2024-02-11, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det är inte åsikten jag vill diskutera, alla kan tycka olika. Det som är tröttsamt är dessa vulgära och extremt IQ-befriade samt ofta hatiska sätt att uttrycka sina åsikter. Det främjar ingen debatt över huvud taget.

Ja där kan jag hålla med dig. Många gånger man ser att de som står på andra sidan blir indelade i ett fack och då bedöms omöjliga att diskutera med av andra i tråden. "Incel" eller "feministfitta" är väl två som har svårt att komma fram till något vettigt i sakfrågor
Citera
2024-02-11, 16:34
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Nej, det är inte sant. Helt otroligt att ni lägger er på denna nivå.

folk får uttrycka sig med vilka ord de väljer sålänge de är inom forumets regler. Så knip käft och sluta lipa eller byt forum
Citera
2024-02-11, 16:36
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
folk får uttrycka sig med vilka ord de väljer sålänge de är inom forumets regler. Så knip käft och sluta lipa eller byt forum

Ja, precis, men forumets regler har som sagt ändrats över tid så det är relevant att lyfta frågan. Jag överväger att byta forum, så det kan givetvis vara en lösning om det fortsätter såhär något år till.
Citera
2024-02-11, 16:37
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Ja där kan jag hålla med dig. Många gånger man ser att de som står på andra sidan blir indelade i ett fack och då bedöms omöjliga att diskutera med av andra i tråden. "Incel" eller "feministfitta" är väl två som har svårt att komma fram till något vettigt i sakfrågor

Ja, och det omöjliggör diskussion. Vad svarar man på inlägg likt det i TS? Svaret blir något i stil med "nähäe, det är Biden som är dement och har blöja, han vill suga av Zelensky" och liknande, sedan fortsätter det så och hela tråden blir egentligen bara svammel. Riktigt trist.
Citera
2024-02-11, 16:39
Medlem
Citat:
Ja, och det omöjliggör diskussion. Vad svarar man på inlägg likt det i TS? Svaret blir något i stil med "nähäe, det är Biden som är dement och har blöja, han vill suga av Zelensky" och liknande, sedan fortsätter det så och hela tråden blir egentligen bara svammel. Riktigt trist.

Förstår hur du menar. Blir sandlådenivå.

Hur såg reglerna kring trams ut tidigare?
Citera
2024-02-11, 16:44
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Förstår hur du menar. Blir sandlådenivå.

Hur såg reglerna kring trams ut tidigare?

Jag tror faktiskt de var mjukare bakåt i tiden, skillnaden var att det mest var nördar och ingenjörer som hängde här (nu är jag 20 år bakåt i tiden), så diskussionerna såg per automatik vettigare ut. Jag vill precis som Flashback ha fria och öppna debatter, men jag tror man måste sortera ut det värsta om man vill främja det. Det är en allmän samhällsutveckling att det blivit så polariserat, och den har nått hit, och det stör en fri debatt något oerhört.

Jag tycker detta blivit vansinnigt mycket värre sista 5-6 åren, dessutom. Till den grad att jag ibland bara slutar svara, går vidare, inte orkar läsa mer, och så vidare.
Citera
2024-02-11, 16:47
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Ja, precis, men forumets regler har som sagt ändrats över tid så det är relevant att lyfta frågan. Jag överväger att byta forum, så det kan givetvis vara en lösning om det fortsätter såhär något år till.

ja det låter som du hör hemma på familjeliv med ditt lipande.
Citera
2024-02-11, 16:48
Avslutad
Citat:
Sådant är rätt drygt, men i ärlighetens namn så handlar det i de situationerna väldigt mycket mer om hur något läggs fram snarare än att titta på individuella ord i det hela.

Citat:
Jadu, vad vill du egentligen svara?

Jag tycker inlägget är rätt klockrent om jag ska vara ärlig.
Citera
2024-02-11, 16:49
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt de var mjukare bakåt i tiden, skillnaden var att det mest var nördar och ingenjörer som hängde här (nu är jag 20 år bakåt i tiden), så diskussionerna såg per automatik vettigare ut. Jag vill precis som Flashback ha fria och öppna debatter, men jag tror man måste sortera ut det värsta om man vill främja det. Det är en allmän samhällsutveckling att det blivit så polariserat, och den har nått hit, och det stör en fri debatt något oerhört.

Jag tycker detta blivit vansinnigt mycket värre sista 5-6 åren, dessutom. Till den grad att jag ibland bara slutar svara, går vidare, inte orkar läsa mer, och så vidare.

Ja vi är väl något decenium bakom usa men är ju den riktningen vi går mot, i allmänhet.

Och de är väl som du säger att nördar och ingenjörer har väl rätt liknande åsiksbubblor, finns alltid några extrema men på de stora hela. Nu finns allt möjligt med folk här. Men vad tänker du att man ska göra åt de? Börja moda hårdare?
Citera
2024-02-11, 16:52
Avslutad
Citat:
Jag tycker det är fruktansvärt mycket trams på Flashback numer. Här är ett exempel jag dök på nyss:

Forumet är totalt fullt med inlägg likt detta. Biden är dement, Trump är efterbliven, Putler är Hitler, demokrater är kommunister, republikaner är inavlade. Kom igen nu, det här börjar ju likna Aftonbladet.

Om Flashback är för en öppen debatt så tycker jag man ska rensa upp lite. För mycket av det ovan hämmar en öppen debatt. Man får givetvis tycka vad man vill, men jag tror inte det är fel att kräva lite resonemang och eftertanke. Förmodligen råder något slags Pareto-fördelning av kvaliteten på inlägg, så att kapa de sämsta 20% av användarna skulle förmodligen minska mängden skräp med 80%.

Är inte det här värt att åtminstone dra en vända internt? Forumet är som att vada genom ett träsk numer.

Problemet är att det är bottenskrapets bottenskrap som hänger på flashback. Arbetslösa, sjukpensionärer, svagbegåvade och vanliga bittra knegare samlas här för att anonymt ta ut sin bitterhet på samhället/frugan/jobbet/chefen/grannen och såklart Mohammed. Alla hatar mohammed
Citera
2024-02-11, 16:53
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ja vi är väl något decenium bakom usa men är ju den riktningen vi går mot, i allmänhet.

Och de är väl som du säger att nördar och ingenjörer har väl rätt liknande åsiksbubblor, finns alltid några extrema men på de stora hela. Nu finns allt möjligt med folk här. Men vad tänker du att man ska göra åt de? Börja moda hårdare?

Nja, åsikter kunde gå isär, bara att ingenjörer eventuellt är duktigare på att skilja på sak och person. Hur som helst, det är ju inte det som är poängen. Man kan tycka olika om Trump eller Biden utan att hata varandra eller kalla varandra tillmälen.

Ja, jag skulle vilja se att man stänger av användare som tramsar i inlägg efter inlägg. Att kalla mig för saker har ingen effekt över huvud taget, däremot har det effekt på mig när inlägg efter inlägg i en tråd är trams på det sätt jag beskriver - jag slutar nämligen läsa då. Jag utgår ifrån att jag inte är ensam om det.
Citera
2024-02-11, 16:55
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Problemet är att det är bottenskrapets bottenskrap som hänger på flashback. Arbetslösa, sjukpensionärer, svagbegåvade och vanliga bittra knegare samlas här för att anonymt ta ut sin bitterhet på samhället/frugan/jobbet/chefen/grannen och såklart Mohammed. Alla hatar mohammed

Du har förmodligen rätt i det. Jag gilar diskussion och jag gillar att lära mig genom diskussion. Flashback brukade vara rätt bra där, speciellt innan 2012 något, men jag känner att det blir samma trams som det mest annat här i världen.

Det är inte Flashback som är värre drabbat än något annat, men jag önskar att man skulle försöka ta bort tramset mer här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in