2024-02-10, 03:48
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
â€Det gÃ¥r att skratta Ã¥t Tucker Carlsons intervju med Vladimir Putin. Men för svenska politiker är den en mindre rolig pÃ¥minnelse om vad det betyder för svensk säkerhetspolitik, om Donald Trump blir USA:s presidentâ€.

Vad i ingressen tycker du är märkligt?

Jag tycker det ar markligt att man skriver att det gar att skratta at den. Putin betedde sig pa ett satt som inte ar vanligt i intervjuer i vast, men han ar ocksa fran en annan kultur. Normalt sett, i andra sammanhang, sa sager vi att vi ska ha respekt och forstaelse for att manniskor fran andra kulturer kan bete sig pa ett lite annorlunda sett - sarksilt journalister brukar papeka det eller resonera sa.

Det finns ju egentligen ganska manga intervjuer med Biden dar man hade kunnat saga att det gar att skratta at intervjuerna om man ar lagd pa ett visst satt, men samma journalister har en helt annan ton da. Jag tycker for ovrigt inte att man ska skratta at nagon som intervjuas, som utgangspunkt. Det ar inte riktigt schysst, pa flera plan.

Sedan tycker jag det ar konstigt eller markligt att man tar upp Trumpo och malar upp nagot slags fara for svensk sakerhetspolitik om Trump blir president. Det ar direkt fanigt, och Trump hade formodligen fatt stopp pa kriget (genom att sluta skicka stod till Ukraina, vilket enligt Putin skulle fa ett stopp pa kriget). Jag vet inte varfor Trump ar mer problematisk for svensk sakerhetspolitik an nagon annan president heller.

Som sagt, forsok tanka lite neutralt och balanserat har - jag ar inte for den ena eller andra sidan, men jag tycker anda man ska forsoka halla alla till samma standard. Vi kan peka ut massor med saker att anmarka pa i intervjun, men det kan man ju i ganska manga olika intervjuer. Det ar en anledning till att undersoka och resonera, inte kalla nagon for ryzzhora, Putler, Biden-kuksugare eller andra liknande tillmalen.
Citera
2024-02-10, 04:49
Medlem
Bidens avatar
Jag tycker intervjun var briljant. Folk som klagar på att Putin var tråkig för att han talade mycket om historia visar ju bara vilka enkla, irrelevanta varelser dom är. Ni ser alltså en man invadera ett land, och tänker att den mannen är dum och så tänker ni inte längre? Putin försöker berätta för er varför det blev som det blev. Ni har hört en sida, nu berättar Putin sin sida, så nu är det upp till dig att bestämma dig för vad du ska tycka, om något alls.

Följande räknas nog som OT så det kanske ej ska besvaras men jag känner att jag inte kan skriva det föregående utan att skriva det följande:
Citera
2024-02-10, 05:20
Avstängd
Ryssland bröt mot Budapestuppgörelsen när de invaderade Krim så att snacka att det är Ukrainas fel att Minskavtalet inte hålls är bara rysk propaganda då ryssen godtyckligt bryter avtal och det krävs ett verkligt selektivt tunnelseende att anse att ukraina har gjort fel och brutit mot ett avtal som de inte har någon anledning att hålla med en part som själv inte håller långt viktigare avtal för att göra som dom vill.

Kontentan är att Ukraina har självbestämmande och territoriell integritet sen 1994 vilket innebär att de får gå med i EU och Nato som de vill och ryssen kan suga kuk om det, speciellt då det avtalet bröts innan Minskavtalen ens var en grej och Putin som inte har någon avsikt att hålla avtal kan själv inte snacka om att det är avtalsbrott som är orsaken till detta. De är en illegitim partner att över huvudttaget skriva avtal med... Tucker Carlssons intervju med honom är därför inte mer än ett sätt för Putin att lura människor som inte kan historien mellan länderna sen Ukraina blev självständigt med den enda premissen att de skulle ge bort sina kärnvapen från Soviettiden. Om något så försöker USA i det här fallet upprätthålla avtalet och är ironiskt nog de som faktiskt försöker göra rätt för sig då de garanterade Ukrainas säkerhet i och med Budapestavtalet 1994. Att tro att det är Ukrainas fel som inte vill bli invaderade är inget annat än en skev historieuppfattning, men jag antar att den argumentationen kan gå hem hos TCs tittare som förmodligen är politiskt och historiskt obildade.
Senast redigerad av dalavita 2024-02-10 kl. 05:42.
Citera
2024-02-10, 06:04
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Utan att gå in på innehåll så måste jag ändå tänka tanken, hur skulle Biden klara dryga två timmars intervju? Alla som ger Putin epitet som psykotisk m.m. gör sig ju själva icke trovärdiga.

Så din logik är att bara för att en gamling inte skulle klara en intervju på 2 timmar, så är en psykopat inte psykotisk?

Måste vara jobbigt för alla vatniks att den förväntade intervjun med deras stora idiolekt blev ett klockrent bevis på att han är helt galen.
Citera
2024-02-10, 06:09
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Och hur ska man tolka detta?

… with the backing of CIA of course. The organisation that you wanted to join back in the day. We should thank God that they didn’t let you in. From what I understand, it’s a serious organization.”

Tuckers far Dick Carlson, chef för Voice of America, lär ha haft med CIA att göra.
Citera
2024-02-10, 06:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Så din logik är att bara för att en gamling inte skulle klara en intervju på 2 timmar, så är en psykopat inte psykotisk?

Måste vara jobbigt för alla vatniks att den förväntade intervjun med deras stora idiolekt blev ett klockrent bevis på att han är helt galen.
Kan du förklara "klockrent bevis på att han är helt galen"? Är inte helt klar på vad jag tycker än men ser inget klockrent bevis.
Citera
2024-02-10, 06:11
Bannlyst
Jag har sett halva och jag är förvånad över hur intressant det är att lyssna på Putin.
Han är helt klart väldigt skärpt.

Som någon skrev, Putin drar en halvtimmes historieföreläsning ur minnet samtidigt som Biden klagar på Mexikos president för att han inte öppnar gränsen mot Gaza...
Citera
2024-02-10, 06:19
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kan du förklara "klockrent bevis på att han är helt galen"? Är inte helt klar på vad jag tycker än men ser inget klockrent bevis.

Du kan ju börja med att titta på ”intervjun”. Ha i bakhuvudet att den ”personen” har drivit ett krig i två år med kanske en million döda. Hen beordrar ren terrorbombning av civila med de motiv som bokstavligen yras fram i den där föreställningen de kallar intervju. Kolla ögonen på galningen.
Citera
2024-02-10, 06:23
Medlem
yonnys avatar
Putin sa att Maidan-statskuppen var nationalistisk och därav utbröt kriget (därför anföll Ryssland).

Klart Maidan ville se Ukraina som suverän nationalstat.
Ryssland ville inte se det, och gick in militärt.

Visst sa Putin det i intervjun? Ganska kontroversiellt påstående kan jag tänka mig.

Putin ville sitta kvar på Ukraina medan Ukraina ville fly relationen, därav krig.

Ett slags inbördeskrig - successionKrig. Som om Texas skulle säga att de inte längre är del av USA - inbördeskrig direkt.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Du kan ju börja med att titta på ”intervjun”. Ha i bakhuvudet att den ”personen” har drivit ett krig i två år med kanske en million döda. Hen beordrar ren terrorbombning av civila med de motiv som bokstavligen yras fram i den där föreställningen de kallar intervju. Kolla ögonen på galningen.
Så ditt klockrena bevis är din egna uppfattning vad du ser i ögonen? Prova något annat klockrent bevis.
Citera
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Jag har sett halva och jag är förvånad över hur intressant det är att lyssna på Putin.
Han är helt klart väldigt skärpt.

Som någon skrev, Putin drar en halvtimmes historieföreläsning ur minnet samtidigt som Biden klagar på Mexikos president för att han inte öppnar gränsen mot Gaza...

Finns en kanal på tuben som översätter mycket av Lavrovs och Putins tal. Dom talen når aldrig väst. Ja det är förvånande vad intressant det är att lyssna på ledare som verkligen vet vad de talar om.

Är man intresserad av politik och kan historia så blir det inte bättre än så här.
Citera
2024-02-10, 06:27
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadsad123as
Why are the Ukrainian authorities dismantling the Ukrainian Orthodox Church? Because it brings together not only the territory. It brings together our souls. No one will be able to separate the soul..
Vilken knasboll. Det finns ingen själ! Det är bara pre-intelligent flumm. Jag har investerat mycket tankemöda i min ateism, och tänker inte acceptera någon högre kraft eller själ. Putin är ju vidskeplig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in