2024-01-23, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Välkommen

Tack! 😊

Första gången jag gör något som detta. Har vägt mig varje morgon bara för att få något grepp om hur det fungerar;

19/1: 74,4 kg (startvikt)
20/1: 73,4 (kändes ju toppen &#128521
21/1: 72,9
22/1: 72,7
23/1: 72,6 (idag alltså)

Med tanke på att jag hållit mig helt till pulverdieten förutom några tuggor gurka och en minimal skvätt mjölk i kaffet en gång per dag, tycker jag de senaste två dagarna är en besvikelse.

Jag har nämligen gått 12000-19000 steg per dag alla dessa dagar. Kan inte förstå att vikten inte faller mer, med tanke på det extremt låga kaloriintaget och att jag borde ligga på ca 2000 kaloriers underskott/dag.

MEN jag kämpar på vidare och hoppas på att det får lite fart 💪🏻
Citera
2024-01-25, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Tack! 😊

Första gången jag gör något som detta. Har vägt mig varje morgon bara för att få något grepp om hur det fungerar;

19/1: 74,4 kg (startvikt)
20/1: 73,4 (kändes ju toppen &#128521
21/1: 72,9
22/1: 72,7
23/1: 72,6 (idag alltså)

Med tanke på att jag hållit mig helt till pulverdieten förutom några tuggor gurka och en minimal skvätt mjölk i kaffet en gång per dag, tycker jag de senaste två dagarna är en besvikelse.

Jag har nämligen gått 12000-19000 steg per dag alla dessa dagar. Kan inte förstå att vikten inte faller mer, med tanke på det extremt låga kaloriintaget och att jag borde ligga på ca 2000 kaloriers underskott/dag.

MEN jag kämpar på vidare och hoppas på att det får lite fart 💪🏻

Vikten ändras ju mycket från dag till dag, beroende på olika faktorer.. blir nog en mer rättvis siffra om du väger dig en gång i veckan... Men de e bara va ja tycker
Citera
2024-01-25, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donttouchyummy
Vikten ändras ju mycket från dag till dag, beroende på olika faktorer.. blir nog en mer rättvis siffra om du väger dig en gång i veckan... Men de e bara va ja tycker

Jo så är det ju, var bara det att jag var nyfiken på själva processen när man gör en extrem diet såhär. Har aldrig tänkt så mycket på det där med vikt förut
Citera
2024-01-27, 14:23
Medlem
Citat:
Jo så är det ju, var bara det att jag var nyfiken på själva processen när man gör en extrem diet såhär. Har aldrig tänkt så mycket på det där med vikt förut

Okej, jag förstår. Ja det är fascinerande.... Men de kan också skapa ätstörning om man väger sig så ofta. Så man får vara försiktig.
Citera
2024-01-28, 08:48
Medlem
Citat:

Menade inget illa. Hoppas du förstod det.
Citera
2024-01-28, 20:28
Medlem
Citat:
Menade inget illa. Hoppas du förstod det.

Absolut, ingen fara! Min fascination har dessutom svalnat nu efter första veckan 😁

Igår mådde jag inte bra så då tog jag beslutet att äta en måltid per dag + 3 påsar. Har mått helt ok 8 dagar, men igår var hemsk 😑 Darrig, hjärtklappning, yr…

Så nu blir det så framöver: påsar under dagen och en lätt middag med min gubbe på kvällen. Får hoppas jag går ned i vikt ändå? 🤔

/Davents tant
Citera
2024-01-30, 08:40
Medlem
Citat:
Absolut, ingen fara! Min fascination har dessutom svalnat nu efter första veckan 😁

Igår mådde jag inte bra så då tog jag beslutet att äta en måltid per dag + 3 påsar. Har mått helt ok 8 dagar, men igår var hemsk 😑 Darrig, hjärtklappning, yr…

Så nu blir det så framöver: påsar under dagen och en lätt middag med min gubbe på kvällen. Får hoppas jag går ned i vikt ändå? 🤔

/Davents tant
Hoppas det med!
Uppdatera gärna om hur de går.
Citera
2024-01-30, 08:53
Medlem
Startvikt: 140kg 30/1

Ptn var alldeles för dyr, hans kostupplägg kostade 4000 i månaden. Träning var avancerade övningar som ja knappt kunde uttala... Så har bett om råd av en vän som hållt på med träning o kost sen han var 11 år...
Han gjorde ett budget vänligt upplägg till mig.
1500-1800 kcal/dag. 3 gympass (simning o enkla övningar) i veckan.
Synd bara att det är 1 och en halvtimmes resa dit enkel väg. Får börja lyssna på ljudböcker eller något. Nystart!
Citera
2024-01-31, 05:43
Avslutad
Citat:

Ptn var alldeles för dyr, hans kostupplägg kostade 4000 i månaden. Träning var avancerade övningar som ja knappt kunde uttala... Så har bett om råd av en vän som hållt på med träning o kost sen han var 11 år...
Synd bara att det är 1 och en halvtimmes resa dit enkel väg. Får börja lyssna på ljudböcker eller något. Nystart!

Hoppas att det kommer gå bra för dig.
Citera
2024-01-31, 05:50
Avslutad
En stund sen jag skrev nu... har fått tillbaka min onda mage 😔 och därmed fungerar inte något riktigt bra, allra minst mat.

Håller dock igång med motion och har blivit bättre på det här med vätskeintag. Har ungefär samma aktivitet som innan, lite mindre steg nu sista tiden , är så galet med is ute. Lite fler pass på yogamattan

Vikt går en del upp och ned men inget återfall i kontinuerlig uppgång.

Har hittat ett proteinpulver jag faktiskt tycker funkar - ett plus framåt
Citera
2024-02-05, 09:54
Medlem
Marengens avatar
Lovade att återkomma nu i vår.
Vägde mig i morse och det var inte kul. Har gått upp lite. Klarade julen bra, men nu är det dags. Tänker dricka 4 nutrilett och äta ett mål mat om dagen, ca 1000-1200 kcal per dag. Är 182 cm lång, målvikt är 72 kg.
Vecka 1:78 kg
Citera
2024-02-11, 05:47
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:

Hallå hur har det gått med träningen??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in