Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-02, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Gick priserna upp i det området eller vadå?

Ja läget är alltid attraktivt, men hennes gröna mossiga hus vätte ju mot norr med sjöutsikten, omgärdat av mängder med flugor och mygg. Men jag antar att köparna liksom henne enligt utsago, upptäckte väderstrecket i efterhand.
Läget kan vara attraktivt både subjektivt eller ett objektivt. De som köpte huset ville absolut köpa på denna gata.
Citera
2024-02-02, 12:40
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Läget kan vara attraktivt både subjektivt eller ett objektivt. De som köpte huset ville absolut köpa på denna gata.

Eller frottera sig i PW:s avtryck.

Men visst, jag hade alla dagar valt hennes förra gröna mossiga hus istället för det malplacerade spektaklet hon bor i nu.
Citera
2024-02-02, 12:47
Medlem
Citat:

Men visst, jag hade alla dagar valt hennes förra gröna mossiga hus istället för det malplacerade spektaklet hon bor i nu.
Fattar du trögt eller är du bara en allmänt negativ människa. De som köpte huset hade tur att budet gick igenom innan prishöjningar och de har släktingar på samma gata så de ville absolut ha ett hus på den gatan. Då är man ganska beredd att buda så långt ens ekonomi tillåter.
Citera
2024-02-02, 12:53
Citat:
Fattar du trögt eller är du bara en allmänt negativ människa. De som köpte huset hade tur att budet gick igenom innan prishöjningar och de har släktingar på samma gata så de ville absolut ha ett hus på den gatan. Då är man ganska beredd att buda så långt ens ekonomi tillåter.

Men lilla gumman hur mår du? Du kanske inte ska hänga i forum om du inte kan behärska dig.

Jag är tämligen övertygad om att de som köpte den gröna mossiga huset gjorde det till största delen pga att PW bott där.

Om du tror något annat skiter jag fullständigt i.
Citera
2024-02-02, 13:00
Medlem
Citat:
Men lilla gumman hur mår du? Du kanske inte ska hänga i forum om du inte kan behärska dig.

Jag är tämligen övertygad om att de som köpte den gröna mossiga huset gjorde det till största delen pga att PW bott där.

Om du tror något annat skiter jag fullständigt i.
Och där kom ditt rätta jag fram Du sitter och fantiserar om Pernilla din älskade idol, och beskriver dina personliga preferenser som ingen är intresserad av.

Du har fel och vet om det och försöker rädda ditt ugly face med lite unkna härskartekniker.

Jag tror barnbarnen är främst nöjda med att få bo i en gammal Wahlgrensvilla, att ha farmor/mormor ett stenkast ifrån är en fis i rymden. För att du som aspie ska förstå så var det sista lite ironi.
Citera
2024-02-02, 14:06
Citat:
Och där kom ditt rätta jag fram Du sitter och fantiserar om Pernilla din älskade idol, och beskriver dina personliga preferenser som ingen är intresserad av.

Du har fel och vet om det och försöker rädda ditt ugly face med lite unkna härskartekniker.

Jag tror barnbarnen är främst nöjda med att få bo i en gammal Wahlgrensvilla, att ha farmor/mormor ett stenkast ifrån är en fis i rymden. För att du som aspie ska förstå så var det sista lite ironi.

Nu får tant lugna ner sig lite och samla sig så hon kan göra sig förstådd.

Detta är en hyllningstråd till eminenta Pernilla Wahlgren och då är inte köparens släkt relevant här. Alla vet att allt PW rör vid förgylls och ökar i värde. Och självklart är PW min idol, hur kan man annat än älska personer som helt ohämmat kissar i handfatet?

Idag är det förövrigt pressdag för ännu en ny säsong av "spontana" WV, underbart!
Citera
2024-02-02, 15:45
Medlem
Citat:

Klart folk vill köpa det hus där Pernilla, Bianca och Benjamin jökat i varenda rum, inklusive gardroberna.
Citera
2024-02-02, 16:04
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Klart folk vill köpa det hus där Pernilla, Bianca och Benjamin jökat i varenda rum, inklusive gardroberna.

Eller hur, samt där låten "Jag vill ha en stor kuk" uppstod. Eller det kanske var i Kikkan Schollins hus?
Citera
2024-02-03, 12:01
Medlem
Citat:

Jag håller med. Det gröna huset var fint..hon hade kunnat bygga om lite .så hade det blivit jätte bra
Citera
2024-02-04, 10:00
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Jag håller med. Det gröna huset var fint..hon hade kunnat bygga om lite .så hade det blivit jätte bra

Ja exakt, som det såg ut, så hade det stor potential att bli något riktigt snyggt om hon ansträngt sig att renovera både insidan och utsidan. Det hade ju varit ett betydligt mer intressant program att se på än hennes "modulhus" hon byggde på berget.

Och nu går vi miste om låten "Det gröna lilla huset" dessutom.
Citera
2024-02-10, 02:22
Medlem
I podden berättar Pernilla att de släpper ut hundarna innan de ska lägga sig. Sammy kommer in, men inte Dino. Hon går ett par varv i trädgården, men hittar honom inte. ”Till saken hör att vi har en jättestor räv och de äter inte hundar, men biter av huvudet och gräver ner det!”

VEM släpper ut hundarna i det läget?!

Dino kom tillbaka.
Citera
2024-02-10, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Nej, hon har alldeles för mycket prylar och är omöjlig på att rensa så det gröna huset höll ju på att explodera. Vi får se hur lång det nya huset räcker. Hon är ju inte sparsmakad precis 😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in