Citat:
Ursprungligen postat av
Massajen
Det finns i hans almanacka en notering om att han grät när han hörde att Palme var död. Hans rumskompis vittnade också om att han grät.
Buhu, Crille grät. Ja, han var ju en fin man full av empati. Om det inträffade var det inte speciellt svårt att fejka och CP som mördare hade allt intresse att fejka att han vat upprörd över Palmes död. När vittnade rumskompisen om detta och vem var han? Det har jag glömt om jag hört det, spontant skulle jag säga att CP bodde ensam då mordet inträffade.
Citat:
Han kallade tidigare kompisen "bombmannen" för JÄVLA GOLBÖG! Inget belägg finns för att denne var förbannad på just Palme. Hans samhällshat riktades mot åklagare och övrigt rättsväsen.
Ja, efter 1988 kallade han honom Golbög. Vid tiden för mordet var de kära bröder i anden. Det vill säga att CP förstod Tingströms hat mot samhället och troligen delade det i stor utsträckning. Jag har upplyst dig om det här:
(FB) Tråden om Christer Pettersson
Jo du, rättshaverister, våldsverkare som sätts i fängelse och tycker det är orättvist och samhällshatare skiljer förstås noga på statsministern som framträdare för samhället och rättsväsendet, plitar och poliser och skattemyndigheterna och alla andra de hatar.
Citat:
Åklagaren Helin medgav efteråt att han inte trodde att åtalet skulle hålla i rätten, men valde ändå att ta det dit i hopp om att det skulle gå att gräva fram mer bevis mot CP. I verkligheten blev det tvärtom i och med att två alibivittnen dök upp.
Två alibivittnen som hovrätten med rätta fann var av tveksamt värde och inte ansåg motbevisa att CP kunde mördat Palme.