2024-02-10, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du får läsa på om lagen gällande våldtäkt. Så ser du att Tingsrätten gjort en korrekt bedömning, utifrån lagen.

Nej. Det är det du som är i behov av.
Jag har juridisk utbildning och erfarenhet, det är därför jag vet att tingsrättens bedömning är allt annat än korrekt. Den är bedrövlig och rättsvidrig.

Citat:
Är du missnöjd med lagen så får du protestera mot lagen. Men ge fan i att angripa ett stackars våldtäktsoffer för att du är missnöjd med lagen.

Nej. Jag har lika mycket yttrandefrihet som du har.
Jag har dessutom inte angripit målsägaren på något vis, din vidriga lögnare.
Du däremot har grovt förtalat den tilltalade hur många gånger som helst, med namn och allt.

Är du så här oerhört vidrig dygnet runt eller tar du någon timmes paus då och då för att orka ljuga och vara så här äckligt ohederlig resten av tiden?
Citera
2024-02-10, 12:13
Medlem
Är Viking eller hans familj rik? Har han ordnat ny advokat? Hur mycket pengar handlar det om?

Citat:
Och lampan beskrivs som att han tände den för att han ville se henne. Och kunde han se henne med lampan tänd, så hade han också kunnat se hennes blåmärken. Nu såg han inga blåmärken. Och såldes är det uppenbart att de kom till av grepp från hans händer vid ett bord. Något han förnekar. Vad mer ljuger han då om?

Vad har den urringade bilden med våldtäkt att göra? Du har inte rätt att våldta en kvinna bara för att hon skickar en urringad bild till dig när hon har pojkvän. Inte sen heller, när det är slut mellan henne och henens pojkvän, har du rätt att våldta henne för att hon skickade en urringad bild.
Urringat = hora. Det har ju diskuterats förr. Hon bjuder ut sig med en sån bild. Lockar karlar till sig. Varför ens skicka en bild till honom om hon ogillar honom? Varför bjuda in honom till sitt hem att sova över utan förkläde? Hon gör ju fel i flera steg - och detta från en person som går på Chalmers dvs hon bör vara intelligent.

Hon skickar urringad bild, hon bjuder in honom till sitt hem och rider och suger och vad mer hon gjorde. Sen ångrade hon sig för hon ville ha tillbaka sitt ex och då skrek hon våldtäkt. Exet kom springande och nu pumpas hon av honom.

Jag avskyr den här typen av kärringar. Så falska som man kan bli. Spelar oskyldig men hon är vuxen nog att veta vad hon gör... går på Chalmers, tränar judo och armbrytning och har pojkvän. Detta är ingen oskyldig flicka som inte vet hur världen och karlar är funtade.
Citera
2024-02-10, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Trams. Hon red honom när han tände lampan, alltså ser han bara framsidan av henne. Eventuella blåmärken på hennes sidor vore svåra att se, inte minst mot bakgrund av att han har en naken kvinna att titta på. Det förstår vem som helst som inte är utvecklingsstörd.

Du har inte förstått det ännu? Två saker:

1) Skickandet av bilden, tillsammans med hennes övriga handlingar visar att hon ljuger för polisen och rätten när hon påstår att hon aldrig var intresserad av V. Vilket gör henne mindre trovärdig i hennes berättelse i övrigt.

2) Skickandet av bilden, tillsammans med hennes övriga handlingar är tydliga indikationer på att hon hade en sexuell baktanke med att övernattningen. Vilket talar mot att det skulle röra sig om ett ofrivilligt samlag.

Ingen påstår det. Bara ännu en strawman från din sida din lilla clown.

V borde absolut kunnat se blåmärkena som sträcker sig över delar bålen (på bägge sidor) ner mot höften. Lampan var tänd. Han såg ingenting. Han ljuger således om hur de tillkommit. Han vet förmodligen att hon skrek av smärta där vid bordet när han höll om hennes höfter hårt. Vad mer ljuger han om?

Bålen
11. På den vänstra sidan av bålen ner mot den vänstra höften ses ett ca 7 x 10 cm
stort tvärförlöpande område inom vilket ställvis ses gulbruna missfärgningar.
Området har sitt centrum ca 3 cm nedanför höftbenskammen och ca 5 cm
framför kroppens vänstra sidolinje.
12. På den högra sidan av bålen ner mot den högra höften ses ett ca 7 x 3 cm stort
längsförlöpande område inom vilket ställvis ses gulbruna missfärgningar.
Området har sitt centrum ca 3 cm nedanför höftbenskammen och ca 6 cm
framför kroppens högra sidolinje.

Snap-konversationen med Z talar sitt tydliga språk: målsägande ville inte ha V.
Vittnet Jul*ias vittnesmål talar sitt tydliga språk: målsägande ville inte ha V.

Skicka urringad bild är inte en invit till sex.
Låta någon (i nöd) övernatta är inte en invit till sex.
Om du tror det, så riskerar även du att hamna i V:s situation: dömd för våldtäkt.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-02-10 kl. 12:36.
Citera
2024-02-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Nej. Det är det du som är i behov av.
Jag har juridisk utbildning och erfarenhet, det är därför jag vet att tingsrättens bedömning är allt annat än korrekt. Den är bedrövlig och rättsvidrig.

Nej. Jag har lika mycket yttrandefrihet som du har.
Jag har dessutom inte angripit målsägaren på något vis, din vidriga lögnare.
Du däremot har grovt förtalat den tilltalade hur många gånger som helst, med namn och allt.

Är du så här oerhört vidrig dygnet runt eller tar du någon timmes paus då och då för att orka ljuga och vara så här äckligt ohederlig resten av tiden?

Som sagt: läs på om lagen gällande våldtäkt. Så ser du att denna domen är korrekt.

Har du inte? Du håller på med en förlegad kvinnosyn kring målsägande, när du diskuterar hennes urringade bilder och verkar tycka att då har man rätt att ha sex med henne.

Projektion. Det är du och några till i tråden som beter er vidrigt åt. och det vet du mycket väl. Lägg av med dina missriktade personangrepp och ta en ordentlig titt på dig själv i spegeln och ta en ordentlig funderare hur du uttrycker dig här.
Citera
2024-02-10, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Är Viking eller hans familj rik? Har han ordnat ny advokat? Hur mycket pengar handlar det om?

Urringat = hora. Det har ju diskuterats förr. Hon bjuder ut sig med en sån bild. Lockar karlar till sig. Varför ens skicka en bild till honom om hon ogillar honom? Varför bjuda in honom till sitt hem att sova över utan förkläde? Hon gör ju fel i flera steg - och detta från en person som går på Chalmers dvs hon bör vara intelligent.

Hon skickar urringad bild, hon bjuder in honom till sitt hem och rider och suger och vad mer hon gjorde. Sen ångrade hon sig för hon ville ha tillbaka sitt ex och då skrek hon våldtäkt. Exet kom springande och nu pumpas hon av honom.

Jag avskyr den här typen av kärringar. Så falska som man kan bli. Spelar oskyldig men hon är vuxen nog att veta vad hon gör... går på Chalmers, tränar judo och armbrytning och har pojkvän. Detta är ingen oskyldig flicka som inte vet hur världen och karlar är funtade.

Spelar ingen roll om de är rika eller inte. Skadeståndet blir detsamma iaf.
Japp, han har ordnat ny advokat.

Så om du skickar en bild på dina definierade muskler (som du är stolt över) till en manlig polare, så har han rätt att våldta dig i arslet, menar du? I synnerhet om han har missat bussen hem och du erbjuder honom att sova på ditt golv, i nödfall. Ja men då är det en invit till lite fint bögsex från din sida, menar du det?
Citera
2024-02-10, 12:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det betyder ju med stor sannolikhet atOM han nu är så "obehaglig", har "konstig vibe", är en "fuckboy", har "varit på andra tjejer", "inte är så snäll""....[b]varför i helvete skulle hon ha tusentals snapmeddelanden, skicka urringade bilder, prata om att hon ska dumpa sin pojkvän, bjuda in honom mitt i natten för att sova över och välkomna honom i nattlinne och trosor

Allt detta kan väl i teorin tala för att hon var intresserad av denna "bad boy" eller "fuckboy" för att han kändes spännande och intressant?

Tyvärr verkar det finnas skribenter i tråden som hittar på all världens ursäkter för att hon välkomnade honom mitt i natten iförd nattlinne och trosor? Ingen kvinna öppnar väl dörren mitt natten så pass lättklädd om hon inte hyser ett visst intresse för "besökaren"?
Citera
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Du du tycker alltså det låter sannolikt att en kvinna som är kär i sitt ex har sex med en man hon inte vill ha. Och sedan anmäler den hon inte ville ha, men ändå hade sex med, för våldtäkt? I min värld låter det väldigt konstigt och långsökt.

Då låter det troligare att en kåt och full man forcerar en kvinnans "nej" och tror att hon samtycker (när hon egentligen ger upp av rädsla att han ska skada henne om hon gör mer motstånd) till sex.

Dvs. våldtäkt är troligare än falsk tillvitelse.

Och i synnerhet i detta fall som tråden handlar om.

Det är så mycket där omkring hon isf då INTE borde ha gjort. Tycker inte du det själv?

Jag har redan klargjort i tråden vad jag anser. Så jag tänker inte skriva nåt längre svar än så.

Edit. Kan inte MÄ se det själv (saker som är basic) och försätter sig själv i denna typ av situation, så kanske hon borde omyndighetsförklaras.
Senast redigerad av Rebiselle 2024-02-10 kl. 12:38.
Citera
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll om de är rika eller inte. Skadeståndet blir detsamma iaf.
Japp, han har ordnat ny advokat.

Så om du skickar en bild på dina definierade muskler (som du är stolt över) till en manlig polare, så har han rätt att våldta dig i arslet, menar du? I synnerhet om han har missat bussen hem och du erbjuder honom att sova på ditt golv, i nödfall. Ja men då är det en invit till lite fint bögsex från din sida, menar du det?
Ja, om det handlar om två bögar så är det såklart en invit om att man vill köra bajspackning. Detta är bögar säkerligen fullständigt medvetna om.

Så är det en duktig advokat han fått tag i?
Citera
2024-02-10, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Det är så mycket där omkring hon isf då INTE borde ha gjort. Tycker inte du det själv?

Jag har redan klargjort i tråden vad jag anser. Så jag tänker inte skriva nåt längre svar än så.

Det är väl snarare så att Vi*king inte skulle ha fortsatt försökt ha sex med henne, när hon säger "nej", puttar bort honom och kniper ihop sina ben.

Det är han som har gjort sig skyldig till lagbrott. Inte hon.
Citera
2024-02-10, 12:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Om man vill se någon och därav tänder lampan, så är det inte bara en siluett man vill se. Eller hur? Siluetten syns ju i mörker också, nämligen. Så jodå. Om blåmärkena fanns där redan då, så lär han ha sett dessa när hon var naken och lampan var tänd. Han ljuger uppenbarligen, då han inte vill kännas vid att han greppat hårt om hennes höfter vid ett bord. Och vad mer ljuger han då om?

Kontentan blir ju det: om ni ger den urringade bilden så stor betydelse som ni gör. Varför nämner ni den ens i så fall? Ni verkar ju tro att om en kvinna skickar urringad bild, så vill hon ha sex. Oavsett om hon säger "nej".

Dessa blåmärken var kanske gulbruna, inte alldeles självklart att de var iögonfallande.
Citera
2024-02-10, 12:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Japp, det är oerhört tragiskt.
Det visar dock att lagen kring oaktsam våldtäkt (den sk. "samtyckeslagen") verkligen behövs.
Eftersom det finns folk som är så pass märkliga att de tror att urringade bilder och en artig gest om att få sova på någons golv = fritt fram till sex. Oavsett om personen de vill ha sex med säger nej eller inte.

Fast nu vet väl inte du om hon sa nej? Det finns väl dessutom inga vittnen till händelsen?

Den unge mannen bestrider brott, han menar att hon i ord, kroppsspråk och handlade visat att hon ville delta i de sexuella handlingarna, dvs han uppfattade att samtycke fanns.

Får man fråga varför du misstror den unge mannen? Varför kan inte han vara den som talar sanning?
Citera
2024-02-10, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Ja, om det handlar om två bögar så är det såklart en invit om att man vill köra bajspackning. Detta är bögar säkerligen fullständigt medvetna om.

Så är det en duktig advokat han fått tag i?

Nope. Det var inte min fråga.
Målsägande ville inte ha Vi*king. Så hon är som en heterosexuell man som bjuder hem en manlig bekant att sova hos sig på golvet när den bekanta har missat bussen hem.

Förstår du den metaforen bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in