Citat:
Jag tycker det ar markligt att man skriver att det gar att skratta at den. Putin betedde sig pa ett satt som inte ar vanligt i intervjuer i vast, men han ar ocksa fran en annan kultur. Normalt sett, i andra sammanhang, sa sager vi att vi ska ha respekt och forstaelse for att manniskor fran andra kulturer kan bete sig pa ett lite annorlunda sett - sarksilt journalister brukar papeka det eller resonera sa.
Det finns ju egentligen ganska manga intervjuer med Biden dar man hade kunnat saga att det gar att skratta at intervjuerna om man ar lagd pa ett visst satt, men samma journalister har en helt annan ton da. Jag tycker for ovrigt inte att man ska skratta at nagon som intervjuas, som utgangspunkt. Det ar inte riktigt schysst, pa flera plan.
Sedan tycker jag det ar konstigt eller markligt att man tar upp Trumpo och malar upp nagot slags fara for svensk sakerhetspolitik om Trump blir president. Det ar direkt fanigt, och Trump hade formodligen fatt stopp pa kriget (genom att sluta skicka stod till Ukraina, vilket enligt Putin skulle fa ett stopp pa kriget). Jag vet inte varfor Trump ar mer problematisk for svensk sakerhetspolitik an nagon annan president heller.
Som sagt, forsok tanka lite neutralt och balanserat har - jag ar inte for den ena eller andra sidan, men jag tycker anda man ska forsoka halla alla till samma standard. Vi kan peka ut massor med saker att anmarka pa i intervjun, men det kan man ju i ganska manga olika intervjuer. Det ar en anledning till att undersoka och resonera, inte kalla nagon for ryzzhora, Putler, Biden-kuksugare eller andra liknande tillmalen.