2024-02-10, 17:48
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av launetorsken
Tyskar, britter, greker, fransmän, amerikanare, italienare, spanjorer?

Kanske inte lika mycket finnar och svenskar då det är två folkslag som låter sig påverkas av allt som media säger. Men å andra sidan spelar det ingen större roll vad dessa folk tycker då de inte har lika stor påverkan som de folken jag nämnde ovan.

Du tror inte det har med geografi att göra?
Citera
2024-02-10, 17:48
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aretha
”…tycker att ryssland minsann inte ska ta tillbaka deras territorium.”

Ukraina är inte ”Rysslands territorium”.

Det VAR, därför skrev jag "ta tillbaka".. Du kan ju inte klipp ut två ord utan kontexten.
Citera
2024-02-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Vad menar du vatnik, att Ryssland är betydligt starkare än Ukraina har väl ingen ifrågasatt. Ryssland har en befolkning på 143 milj jämfört med Ukrainas 43 milj, att Ryssland fortfarande inte lyckats besegra Ukraina trots landgräns är ju skrattretande.
Det tog USA tre veckor att inta Iraks huvudstad 2003, det var ett krig man förde utan landgräns från andra sidan jorden...
Haha. Och du tror Irak har samma stöd som Ukraina har idag?

Ryssland har redan besegrat Ukraina. Allt handlar inte om att inta någons huvudstad. Men vad ska man förvänta sig av en ärthjärna som inte förstår sig på geopolitik.
Citera
2024-02-10, 17:51
Medlem
raskenss avatar
Här är en intressant analys.
Noterade att Putin förlöjligade att TC hade förökt bli CIA-agent men misslyckats. TC besvarade inte detta och det är en välkänd taktik hos KGB agenter att förödmjuka med att visa att dom vet mer om opponenten än vad opponenten vet.

https://www.newyorker.com/news/news-desk/tucker-carlson-promised-an-unedited-putin-the-result-was-boring
Citera
2024-02-10, 17:52
Medlem
guderis avatar
Citat:
Haha. Och du tror Irak har samma stöd som Ukraina har idag?

Ryssland har redan besegrat Ukraina. Allt handlar inte om att inta någons huvudstad. Men vad ska man förvänta sig av en ärthjärna som inte förstår sig på geopolitik.

Jasså, om Ryssland besegrat Ukraina redan varför är inte kriget slut vatnik? Den enda som framstår som korkad här är ju du, men antar du inte har den mentala kapaciteten att inse det...
Citera
2024-02-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Nej. Inte i den utsträckningen som du tror.

Även om det skulle göra det, så är det allt färre i väst som sväljer västs narrativ.
Citera
2024-02-10, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jasså, om Ryssland besegrat Ukraina redan varför är inte kriget slut vatnik? Den enda som framstår som korkad här är ju du, men antar du inte har den mentala kapaciteten att inse det...
För att Ukraina får fortsatt militärt stöd av väst?
Citera
2024-02-10, 17:54
Medlem
Citat:
Har jag sagt något annat?

Med din logik får man inte säga att Liverpool kommer vinna mot Burnley, för "allt kan ju hända"

Vi är på ett diskussionsforum om du inte missat det.

Så länge vi inte försöker bygga upp en sanning baserad på lösa antaganden så, absolut. Men jag har inga anledningar till att hålla med dina antaganden, och inte ens att ryssen skulle lyckas trötta ut ukrainarna på egen hand.
Citera
2024-02-10, 17:55
Medlem
Citat:
Hålla mig till diskussionen? Ämnet är ju Tuckers intervju med Putin.
Det är ju du och dina kompisar som försöker deraila tråden.
Om du nu inte känner att du längre kan argumentera för varför Ukraina kommer vinna mot Ryssland, så är det fritt fram för dig att lämna diskussionen.

Dessutom har det med diskussionen att göra, eftersom Tuckers intervju just går ut på att visa en annan bild av kriget än vad västmedia matat "fredsduvor" som dig med.
Citera
2024-02-10, 17:56
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

Det har med geopolitik att göra, och Putin sa ju i intervjun att Ryssland anser att kriget startade med den USA-orkestreradde CIA statskuppen som satte Zelensky på plats. Maidanrevolutionen.

RFK Jr tycks hålla med. https://www.youtube.com/watch?v=qtOJfVyne9w

EU skulle se till att ett regimskifte i Ukraina skulle ske på diplomatisk väg, inte via krig.
EU? Fuck EU sa Victoria Nuland. Det verkar även som RFK är inne på samma linje, att USA använde Bojo för att riva upp det nästan färdiga fredsavtalet som togs fram i Istanbul.
Senast redigerad av Nostradumbass 2024-02-10 kl. 18:01.
Citera
2024-02-10, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Så länge vi inte försöker bygga upp en sanning baserad på lösa antaganden så, absolut. Men jag har inga anledningar till att hålla med dina antaganden, och inte ens att ryssen skulle lyckas trötta ut ukrainarna på egen hand.
Jag argumenterar för min sak. I den säger jag som det är att Ukrainas stöd går på en tunn lina medan ryssen har en stark ledare säkrad i minst ett decennium framåt i tiden. Allt byggs på sannolikheter. Att bara släcka en diskussion med "vi vet inte vad som kommer att hända" är bara ett sätt att fly diskussionerna.
Citera
2024-02-10, 17:58
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Vad spelar det för roll? Ryssland har åtminstone tagit över 1/5 av Ukraina och förhindrat att landet går med i NATO. Bara det är en enorm vinst om man ska se det krasst.

Det enda Ukraina lyckats med är att bli av med en del av deras territorium, förstörd infrastruktur och medborgare som dagligen dör i luftanfall.
Då ser man det jävligt krasst, Fin och snart Sv med i Nato och ryzzar dör som flugor för en korkad vision av deras ledare. Ryzzen idag måste vara världens mest hatade folkslag och det med all rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in