2024-02-10, 23:49
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akavia
Väller redan hat på hennes Instagram. Det är inte många som gillar hennes stil inte..

Det är det värsta jag vet, folk som hetsar i sociala medier så fort någon har gjort något medialt som de inte gillar.

Men gubben du snackar med nu är en av dem som är mest förlåtande i allmänhet och i detta exempel i synnerhet.

Otroligt enkelt för pöbeln att vara missunsam mot Skistad eftersom hon inte passar in i mallen.
Senast redigerad av greta75 2024-02-10 kl. 23:51.
Citera
2024-02-10, 23:54
Avslutad
Skistad är så jävla grym. Nyttigt för svenska tjejerna att få lite motstånd.
Citera
2024-02-10, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Pinsamt att svenskar postar på hennes instagram , lika pinsamt som när norskar är inne på svenska internetforum och facebook och kommenterar.
Jag ser även folk från Norge som ber henne lägga av med sina barnsliga fasoner, men de kanske är i minoritet vad vet jag. Det är ju dock lördag och folk har väl smuttat på en hel del alkohol och då släpper spärrarna, och ja det är pinsamt är folk muppar sig på hennes Instagram. Men som man ropar får man svar antar jag.
Citera
2024-02-10, 23:57
Medlem
Green-Spirits avatar
Här stoppade det svenska damsprintundret kollektivt huvudet under armen, eller ja, mest Linn Svahn då. Tjuv- och rackarspel på denna banan?
Tack för den bjudningen sa Skistad och plockade svenskorna rena på deras lunchpengar.
Men ja, även Maja är säkert väldigt nöjd över loppets utveckling.
Jag kan egentligen bara tänka mig att gårdagens lopp satt för mycket i benen på Linn Svahn för att inte göra det uppenbara, att parkera Skistad i de uppförsbackar som bjöds upp till mitten av banan.
Annars fick sig hennes beryktade race intelligence en hård törn i dagens tävling…
Citera
2024-02-11, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketKvar
Denna bana är som den är. Upp o sen ner o brett upplopp.
För att slå KSS på denna bana måste det va en laginsats som går ut på att stänga in norskan.
Typ 3-4 svenskor. Nu blev det bara en av de som kan köra IQ-taktiskt som kom till finalen (Linn).
Såg man direkt att med de andra två så skulle norskan vinna. Ligga i rygg till upploppet o sen spurta ner alla. Egentligen förlorades finalen redan efter semifinalerna när Jonna o Frida slogs ut.
Med dom i finalen så hade även Maja åkt bättre där.
Svenskorna bjöd norskan på förstaplatsen o slängkyssen. Hon tackade o tog emot.
Det hade räckt med högt rempa a'la Diggins så hade Skistad inte haft en chans.
Citera
2024-02-11, 00:13
Avslutad
Citat:
Pinsamt att svenskar postar på hennes instagram , lika pinsamt som när norskar är inne på svenska internetforum och facebook och kommenterar.

Så du önskar bara att diskutera med svenskar? Är du inte intresserad i att diskutera med norrmän som önskar en saklig diskussion?
Att gå in på svenska forum för att slänga skit fattar jag är lågt,men jag önskar då svenskar som önskar att diskutera sina åsikter på norska forum välkommen. Det är flera svenskar som genom åren diskuterar längdskidor på norska forum och har, aldrig läst att de inte är välkommen.
Jag uppfattar svenskar som trevliga då jag är från Norge,men bor i Sverige och jobbar i båda Norge och Sverige. En sak är så otroligt svårt att prata med svenskar om och det är längdskidor. Bara att se på forumet här så otroligt mycket skit ni slängar om norska skidåkare. Vi hyllar de bästa svenskarna i Norge. Men av en märklig grund är de vi som har mindervärdeskomplex?
Ni är större och bättre än Norge i så otroligt mycket. Människor kommer i alla former och någon är utåtriktade, andra inte. Men om någon är lite avvikande från det vi uppfattar som normalt(ref Skistad) så är det legitimt å slänga så mycket skit.
Vad säger det egentligen om de som gör det?
Vi i Norge hyller Kalla,älskar Halvarsson,Hellner,Frida,Ebba,Linn,Sundling,Dahlqu ist,Pooroma osv.
Der enda vi är riktigt bra på är när vi har skidor på benen,och det gör tydligen så jäkla ont i den svenska själen.
Så goda kompisar åkarna generellt är utanför spåren så borde i det minste vi också kunde ha huvudet lite på plats.

Och det att så många norrmän söker sig hit är för att det som en gång var den stora platsen för diskussion i Norge blev borta,sen kom en kopia,och den blev också borta och igjen står et lite forum med 1000 medlemmar där de flesta inte diskuterar annat en politik och fotboll.
Så att vi kommer hit borde ni ta som ett komplement,men neida. Själv det är också fel.
Grattis med 3 plass till Anger,och 2,3 och 4 plass till tjejerna i dag.
Senast redigerad av Sportsidioten 2024-02-11 kl. 00:15.
Citera
2024-02-11, 00:13
Moderator
Hjv9s avatar
Forsberg & AKS envisades med att Linns såg sååå bra ut i heaten. Själv tyckte jag hon såg betydligt mer dämpad ut än vanligt. Samma för Jonna. Gårdagens löp kanske kostade sin beskärda del.
Citera
2024-02-11, 00:19
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Forsberg & AKS envisades med att Linns såg sååå bra ut i heaten. Själv tyckte jag hon såg betydligt mer dämpad ut än vanligt. Samma för Jonna. Gårdagens löp kanske kostade sin beskärda del.

Håller med
Citera
2024-02-11, 00:23
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ja det här blev en rätt deprimerande skiddag ändå tillslut- höjdpunkten var Märta Rosenbergs röv.

Ja, fina Märta. DÄR har vi en som inte hade slöåkt som de andra gjorde idag. Vi behöver henne i framtiden.
Citera
2024-02-11, 00:23
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Känns som det finns en stor risk att det blir upprepning på senare delen av förra säsongen om de fortsätter köra alla tävlingar medan Skistad är pigg till sprintarna.

Det måste helt enkelt ta ut sin rätt att köra fler tävlingar nära inpå.
Citera
2024-02-11, 00:29
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ja, fina Märta. DÄR har vi en som inte hade slöåkt som de andra gjorde idag. Vi behöver henne i framtiden.

Det gör vi. Hon har en hög speed. Tillräckligt för att utmana Skistar? Just nu finns det nog ingen som kan slå Skistad på ett upplopp. Enda lösningen: Stort försprång innan. Hoppas inte Canmore får arrangera något mästerskap.
Citera
2024-02-11, 00:34
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsidioten
Så du önskar bara att diskutera med svenskar? Är du inte intresserad i att diskutera med norrmän som önskar en saklig diskussion?
Att gå in på svenska forum för att slänga skit fattar jag är lågt,men jag önskar då svenskar som önskar att diskutera sina åsikter på norska forum välkommen. Det är flera svenskar som genom åren diskuterar längdskidor på norska forum och har, aldrig läst att de inte är välkommen.
Jag uppfattar svenskar som trevliga då jag är från Norge,men bor i Sverige och jobbar i båda Norge och Sverige. En sak är så otroligt svårt att prata med svenskar om och det är längdskidor. Bara att se på forumet här så otroligt mycket skit ni slängar om norska skidåkare. Vi hyllar de bästa svenskarna i Norge. Men av en märklig grund är de vi som har mindervärdeskomplex?
Ni är större och bättre än Norge i så otroligt mycket. Människor kommer i alla former och någon är utåtriktade, andra inte. Men om någon är lite avvikande från det vi uppfattar som normalt(ref Skistad) så är det legitimt å slänga så mycket skit.
Vad säger det egentligen om de som gör det?
Vi i Norge hyller Kalla,älskar Halvarsson,Hellner,Frida,Ebba,Linn,Sundling,Dahlqu ist,Pooroma osv.
Der enda vi är riktigt bra på är när vi har skidor på benen,och det gör tydligen så jäkla ont i den svenska själen.
Så goda kompisar åkarna generellt är utanför spåren så borde i det minste vi också kunde ha huvudet lite på plats.

Och det att så många norrmän söker sig hit är för att det som en gång var den stora platsen för diskussion i Norge blev borta,sen kom en kopia,och den blev också borta och igjen står et lite forum med 1000 medlemmar där de flesta inte diskuterar annat en politik och fotboll.
Så att vi kommer hit borde ni ta som ett komplement,men neida. Själv det är också fel.
Grattis med 3 plass till Anger,och 2,3 och 4 plass till tjejerna i dag.

Jag träffade en öm punkt. Varför bryr ni er så mycket om vad svenskar tycker? Jag är lika konfunderad över det som varför svenskar bryr sig så mycket om vad amerikaner tycker om dem.

Ni vinner allting i vintersport, varför hyllar ni inte varandra på norska nätforum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in