2024-02-10, 01:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men skaka loss på oändliga rejv samt på musikfestivaler och technokonserter orkar ju folk. Detta måste ju vara mer utpumpande än disko?

Men jag förstår. Du menar att dejtingappar tagit över?
Dejtingappar är väl bra om man lägger svart på vitt med att detta är jag och undertill skriver passar vi eller ej, avgör du, jag är seriös.

Diskotek är lite som brunnar var förr i tiden. Pigor och drängar gick mil med krukor på huvudet för att hämta vatten eftersom rinnande vatten inte fanns i deras hem eller att köpa i närmsta kiosk.
Citera
2024-02-10, 01:40
Medlem
Vem0ths avatar
Går gärna på disco, har en kärleks-hatsrelation till discomusik. Däremot om det spelas massa modernt trams så drar jag därifrån. Enbart 70-talet eller basta!
Citera
2024-02-10, 01:45
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Okej, så det är invandrarnas fel även detta, med diskoteksdöden alltså?
Ja, i alla fall enligt de tjejer jag känner.

Som blatte står man tydligen och glor för att tjejerna skall förstå att de är intresserade. Och så skall de bli kära i dom tydligen.
Citera
2024-02-10, 02:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
För att man införde att det var diskriminering att inte släppa in horder med cola drickande vidriga muslimer som i princip våldtar svenska kvinnor på dansgolvet och ingen vill umgås med Blattar inte ens de som påstår sig vilja umgås med blattar.
Jag misstänker detsamma, var själv ute mycket på 90/00 tal, kommer ihåg Snaps vid Medis, det förvandlades gradvis till ett negerfäste nere i källaren.
De stora dansklubbarnas tid vara väl eg på 80 talet.
Då fanns det krogar med dansgolv i alla städer av någon storlek.
Men yngre killar/män sitter väl hemma och spelar dataspel idag.
Flickorna sitter på kafé och håller överstora temuggar med båda händerna.
Sen lär invandringen spela in, vem vill gå på dansklubb med lågbegåvad hiphop och gängkriminella.
Citera
2024-02-10, 02:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
För att man införde att det var diskriminering att inte släppa in horder med cola drickande vidriga muslimer som i princip våldtar svenska kvinnor på dansgolvet och ingen vill umgås med Blattar inte ens de som påstår sig vilja umgås med blattar.
Men då är det ju fortfarande "folk" som ändå går på disko. Vad syftet är får dessa svara på själv eftersom det för mig är ett mysterium, eller i vart fall efterblivet.

- Är det att få dansa.
- Är det hänga med kompisar.
- Är det att söka slagsmål och övrig förströelse.
- Är det homosexualitet eller sexköp eftersom de enda kvinnor som finns på disko är de som tar betalt plus skägggromade bögar.
- Är det att lyssna på bra musik.

Eller vad är det?
Citera
2024-02-10, 02:19
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag misstänker detsamma, var själv ute mycket på 90/00 tal, kommer ihåg Snaps vid Medis, det förvandlades gradvis till ett negerfäste nere i källaren.
De stora dansklubbarnas tid vara väl eg på 80 talet.
Då fanns det krogar med dansgolv i alla städer av någon storlek.
Men yngre killar/män sitter väl hemma och spelar dataspel idag.
Flickorna sitter på kafé och håller överstora temuggar med båda händerna.
Sen lär invandringen spela in, vem vill gå på dansklubb med lågbegåvad hiphop och gängkriminella.
Jag har för mig att jag var ute på klubb/disco senast typ 2015 eller nåt sån bara blattemän kring dansgolvet enda kvinnan var nån sorts plastikopererad monstrositiet med oklar kromosomuppsättning och ras + de obligatoriska thaihororna.
Dessutom får man köa skitlänge betala inträde och alkoholen är för dyr.
Citera
2024-02-10, 02:37
Medlem
Började det för drygt 20 år sen med mobiler i kombination med kamera, facebook o billigt nätverk?

Folk dansade inte men tog bilder, filmade o laddade upp, FB då.

De få som ”dansade” stod vid sidan av glest/tomt dansgolv, steppade o sprättade till en kort stund för att återgå till att glo i mobilen. De som ”dansade” håll på med sina mobiler dom med, tog selfies o efter en minut tillbaks till sidlinjen

Fullständigt absurt.

Sedan dess gick jag aldrig mer på disko.

Någon som upplevde samma? Någon som upplevde hur det gick därefter?
Citera
2024-02-10, 03:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Är ni fler här på flashback som är uppvuxna med MÄNGDER av diskotek i Stockholm, och det höll på ända fram slutet av 90-talet (då jag själv slutade gå för jag fick tinnitus).
Men det fanns ju hur många diskotek som helst.
Utmed Kungsgatan från korsningen Drottninggatan så avlöste diskoteken varandra på vänstra sidan ner mot Stureplan.
Stora dansgolv. Vissa med billigare öl och lite trashiga. Down Town, Collage och BZ gick jag väl till typ i mitten av 90-talet. Och det fanns ytterligare en uppsjö diskon i vart och vartannat hörn.
Vid BZ fanns ju ett annat vid Hamngatan 4.

Kommer inte ihåg vad alla diskon hette, men även om man gick på en billighetsbuffe typ på gatan som går in bakom Riche, nog fan såg de till att vaska igång diskomusik och hejdlöst dansgolv frampå småtimmarna.
Och var det inte diskon var det klubbar, som hade öppet till 05.00.
Vissa av namnen kommer jag ihåg, andra har jag glömt.
Och var det inte Engelen som hade disko så var det Bacci Wapen som hade disko.
Det fanns ju knappt en bar som inte hade disko.
Billig räkfrossa på billighetshak kompletterades med disko.
Patricia skickade hem inbjudningskort då man fyllde år, så man kunde käka lite billigt med kompisarna, och sen...var det naturligtvis diskotek hur länge man ville.

Vad har hänt?
Kan någon förklara?

Rejva går tydligen bra att skaka loss till nätterna igenom. Och visst, jag förstår tjusningen med techno. Var även på såna nattklubbar och fösvann i dimman.
Ett ställe låg vid Medborgarplatsens tunnelbanenedgång, där romska tiggare ligger och sover nu.

Utmed Götgatan fanns också hak där man skakade loss.

Gillar inte folk diskomusik numera?
Jag menar, det är ju så himla retro bland ungdomar nu ändå. Jag tror inte alls de skulle ha något emot att jazza loss till mer melodiös techno?
Som typ sköna Black Box https://youtu.be/gB4rnmtZhOc?si=FMuxiRzrrP6w7D8Z istället för ren techno?

Har ni några tankar om varför diskodöden lamslog Stockholm?
(Ber om ursäkt om jag låter mossig, på förhand.)

Edit: Kårlivet på Stockholms Universitet var urstarkt, på 90-talet.
Pub var och varannan dag. Kulturpub på måndagar. Onsdagspub på onsdagar och Squtt med diskotek på fredagar.
Nu är kårlivet TOTALDÖTT på Stockholms Universitet.
Allhuset står och ekar på kvällarna.

Nu är jag uppväxt i en mindre ort men när jag var ute på bygden så fanns det 3-4 pubar och sen hotellet som körde disco i stan och dessa ställen var fulla varje fredag-lördag och ibland även onsdagar. Detta var på 90-talets första hälft.
Går man ut idag i samma ort så finns det några pizzerior och någon sportbar och alla är helt jävla döda.
De flesta yngre har väl flyttat från orten och kvar är bara barnfamiljer som somnar framför tv:n efter ha kollat på mello eller annan dynga.

Jag bor inte heller kvar på orten men besöker den då och då.
Citera
2024-02-10, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Började det för drygt 20 år sen med mobiler i kombination med kamera, facebook o billigt nätverk?

Folk dansade inte men tog bilder, filmade o laddade upp, FB då.

De få som ”dansade” stod vid sidan av glest/tomt dansgolv, steppade o sprättade till en kort stund för att återgå till att glo i mobilen. De som ”dansade” håll på med sina mobiler dom med, tog selfies o efter en minut tillbaks till sidlinjen

Fullständigt absurt.

Sedan dess gick jag aldrig mer på disko.

Någon som upplevde samma? Någon som upplevde hur det gick därefter?

Lite intressant faktiskt..

Vad gör ungdomar runt 18-24år idag på fredag lördag kvällarna..

Hela 90-talet gick det enbart ut på att ragga tjejer på just disco på helgerna..

Skulle tippa att en vanlig svensk kille i 20års åldern faktiskt sitter hemma en lördagskväll med mobilen...

Sjukt tragiskt på något sätt..
Citera
2024-02-10, 04:07
Medlem
ArtificialElegances avatar
Men va? Folk går ju ut? Klubbar finns det en heeel del av. (Stockholm)

Ingen säger "disco". Gulligt, TS.
Citera
2024-02-10, 04:21
Medlem
Folk håller sig hemma där de kan roa sig med mindre risk att bli attackerade av tafsare, våldtäktsmän, rånare, snutar som jävlas osv. Sparar dessutom mycket pengar.
Citera
2024-02-10, 04:54
Medlem
Efterblivna politiker har resulterat i en ökad otrygghet. Kriminella grottmänniskor till vakter förstör utelivet.

Bättre att stanna hemma helt enkelt. Detta skamhälle är helt kört på alla sätt.

För att underlätta i tråden:

Diskotek = nattklubb
Vakter = efterblivna grottmänniskor
Skamhälle = ett samhälle som är korrupt och ruttet.
Senast redigerad av YouAlreadyKnow 2024-02-10 kl. 05:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in