Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.skalmanski
Pinsamt att svenskar postar på hennes instagram , lika pinsamt som när norskar är inne på svenska internetforum och facebook och kommenterar.
Så du önskar bara att diskutera med svenskar? Är du inte intresserad i att diskutera med norrmän som önskar en saklig diskussion?
Att gå in på svenska forum för att slänga skit fattar jag är lågt,men jag önskar då svenskar som önskar att diskutera sina åsikter på norska forum välkommen. Det är flera svenskar som genom åren diskuterar längdskidor på norska forum och har, aldrig läst att de inte är välkommen.
Jag uppfattar svenskar som trevliga då jag är från Norge,men bor i Sverige och jobbar i båda Norge och Sverige. En sak är så otroligt svårt att prata med svenskar om och det är längdskidor. Bara att se på forumet här så otroligt mycket skit ni slängar om norska skidåkare. Vi hyllar de bästa svenskarna i Norge. Men av en märklig grund är de vi som har mindervärdeskomplex?
Ni är större och bättre än Norge i så otroligt mycket. Människor kommer i alla former och någon är utåtriktade, andra inte. Men om någon är lite avvikande från det vi uppfattar som normalt(ref Skistad) så är det legitimt å slänga så mycket skit.
Vad säger det egentligen om de som gör det?
Vi i Norge hyller Kalla,älskar Halvarsson,Hellner,Frida,Ebba,Linn,Sundling,Dahlqu ist,Pooroma osv.
Der enda vi är riktigt bra på är när vi har skidor på benen,och det gör tydligen så jäkla ont i den svenska själen.
Så goda kompisar åkarna generellt är utanför spåren så borde i det minste vi också kunde ha huvudet lite på plats.
Och det att så många norrmän söker sig hit är för att det som en gång var den stora platsen för diskussion i Norge blev borta,sen kom en kopia,och den blev också borta och igjen står et lite forum med 1000 medlemmar där de flesta inte diskuterar annat en politik och fotboll.
Så att vi kommer hit borde ni ta som ett komplement,men neida. Själv det är också fel.
Grattis med 3 plass till Anger,och 2,3 och 4 plass till tjejerna i dag.