom hälsa, sjukvård och läkemedelsindustrin.

Hur var din allmänna inställning till vaccinen i början av "plandemin"? Tänker just på det du nämde om nackdelen med att ha legitimation...

Jag insåg direkt hur korrumperad hela handläggningen var och ville inte ha del av denna alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in