2024-02-10, 13:04
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Brukar du anmäla folk falskt för våldtäkt, om du ångrar sexet du haft med dem?
Om inte. Varför tror du då att målsägande skulle göra detta?

Brukar du våldta någon? Om inte. Varför tror du då V skulle göra detta?

Citat:
I övrigt var det hennes vänner som träffade henne på morgonen efter våldtäkten när hon var uppenbart traumatiserad

Det räcker inte med att påstå att det var uppenbart. Jag har bett dig massvis med gånger att berätta om hur detta skulle kunna gå att avgöra i någon som helst objektiv mening, men du har flytt med svansen mellan benen varje gång. Pajas.
Citera
2024-02-10, 13:05
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag vill se allt. Givetvis.

Du går igång på höftben?

Citat:
Så givetvis har V sett om där funnits blåmärken på målsägande, han var ju alldeles nära henne och lampan var tänd.

Trams.
Citera
2024-02-10, 13:05
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har ställt frågan i tråden, namnen på nämndemännen tycks inte vara kända.

Ja, det är intressant och relevant vilka de är.

Ja, det är verkligen intressant och relevant. Detta borde inte ens gått till åtal.

Men då detta är offentligt så borde man ju kunna skicka mejl till vederbörande domstol med ärende numret och kunna fråga? 🤔
Citera
2024-02-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Därför att den unge mannen har lämnat en annan version. Varför misstror du honom?

Skitsnack, hon hade bara känt Z i cirka en månad så det var ingen långvarig vän, kanske ville hon inte berätta om sitt intresse för honom för Z?

Det betyder inte att hon kan ha varit intresserad av honom, du vet själv att kvinnor väljer ibland att umgås med konstiga killar? Det som talar för att hon var intresserad är att hon skickade en urringad bild och att hon välkomnade honom mitt i natten iförd nattlinne och trosor. Glöm inte heller att hon ska tydligen också ha berättat om problemen med exet för honom och att hon gjort slut med exet? Stämmer detta, ja eller nej?

Det där är din slutsats, vi som är lite mer erfarna av kvinnor vet att de ibland väljer att umgås med badboys trots att de säger nåt annat.

Du kan inte förneka att den unge mannen känns trovärdig, du har dock valt att lyssna på kvinnans version. Man får intrycket att du alltid tar kvinnans parti oavsett omständigheterna?

Det är din paradgren att alltid ta mannens parti i alla fall. Tom. i fall där kvinnan blivit mördad av sin make utomhus när deras son sitter i bilen bara en bit därifrån, så tar du makens parti. Lägg av med din projicering. Detta handlar om våldtäkt, en uppenbar sådan. Och då är det lätt för mig att ta parti för målsäganden.

V var i en liknande situation som målsägande. Han hade också nyss gjort slut med sin flickvän pga. distansförhållande (enligt hans förhör). Så. Då inte konstigt att målsägande pratar med honom om detta, då de delar liknande historia.

Inte heller konstigt att hon har sitt långa, blå välanvända nattlinne på sig när hon ska sova för natten.

Det finns ingenting som visar på intresse för V. från hennes sida. Ingenting. Inte ens han tror ju det.
Så varför gör du det?
Senast redigerad av TomatKungen 2024-02-10 kl. 13:12.
Citera
2024-02-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du klamrar sig fast vid att han måste ha sett blåmärkena ungefär som en skeppsbruten klamrar sig fast vid en planka.

Om han nu inte såg blåmärkena så gjorde han väl inte det?

Hur kan du avgöra något sådant i efterhand ?

Den enda som rimligtvis kan avgöra detta är väl den unge mannen?

Nope. Jag klamrar mig inte fast vid detta. Jag tror snarare att blåmärkena inte fanns där då. utan att de kom till av hans hårda grepp om hennes höfter vid bordet.
Citera
2024-02-10, 13:12
Medlem
Orkar inte läsa, bild på gm o bo?
Citera
2024-02-10, 13:12
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Brukar du anmäla folk falskt för våldtäkt, om du ångrar sexet du haft med dem?
Om inte. Varför tror du då att målsägande skulle göra detta?

I övrigt var det hennes vänner som träffade henne på morgonen efter våldtäkten när hon var uppenbart traumatiserad och sa att hon blivit våldtagen, som insisterade på att hon skulle anmäla våldtäkten och berätta om den för sitt ex. Det var ingenting hon själv styrde i. Hon var förmodligen för chockad/traumatiserad.

Hur kan du komma med ett sånt påstående av det jag har skrivit!? Är du på riktigt eller helt av banan?

Nej jag har aldrig anmält en våldtäkt. För man kan inte våldta en frivillig. Där har du svaret. Saker hon gjorde var frivilliga. Hade hon inte velat, så hade hon inte svarat hans meddelande den kvällen och definitivt INTE bjudit in honom. Punkt slut.

Edit. Resten däromkring om vad som hände ver inte du eller nån. Men av det som kommit fram i tråden om händelseförloppet. Så hade hon kunnat gjort andra saker än vad hon gjorde.
Senast redigerad av Rebiselle 2024-02-10 kl. 13:15.
Citera
2024-02-10, 13:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Eller retorik för att få er att börja tänka till lite. Ni har ju fel om målsägande, uppenbarligen. Bevis sedan innan V. kom till henne visar att hon inte ville ha honom. Hennes traumatisering efteråt visar tydligt på att hon utsatts för något traumatiskt och själv uppger hon våldtäkt. Ändå håller ni på och låtsas som att hon ville ha sex med V men ångrar sig dagen efter... Gör er till talesmän för målsägande. Utan att veta ett skit.

Och era preferenser kring att ni vill ha sex med någon ni skickar sexiga bilder till/låter sova över hos er på ert golv, är då också irrelevant. Enligt samma retorik som du för. Målsägande ville uppenbarligen inte ha sex med V.

Med lampan tänd och då V var nära målsägande, så bör han ha sett hennes blåmärken, förutsatt att de fanns där vid tillfället för den påstådda våldtäkten. Oavsett vilken hudtyp hon har.

Ni, ni, ni, ni, era, era, era,,,,,du kan säga du till mig, lägg ner.

Jag har inte påstått att kvinnan inte blivit våldtagen, jag inriktar mig på domen och att domstolen tagit parti för kvinnan utan att som jag ser det ha belägg för att hon är trovärdigare än mannen.

Jag tycker att förundersökningen skulle kunna ha varit fylligare, inte mycket har gjorts för att undersöka mannens trovärdighet.

Mannen påstår att han inte sett några blåmärken på kvinnan, antingen för att de inte syntes av någon anledning, eller så tittade han inte på dom, eller så fanns de inte, eller så var de otydliga och uppfattades inte i mannens medvetande, eller så undanhåller han att de fanns där.

Det kan finns mängder med förklaringar, det intressanta är att domstolen litar på kvinnan och presenterar stöd för sin uppfattning, litar inte på mannen men presenterar inte något som ger anledning att inte göra det.
Citera
2024-02-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Hur kan du komma med ett sånt påstående av det jag har skrivit!? Är du på riktigt eller helt av banan?

Nej jag har aldrig anmält en våldtäkt. För man kan inte våldta en frivillig. Där har du svaret. Saker hon gjorde var frivilliga. Hade hon inte velat, så hade hon inte svarat hans meddelande den kvällen och definitivt INTE bjudit in honom. Punkt slut.

Så det är helt otänkbart för dig att falskt anmäla någon för våldtäkt?
Återigen: varför tror du då att målsägande har falskt anmält V för våldtäkt?
Det kan ju faktiskt vara så att det för hennes del, är precis som för dig: helt otänkbart att anmäla någon falskt för våldtäkt. Dvs.: hon anmäler bara våldtäkt om en våldtäkt faktiskt har skett.
Har inte den tanken slagit dig?

Så alla som sover över hos dig, får ligga med dig? om du har en tonårig son och sonens tonåriga kompis sover över hos er, så är det helt ok at han kommer in och tar sig ett nyp?
Senast redigerad av TomatKungen 2024-02-10 kl. 13:25.
Citera
2024-02-10, 13:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Inte heller konstigt att hon har sitt långa, blå välanvända nattlinne på sig när hon ska sova för natten.

Om det inte är konstigt, varför skulle hon skriva till Z att hon borde byta om och varför höll Z med henne?

Citat:
Det finns ingenting som visar på intresse för V. från hennes sida. Ingenting.

Pajas.

Citat:
Inte ens han tror ju det.

LÖGN.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ni, ni, ni, ni, era, era, era,,,,,du kan säga du till mig, lägg ner.

Jag har inte påstått att kvinnan inte blivit våldtagen, jag inriktar mig på domen och att domstolen tagit parti för kvinnan utan att som jag ser det ha belägg för att hon är trovärdigare än mannen.

Jag tycker att förundersökningen skulle kunna ha varit fylligare, inte mycket har gjorts för att undersöka mannens trovärdighet.

Mannen påstår att han inte sett några blåmärken på kvinnan, antingen för att de inte syntes av någon anledning, eller så tittade han inte på dom, eller så fanns de inte, eller så var de otydliga och uppfattades inte i mannens medvetande, eller så undanhåller han att de fanns där.

Det kan finns mängder med förklaringar, det intressanta är att domstolen litar på kvinnan och presenterar stöd för sin uppfattning, litar inte på mannen men presenterar inte något som ger anledning att inte göra det.

Ja, visst. Man kunde ju även undersökt Vs bakgrund lite. Se vad som menas med att han varit "på" andra tjejer tidigare osv. Har han gjort saker innan? Gränslöst beteende innan? Man undrar ju.
Men även om så är fallet, så är det ju detta fall de ska utreda. Även om V så har gjort saker tidigare eller inte, så måste man ju titta på detta fallet och döma utifrån de bevis som framkommer i detta fallet. Och enligt rådande lagstiftning så har de ju tillräckliga bevis för fällande dom.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-02-10 kl. 13:25.
Citera
Medlem
Citat:
Om man vill se någon och därav tänder lampan, så är det inte bara en siluett man vill se. Eller hur?

Det kan det ju givetvis vara. Han kanske inte såg någonting av henne och lampan han tände var en jävla nattlampa som stod bakom henne och bara belös henne bakifrån.
Poängen är ju att du/ni inte har en jävla aning om hur stark lampan var och vad den belös, ni kör bara vidare på ert ohederliga och fullkomligt infantila korståg där ni vägrar att ta in fakta och verklighet.

Vet du vad det var för lampa och vad den belös?

Citat:
Siluetten syns ju i mörker också, nämligen.

Nej. Siluetter syns inte i mörker, ditt hejdundrande kioskmongo.
Silutter kräver en ljuskälla.

[quote]Så jodå. Om blåmärkena fanns där redan då, så lär han ha sett dessa när hon var naken och lampan var tänd.

Nej. Det är ingenting som är på något vis fastställt, ditt lögnaktiga kräk.

Citat:
Han ljuger uppenbarligen, då han inte vill kännas vid att han greppat hårt om hennes höfter vid ett bord.

Nej, DU ljuger uppenbarligen.

Och vadå ”kännas vid”? Du envisas med att utgå från att hennes uppgifter är helt sanna när det är hon som blivit ertappad med lögner.

Citat:
Och vad mer ljuger han då om?

”Mer”? Vad ljuger han om överhuvudtaget?
Är det lika mycket som hon, bevisligen, ljuger om?

Citat:
Kontentan blir ju det: om ni ger den urringade bilden så stor betydelse som ni gör. Varför nämner ni den ens i så fall? Ni verkar ju tro att om en kvinna skickar urringad bild, så vill hon ha sex. Oavsett om hon säger "nej".

Nu hittar du ju bara på saker, igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in