2024-02-09, 23:41
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwidow666
En svala gör ingen sommar. Knappast statistiskt underlag med 1 person. Lite bättre forskningsresultat får du faktiskt komma med om du är så säker på sak.

Du missförstod nog mitt inlägg
I början provade dom att gå in i pedofilgrupper och skrämma dom, hota med att avslöja dom men det som hände var att dom höll sig borta tillfälligt men sen var det nya grupper igen

Långt senare så valde dom att anonymisera en lärare som dom hade upptäckt sökt efter barn i sexuellt syfte som dom då anonymiserade men det tog bara några veckor så var han ute igen och då publicerade dom han med både namn och bild
Citera
2024-02-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Hur vet du att det inte fungerar? Känner du alla gäddor personligen? Vet du att de fortsatt tråla ungar på nätet, ofreda sexuellt med bilder och försöka manipulera dem? Finns det ett hemligt nätverk där ni delar sånt? Eller hur vet du?

Vidrigt när Dumpen-dårar är villiga att kalla alla som är emot Dumpens metoder för pedofiler, äckliga as.
Citera
2024-02-10, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
I början provade dom att gå in i pedofilgrupper och skrämma dom, hota med att avslöja dom men det som hände var att dom höll sig borta tillfälligt men sen var det nya grupper igen

Långt senare så valde dom att anonymisera en lärare som dom hade upptäckt sökt efter barn i sexuellt syfte som dom då anonymiserade men det tog bara några veckor så var han ute igen och då publicerade dom han med både namn och bild

Lägg ner, ingen tror på en individ som Sara.
Dumpen har till och med hängt ut gäddor som har grova neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.

Utan uthängningarna som mer eller mindre har gjorts till en freak show, där Sara och Patrik ofta själva skrattar åt "gäddorna", så har Dumpen ingen business. Dom försörjer sig på att hänga ut män.
Citera
2024-02-10, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Dumpen uppdaterade på Facebook att de fått en ny sponsor.

Trodde först det var IT-säkerhet det handlade om men ser nu det är roligare än så. Ska de börja bära skyddsvästar tro?

https://activearmour.com/

Inte dumt alls av Sara & Patrik att faktiskt tänka till innan de hunnit träffa på en knivgädda. Att de klarat att konfrontera över 360 gäddor utan att stöta på någon mer våldsam är förvånande.

Hmm inte IT-säkerhet som Dumpen vill flagga för. Dumpens säkerhetstänk skulle nog behöva en update så välkommet. Sara i sommar som löper i klänning med skyddsväst kan vara något, inte hög toppfart. Vintertid så kan nog mycket gömmas under det gula täcket hon bär.

Det är seriös verksamhet vi sysslar med här men alla mobbar oss har varit Dumpens slogan för länge.

Sara är helt underbar
Citera
2024-02-10, 03:03
Medlem
Lesslers avatar
I senaste poddavsnittet säger Patrik: ”Idag är tyvärr lagstiftningen på det sättet, att det räcker inte med att komma in och säga att jag har varit med om det här och det här och det här. Det duger inte i en rättegång”, varpå Sara fyller i: ”Nej, det räcker inte, stödbevisningen är hur väsentlig som helst för en fällande dom.”

Vadå ”tyvärr”, Patrik? Han menar alltså, om vi ska ta honom på orden (och det bör vi väl göra?), att det skulle vara tillfyllest med en polisanmälan och vad anmälaren påstår skulle räcka för fällande dom. Grejen är den, att vemsomhelst kan anmäla vemsomhelst för vadsomhelst närsomhelst. Om anmälarens ord vore tillräckligt, skulle det inte vara mycket bevänt med rättssäkerhet och rättssamhälle.

Därför var det bra att Sara nämnde stödbevisning, för i en rättegång är som utgångspunkt inte målsägandens ord mer värda än den åtalades. Om så vore fallet, skulle det ju räcka med polisanmälan och påståendena däri. Då skulle vi inte behöva någon domstol som hör båda parter på lika villkor, som prövar och värderar bevisningen. Då skulle polisen kunna utdöma straff direkt baserat på innehållet i en anmälan, utan att låta den anmälde få komma till tals. Det är inget samhälle jag vill leva i.

Sexualbrott mot barn är ett vidrigt fenomen, men det innebär inte att vi ska tumma på de bevisregler som gäller för samtliga brottmål, inklusive brott mot barn. Även den som anklagas för sexualbrott mot barn har rätt att försvara sig, det är kärnan i rättssäkerheten, i en rättsstat värd namnet.

Sara har i krönikor raljerat över hur försvarsadvokater för sin klients talan i sexualbrottsmål, typ som om advokater vore dumma i huvudet. Då har man inte fattat, eller velat fatta, någonting om värdet av en fristående, från staten oberoende, advokatkår i ett rättssamhälle. Ingen är skyldig förrän domen har avkunnats. Vi vet från andra mindre lyckade länder hur det kan gå till när folk godtyckligt kastas i fängelse utan rättvis rättegång och det är ingen vacker syn, inget eftersträvansvärt för ett demokratiskt rättssamhälle som Sverige.

Dumpens arbete för att vidga det straffbara området beträffande sexualbrott mot barn är i flera avseenden behjärtansvärt, men Sara och Patrik visar samtidigt i sin ivriga ambition hur oprofessionella de är, när de uppenbarligen inte förmår se helheten i ett rättssäkerhetsperspektiv:

Nej, advokater som gör sitt jobb (att bevaka sina klienters intressen) är inget att raljera över. Ja, det är bra att det krävs mer än anmälarens ord för fällande dom, även vad gäller sexualbrott mot barn, hur jobbigt det än må vara att somliga frias.

Patriks ”tyvärr” i poddavsnittet avslöjar ett frapperande tunnelseende och okunnighet om vikten av rättsstatlighet, icke värdigt en organisation som är mån om att framstå som seriös i sitt påverkansarbete, vilket jag utgår ifrån att Dumpen är.
Citera
2024-02-10, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Om jag får gissa så inom 6 månader och några självmord till så brinner det i knutarna för Dumpen.

4 Juli senast då, och på sätt och vis vore det ju intressant att få veta vad resultatet av en process mot dumpen blir.
Senast redigerad av synpunktsreglering 2024-02-10 kl. 04:01.
Citera
2024-02-10, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
I senaste poddavsnittet säger Patrik: ”Idag är tyvärr lagstiftningen på det sättet, att det räcker inte med att komma in och säga att jag har varit med om det här och det här och det här. Det duger inte i en rättegång”, varpå Sara fyller i: ”Nej, det räcker inte, stödbevisningen är hur väsentlig som helst för en fällande dom.”

Vadå ”tyvärr”, Patrik? Han menar alltså, om vi ska ta honom på orden (och det bör vi väl göra?), att det skulle vara tillfyllest med en polisanmälan och vad anmälaren påstår skulle räcka för fällande dom. Grejen är den, att vemsomhelst kan anmäla vemsomhelst för vadsomhelst närsomhelst. Om anmälarens ord vore tillräckligt, skulle det inte vara mycket bevänt med rättssäkerhet och rättssamhälle.

Därför var det bra att Sara nämnde stödbevisning, för i en rättegång är som utgångspunkt inte målsägandens ord mer värda än den åtalades. Om så vore fallet, skulle det ju räcka med polisanmälan och påståendena däri. Då skulle vi inte behöva någon domstol som hör båda parter på lika villkor, som prövar och värderar bevisningen. Då skulle polisen kunna utdöma straff direkt baserat på innehållet i en anmälan, utan att låta den anmälde få komma till tals. Det är inget samhälle jag vill leva i.

Sexualbrott mot barn är ett vidrigt fenomen, men det innebär inte att vi ska tumma på de bevisregler som gäller för samtliga brottmål, inklusive brott mot barn. Även den som anklagas för sexualbrott mot barn har rätt att försvara sig, det är kärnan i rättssäkerheten, i en rättsstat värd namnet.

Sara har i krönikor raljerat över hur försvarsadvokater för sin klients talan i sexualbrottsmål, typ som om advokater vore dumma i huvudet. Då har man inte fattat, eller velat fatta, någonting om värdet av en fristående, från staten oberoende, advokatkår i ett rättssamhälle. Ingen är skyldig förrän domen har avkunnats. Vi vet från andra mindre lyckade länder hur det kan gå till när folk godtyckligt kastas i fängelse utan rättvis rättegång och det är ingen vacker syn, inget eftersträvansvärt för ett demokratiskt rättssamhälle som Sverige.

Dumpens arbete för att vidga det straffbara området beträffande sexualbrott mot barn är i flera avseenden behjärtansvärt, men Sara och Patrik visar samtidigt i sin ivriga ambition hur oprofessionella de är, när de uppenbarligen inte förmår se helheten i ett rättssäkerhetsperspektiv:

Nej, advokater som gör sitt jobb (att bevaka sina klienters intressen) är inget att raljera över. Ja, det är bra att det krävs mer än anmälarens ord för fällande dom, även vad gäller sexualbrott mot barn, hur jobbigt det än må vara att somliga frias.

Patriks ”tyvärr” i poddavsnittet avslöjar ett frapperande tunnelseende och okunnighet om vikten av rättsstatlighet, icke värdigt en organisation som är mån om att framstå som seriös i sitt påverkansarbete, vilket jag utgår ifrån att Dumpen är.

Håller med, på just den punkten kan jag inte ställa mig bakom dumpen, jag vet i alla fall ett fall där en person dömts för sexualbrott mot barn men sedan fått resning och friats. Togs kravet på stödbevisning bort skulle det ju räcka med om någon sa till Polisen att Patrik och Sara gjort något mot dem för att de ska bli dömda för brott.
Citera
2024-02-10, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Jag talar INTE för några andra så kallade ”Dumpenanhängare ”, jag talar för mig själv.
Så har vi klargjort det.

Ja, uthängningarna behövs.

Du glömmer bort barnen. De ska kunna se och få upprättelse att den mannen gjorde fel och att de inte var ensamma. Föräldrarna ska kunna se och närboende ska kunna vara vaksamma om de har mannen i sin närhet.

Gäddans familj ska kunna se för den gäddan måste sluta angripa barn. Gäddan kommer inte förändra någonting om ingen vet.

Lagändringar kommer inte komma till stånd om detta inte synliggörs. Det handlar om barnens skydd.

Det finns alltså flera skäl till varför gäddan ska hängas ut.

Den omtalade omsorgen om utsatta barn är inget annat än ett alibi för att få njuta av
förnedringsshowerna.

Nu ska du få svara på tre frågor som ingen dumpenanhängare hittills har svarat på.

1. Varför har inga storföretag(IKEA, SAAB ;Nordea etc) "Stolt sponsor av dumpen .se "på sina hemsidor?
2. Andra organisationer som dessutom är internationella (Childhood, Ecpat) tar avstånd från dumpens metoder. Varför???
3. Googlar man på organisationer som arbetar mot sexuellt utnyttjande av barn, dyker flera upp men inte dumpen.
Citera
2024-02-10, 05:58
Medlem
Citat:

Varje seriös organisation eller företag gör en årlig utvärdering av verksamheten, för att kunna effektivisera och eller förbättra den. Enstaka uttalanden är knappast i paritet med seriösa skriftliga utvärderingar.
Citera
2024-02-10, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler

Välskrivet, kunnigt och informativt. Tyvärr kommer de som likt Patrik har samma tunnelseende och besitter samma okunnighet inte förstå ditt inlägg. Det är för akademiskt för dem och de kommer fortsatt förorda pöbelvälde och folkdomstol.
Citera
2024-02-10, 07:53
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Alla runtomkring mig vet redan om mina psykiska problem
Jag har sökt hjälp via både psykiatrin och privat men har flertal tillfällen blivit hänvisat tillbaka till psykiatrin

Jag hade önskat att det fannsen privat organisation man kunde söka sig till och få hjälp direkt men tyvärr är man väldigt utelämnad om man har trauman och man får kämpa som fan själv för att få tag i rätt hjälp
Traumabehandling vill dom sällan ge en heller utan jag har blivit hänvisad till både sjukgymnast, massageterapeut, naprapat

Jag har säkert provat 15 olika antidepressiva läkemedel som inte gett någon effekt eller direkt gjort mig sämre, jag har provat säkert 10 olika typer av sömntabletter med samma resultat

Jag har inga problem med att vara öppen om mina problem eller söka hjälp för dom

Gäddorna däremot är beredd att ge utlopp för sina sexuella fantasier om minderåriga utan att tänka på barnets konsekvenser, ut o sexchatta eller ksk tillomed våldta ett barn

Med en uthängning så börjar äntligen gäddorna istället söka hjälp istället för barn precis som det ska va

Inte ens psyket orkar med dig... Du har inte funderat på att ge upp?

Efter uthängningen så blir gäddans liv precis lika meningslöst som ditt liv. Problemet med det är att alla inte lägger sig ner och tycker synd om sig själv som du gör. En del kan bli utåtagerande istället.

Sen finns det även sådana som innan uthängningarna fungerat utmärkt som människor, med familj barn och så. Men med ett missbruk, de hade säkert gått att rehabilitera dem utan att förstöra deras liv. De hade alla tjänat på. Gäddan, imaginära barn, gäddans familj osv.
Citera
2024-02-10, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Inte ens psyket orkar med dig... Du har inte funderat på att ge upp?

Efter uthängningen så blir gäddans liv precis lika meningslöst som ditt liv. Problemet med det är att alla inte lägger sig ner och tycker synd om sig själv som du gör. En del kan bli utåtagerande istället.

Sen finns det även sådana som innan uthängningarna fungerat utmärkt som människor, med familj barn och så. Men med ett missbruk, de hade säkert gått att rehabilitera dem utan att förstöra deras liv. De hade alla tjänat på. Gäddan, imaginära barn, gäddans familj osv.

Bertils ensidiga tunnelseende angående dumpen är absolut besvärande.Dock behöver man inte slå på någon som redan ligger ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in