Citat:
Ursprungligen postat av
Duvlort
Det är något med amerikanernas kynne, de har i alla tider ställt upp för andra länder.
Hur många amerikaner dog det inte i de två tidigare världskrigen på europeisk mark?
Amerikanare är trötta på ukrainare och araber.
Världskrigen var mer komplexa och oundvikliga till sin natur.
Ukraina och mellanöstern är fall som USA själva aktivt petat i getingboet, velat gå in och proxykriga, istället för att trycka på knappen som innebär fred. Det är detta som amerikanare är trötta på, att militärindustrin alltid ska ha konflikter igång för konflikternas skull.
Ukraina, Irak, Syrien, Libyen, Egypten, Israel/Palestina är sånt som USA kan sätta stopp för här och nu om de vill. Men av förklarliga skäl vill man inte det. Tror du på riktigt att vanliga amerikanaren bryr sig om dessa länder?