2024-02-12, 06:00
Medlem
Det finns bara en känsla av besvikelse i att se Farmen efter detta. Oärlighet och fusk belönas, den som spelar ärligt och kämpar får inte ens bli storbonde. Uppdragen är på dagisnivå för att även de lataste och mest obegåvade ska klara dem. Det som en gång var en intressant tävling och ett socialt spel har blivit ett tramsprogram där de svagaste får fördelar för att bli kvar i tävlingen.

Hela programidén är saboterad genom att lata och oärliga människor gynnas fram av produktionen.

I morgon kommer Wincent att informera om att amuletter endast får utdelas till deltagare som är feta eller har halstatueringar som återvänder från Torpet.
Senast redigerad av N.Armstark 2024-02-12 kl. 06:05.
2024-02-12, 06:21
Medlem
Men snälla… Ronja, polis?! Va fan är det för polisnämnd, grinolle med underliga värderingar, som hela tiden känner sig påhoppad och ovälkommen. Så obehaglig person…
2024-02-12, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag kunde läsa i Annas ansikte att hon var ganska snygg på 70-talet, det är en enorm fin kontemporär komplimang att ge till en kvinna utan ångestgaranti

Tim fortsätter att vara dum i huvudet och allt som finns där verkar handla om sex han har sytt
ett par stringkallingar som han själv ska ha på sig istället för att ge bort nu är dom ju besudlade redan, trodde han att Wincent och Anna hade bytt och att Anna skulle komma istället och kolla hur det gått med uppdragen

Då Anna är född 1980 så antar jag att du fortfarande tycker att hon var ganska snygg på 70-talet?
2024-02-12, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-AB-K
Då Anna är född 1980 så antar jag att du fortfarande tycker att hon var ganska snygg på 70-talet?
Det fanns en deltagare som hette Anna som åkte ut i senaste avsnittet. Hon är inte född 1980.
2024-02-12, 07:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Är inte detta ett underhållningsprogram? Vad är det roliga i att kolla på gamla och tråkiga människor? Kanske det är din målgrupp och du relaterar?
Det blir svårt att förklara för en idiot, men jag ska använda enkla ord så kanske du förstår.

Det här är ett tävlingsprogram med en vinstpott på 500000 kr. Ett antal människor placeras på en gård för att bo där och tävla om pengarna. Det kommer att utlösa div manövreringar, sociala spel, hemliga samarbeten etc. Det hade varit väldigt kul att få titta på det. Istället får vi se mobbing, gråt, verbala övergrepp, tjafs, fusk, dålig stämning osv.

DU föder på detta. JAG föder på att se det sociala spelet, hemliga överenskommelser, tävlingar UTAN människor som skriker ”Ät mitt bajs” eller blir fråntagna sina amuletter för att de fuskar.

Det hade varit kul och intressant att se hur grupperingarna hade blivit UTAN dessa obehärskade kaosidioter. Det hade blivit underhållning, men det hade varit John Cleese istället för Stefan&Krister. Om du förstår liknelsen, vilket du säkert inte gör.
2024-02-12, 09:08
Medlem
Oginutangins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lambi76
Men snälla… Ronja, polis?! Va fan är det för polisnämnd, grinolle med underliga värderingar, som hela tiden känner sig påhoppad och ovälkommen. Så obehaglig person…

Vet inte vad du definierar som polis, men flickebarnet är civilanställd som receptionist på en ort i Södermanland.
2024-02-12, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lambi76

Ronja är inte polis! Hon jobbar för polismyndigheten. Inte alls samma sak. Passexpeditionen, administration etc…
2024-02-12, 09:35
Medlem
Det var tydligen produktionens godis de hade tagit av. Inget storslaget eller långsiktigt fuskande med insmugglad mat alltså.

Citat:
– Nej men det stod ju som uppdukat där utanför produktionen liksom. Så ja, då tog vi det. Så vi hade en liten picknick och tryckte i oss så mycket som vi bara orkade och sen gick vi till storbonde-stugan och åt där med, säger Maxine.

Hur kom det här upp till ytan?

– Ja men det var ju produktionens godis och de kom ju på att "vafan det saknas ju lite grejer här, vad är det som hänt".

Dagens citat: "Magnus är värsta ormen alltså" - Maxine.
Så sant som det är sagt.

Och från klippen av vad som händer under veckan så verkar det som om Torpet-Cornelia kommer ha ett ord med i laget om vilka som skall bli kämpar. Och att Dessan och Martina lär ligga illa till.
2024-02-12, 10:07
Medlem
Boultons avatar
De fundamentalistiska kristna kärringarna kommer få stroke när Jennifer senare i veckan:
Olga kommer att:
Borderline-Ronja med separationsångestsyndrom kommer att:
2024-02-12, 10:16
Medlem
JabbatheSkurt1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nu kommer Jennifer!, hon är en Dark horse då hon kunde Dackefejden även om den inte kommer upp i Jenniferfejdens kaliber förstås

Hur fasen vågade dom låta Gutta agera programledare istället för Anna Brolin, jag menar programledare kräver ju en sådan enormt unik talang att kunna rapa upp regler som andra har skrivit jag upplever det som att Gutta nu kan titulera sig mentor & programledare i skvallertidningarna framöver

Tror ni att Gutta kommer ta över som programledare och jonglera med båda rollerna

Men äru bäng eller? Gutta har inte varit med i farmen sen 2017. Wincent är Bonden med stort B.
2024-02-12, 10:21
Medlem
JabbatheSkurt1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Jo hon är rolig pga hur galen hon är.
På vilket sätt är hon "galen"?
2024-02-12, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boulton
De fundamentalistiska kristna kärringarna kommer få stroke när Jennifer senare i veckan:
Olga kommer att:
Borderline-Ronja med separationsångestsyndrom kommer att:
Det märks att det är sportlov.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in