Citat:
Ursprungligen postat av
ursula45
Är inte detta ett underhållningsprogram? Vad är det roliga i att kolla på gamla och tråkiga människor? Kanske det är din målgrupp och du relaterar?
Det blir svårt att förklara för en idiot, men jag ska använda enkla ord så kanske du förstår.
Det här är ett tävlingsprogram med en vinstpott på 500000 kr. Ett antal människor placeras på en gård för att bo där och tävla om pengarna. Det kommer att utlösa div manövreringar, sociala spel, hemliga samarbeten etc. Det hade varit väldigt kul att få titta på det. Istället får vi se mobbing, gråt, verbala övergrepp, tjafs, fusk, dålig stämning osv.
DU föder på detta. JAG föder på att se det sociala spelet, hemliga överenskommelser, tävlingar UTAN människor som skriker ”Ät mitt bajs” eller blir fråntagna sina amuletter för att de fuskar.
Det hade varit kul och intressant att se hur grupperingarna hade blivit UTAN dessa obehärskade kaosidioter. Det hade blivit underhållning, men det hade varit John Cleese istället för Stefan&Krister. Om du förstår liknelsen, vilket du säkert inte gör.