2024-02-10, 06:33
Bannlyst
Toker Carlson misslyckades med att skapa rubriker. Antiklimax har fått två ansikten (det ena uppsvullet) och folk man pratar med gapskrattar åt buskisen. Allt som putler kläckte ur sig har han redan sagt hundratals gånger.

*gäsp*
Citera
2024-02-10, 06:34
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Putin sa att Maidan-statskuppen var nationalistisk och därav utbröt kriget (därför anföll Ryssland).

Klart Maidan ville se Ukraina som suverän nationalstat.
Ryssland ville inte se det, och gick in militärt.

Visst sa Putin det i intervjun? Ganska kontroversiellt påstående kan jag tänka mig.

Putin ville sitta kvar på Ukraina medan Ukraina ville fly relationen, därav krig.

Ett slags inbördeskrig - successionKrig. Som om Texas skulle säga att de inte längre är del av USA - inbördeskrig direkt.

"Maidan" var inget annat än en väst-finansierad coup d'etat. Klassisk CIA - modus operandi. Gå in och kontrollera media med hjälp av oligarker. Finansiera kupp-makare genom George Soros så kallade humanitära organisationer. När så demonstranter samlas i stora tal se till att skjut på random demonstranter med krypskyttar för att skapa kaos.

Om du bemödar dig att lyssna på Putins version så kommer du förstå hur det hängde ihop. Viktor Yanukovych var pro-ryssland & eu. Eu närmade sig med diverse erbjudanden som Yanukovych tackade nej till - han ville vara neutral.

Det blev startskottet för Vicky Nulands 50 billion to ukraine och soros finansierade kuppen.

Det var således inget folkligt motstånd. Det beviset finner du i att folk röstade på Zelensky som gick till val på att stoppa kriget mot Donbass och ena Ukraina. Efter han vunnit gjorde han 180 grader.
Citera
2024-02-10, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Och hur ska man tolka detta?

… with the backing of CIA of course. The organisation that you wanted to join back in the day. We should thank God that they didn’t let you in. From what I understand, it’s a serious organization.”

Tuckers far Dick Carlson, chef för Voice of America, lär ha haft med CIA att göra.

Man ska tolka detta på så vis att Putin vill förnedra Carlson offentligt för att få ett övertag mot honom i ”intervjun”. Ett skolexempel på härskartekniker. Genom att ta upp denna incident ur Carlsons liv (en incident som helt saknar betydelse för det intervjun handlar om) sänder Putin budskapet/ hotet till intervjuaren att ”Jag vet detta om dig. Jag kanske vet andra saker också som kan yttras i denna intervju vid behov. Bäst för dig du inte kommer med alltför obekväma frågor för då krossar jag dig offentligt under denna intervju”.

Om inte Carlson fattat det innan så bör han, då Putin uttalade detta, där och då ha fattat att han har att göra med en hänsynslös empatilös diktator. Om Carlson vore en riktig journalist gör han något av detta framöver. Mina förhoppningar är dock inte alltför höga med tanke på Carlsons profil på senare år.
Citera
2024-02-10, 06:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Toker Carlson misslyckades med att skapa rubriker. Antiklimax har fått två ansikten (det ena uppsvullet) och folk man pratar med gapskrattar åt buskisen. Allt som putler kläckte ur sig har han redan sagt hundratals gånger.

*gäsp*
Jag tycker intervjun är mycket intressant och Tuckers avsikt var nog inte att skapa rubriker.
Citera
2024-02-10, 06:38
Bannlyst
Citat:

*gäsp*

Säg nåt vettigt. Putin ska ha cred för att han vill snacka politik och inte vill ha en smutsig kurdisk show av hundar i USA som ditt pack gillar. Vad gillade du, och vad gillade du inte. Du kan säkert fixa en satellittelefon i Kurdistan för i Sverige är du inte välkommen.

Vad gillar du sandapa? Och vad gillar du inte? Kom med nåt konkret, du är väl ingen robot? Trots att att vi ska skicka hem dig till öknen.
Citera
2024-02-10, 06:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Jag tycker intervjun är mycket intressant och Tuckers avsikt var nog inte att skapa rubriker.

I beg to differ. Tokers enda intention är att klättra sig åter till rampljuset. Han satsade och förlorade.

Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Säg nåt vettigt. Putin ska ha cred för att han vill snacka politik och inte vill ha en smutsig kurdisk show av hundar i USA som ditt pack gillar. Vad gillade du, och vad gillade du inte. Du kan säkert fixa en satellittelefon i Kurdistan för i Sverige är du inte välkommen.

Vad gillar du sandapa? Och vad gillar du inte? Kom med nåt konkret, du är väl ingen robot? Trots att att vi ska skicka hem dig till öknen.

Prutte sa ingenting som vi inte redan har hört hundratals gånger redan, han kör sina lögner och historieförfalskningar på repeat, fantasilös som en gammal man som sitter och gaggar om svunna tider. Typ samma som alla foliehattar som än idag försöker återstarta trådar om covid men som också misslyckas.
Citera
2024-02-10, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Jag har sett halva och jag är förvånad över hur intressant det är att lyssna på Putin.
Han är helt klart väldigt skärpt.

Som någon skrev, Putin drar en halvtimmes historieföreläsning ur minnet samtidigt som Biden klagar på Mexikos president för att han inte öppnar gränsen mot Gaza...

Eller hur? Visst är det intressant att lyssna till diktatorer med storhetsvansinne? De är ju liksom inte mainstream som de tråkiga ledarna i väst. Hoppas Toker Carlson följer upp med fler liknande intervjuer t ex av Irans ayatolla, Kim i Mordkorea, Al Assad i Syrien m fl. Vi i väst förtjänar att få höra dessa intressanta karaktärer ”prata till punkt” liksom Putin fick göra i Carlsons intervju. Länge leve yttrandefriheten/ propagandafriheten!
Senast redigerad av CenturyVoltaire 2024-02-10 kl. 07:04.
Citera
2024-02-10, 07:19
Medlem
Running_mans avatar
Intervjun innehöll inte några som helst kritiska frågor. Så Tuckers s.k. journalistiska bakgrund var inte till nån större nytta.

Det vi visste om Putin kom fram igen och inget nytt lades till. En världsledare borde ju fått lite mer kritiska frågor speciellt med tanke på att han dragit igång det största kriget i Europa sedan 1945.
Citera
2024-02-10, 07:19
Medlem
Citat:

*gäsp*

Stämmer att Putler inte kom med något nytt i intervjun/ propagandan. Vi har hört hans rantanden om rysk historia (såsom han uppfattar den) förut. Dock fick vi med ”intervjun” en bekräftelse på att inget tillfrisknande whatsoever har skett hos Rysslands tsar-wannabe och att det då inte finns något annat alternativ för den fria världen än att kraftig utöka stödet till Ukraina så att vi får stopp på den rätt uppenbart kliniskt psykotiska ryska ledaren. Det var väl fördelen med Toker C:s ”intervju”, alla kan se hur det är ställt med Rysslands ledning.
Citera
2024-02-10, 07:27
Medlem
Citat:
I beg to differ. Tokers enda intention är att klättra sig åter till rampljuset. Han satsade och förlorade.

Prutte sa ingenting som vi inte redan har hört hundratals gånger redan, han kör sina lögner och historieförfalskningar på repeat, fantasilös som en gammal man som sitter och gaggar om svunna tider. Typ samma som alla foliehattar som än idag försöker återstarta trådar om covid men som också misslyckas.

Putin framstår som lugn, smart och intelligent. Något som nästan alla andra ledare saknar.
Du framstår som desperat, som en skiva som fastnat på repeat. Som en av de där kaktusarna som hör ett ljud och härmar det med en löjlig röst.
Ni är så jävla fantasilösa i erat rysshat, åratal av ljugmedia som på alla sätt piskat in i svenskars lättstyrda hjärnor att Ryssland = evil, USA = good.

Jag ogillar alltihop, media i väst. Våra såkallade "demokratier" och folk som är som mindless jävla drones, som faller för varenda trend media startar. Covid, massinvandring osv osv "öppna era hjärtan", usch fyhelvete!

Jag ogillar fucking kina, Ryssland, arabländer och alla möjliga religioner.
Däremot kan jag erkänna, jag gillar ändå putin mest av alla patetiska ledare som finns runt om på jorden, han är lite vassare än resten 👍
Citera
2024-02-10, 07:27
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadsad123as
Haha jättedålig intervju av fjanten och dwärgen pruttler... alltså.. vilken himla.... TÖNT.. fy sablar. 😂

Tack för din tunga vänsterliberala analys av intervjun.
Citera
2024-02-10, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Stämmer att Putler inte kom med något nytt i intervjun/ propagandan. Vi har hört hans rantanden om rysk historia (såsom han uppfattar den) förut. Dock fick vi med ”intervjun” en bekräftelse på att inget tillfrisknande whatsoever har skett hos Rysslands tsar-wannabe och att det då inte finns något annat alternativ för den fria världen än att kraftig utöka stödet till Ukraina så att vi får stopp på den rätt uppenbart kliniskt psykotiska ryska ledaren. Det var väl fördelen med Toker C:s ”intervju”, alla kan se hur det är ställt med Rysslands ledning.

Japp vi har hört Vladimir Vladimirovich beskriva anledningen till försvaret av befolkningen i Donbass.

Däremot är alla här väldigt trötta på ditt substanslösa spammande. Du har verkligen inget att komma med din lilla södermalmsfitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in