2024-02-09, 20:51
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
För den som inte orkar se hela.

Vilka är Times Radio?

Citat:
Times Radio is a British digital radio station owned by News UK, part of the Murdoch media empire. It is jointly operated by News Broadcasting, The Times and The Sunday Times.

Systemkramarmedia. Oväntat i den här tråden
Citera
2024-02-09, 20:52
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Om det är din definition så förstår jag hur du kommer till den slutsatsen, men då ljuger många andra länder som också påstår sig veta vem som utförde dådet.
Om man pekar ut någon ska man ha belägg för det. Jag kan peka ut Japan, det är bara att dra ett land ur luften. Försök motbevisa det du.
Citera
2024-02-09, 20:55
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Tucker frågade ju efter bevis om Nordstream men får givetvis inga!! Tsaren börjar svamla bara som svar. Likaså när det gäller Gershovich och fredsavtalet. Där har du ju 3 klockrena lögner iaf. Sen kör tsaren tydligen fortfarande med det här "denazifiering" vilket ju naturligtvis bara är ett löjligt påhitt. Men det är ju bara ännu en lögn i högen av många.

De sista 3-4 minuterna. Fick känslan av att Tucker fick upp ögonen för vilken galning han pratade med. Tucker tvekar och sedan avslutar de det hela.
Citera
2024-02-09, 20:57
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfadern
- Putin anklagade Zelensky för att förbjuda förhandlingar med Ryssland. I själva verket är förhandlingar med Putin som är förbjudna men inte med en annan rysk president.
- Putin påstår att USA kontrollerar världens medier när de allra flesta är privatägda. I Ryssland är de flesta medierna statsägda.
- Putin påstår att Evan Gershkovich sitter i ryskt fängelse för spionage men kan inte presentera några bevis.
- Putin påstår att det fanns löften att NATO inte skulle expandera österut. Den slutgiltiga texten uteslöt dock inte en sådan expansion.
- Putin har inga bevis för att USA ska ha stöttat separatister i Tjetjenien.
- Putin upprepade ett obevisat påstående om att Boris Johnson avrådde Ukraina från att teckna ett fredsavtal med Ryssland.

Ingenting du nämner här faller ju in i kategorin objektiva lögner. Men om ovanstående är vad du anser så förstår jag hur du kunde komma till slutsatsen att Putin är notorisk lögnare. Problemet är väl då att Putin och Ryssland inte är unik på detta område. Liknande kritik finns i princip mot samtliga av de större västländerna.
Citera
2024-02-09, 21:00
Medlem
Yaphits avatar
En förhoppningsvis god tråd men men jag förstår att alla människor har personliga reflektioner och tolkningar. Vilket jag har stort respekt då vi är uppfostrade enligt svenskt perspektiv!

Men nu när det gäller självaste syfte kring Tuckers och Putins sits.

Är att dessa får en sådan normalsvensk reagera i "dessa plan" ... möjligen skakade de om hos vissa sinne eller icke. Men intervjun gav iallafall mig en inblick och börja analysera i min personlig reflektioner nu när jag är uppväxt här i Svergie fullt med nyheter, konversationer enligt "västerländska perspektiv"

En sådan perspektiv som jag är uppväxt med. Fick mig förstå att alla här i Jorden har allas håll i varsin håll som A eller B eller C knappast inte kommer förstå det B eller C säger... Eller det A och C säger och så vidare.

Intervjun mellan Tucker och Putin fick mig iallafall en ny inblick av det Putin vill framföra om man nu vågar "bräcka" västerländska perspektiv och lyssna på det "fienden vill säga"

Än så länge har jag inte tagit ställning kring frågan, men är villig att studera och förstå det Putin vill framföra. "begrepp avfärda efter några minuter, eller avfärda efter flera timmar" vilket jag vet att de flesta flashbackare förstår det jag syftar på.

Min totala tanke är att vi människor behöver verkligen en god harmoni här i världen oavsett det A eller B säger åt oss.
Citera
2024-02-09, 21:01
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Om man pekar ut någon ska man ha belägg för det. Jag kan peka ut Japan, det är bara att dra ett land ur luften. Försök motbevisa det du.

Så din kritik grundar sig i det moraliskt tveksamma i att peka ut CIA utan att presentera bevis? Man kan säga att Putin gör sig skyldig till någon form av "förtal mot den amerikanska underrättelsetjänsten"?
Citera
2024-02-09, 21:04
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Så din kritik grundar sig i det moraliskt tveksamma i att peka ut CIA utan att presentera bevis? Man kan säga att Putin gör sig skyldig till någon form av "förtal mot den amerikanska underrättelsetjänsten"?

Putin pekade inte ens ut CIA, eller så missade jag det. När Tucker frågade så pekade Putin mot Tucker och sa "You". Då sa sa Tucker "I was busy that day". Men förr så pratade Putin om "intrest" och "capability". Så han menade något om man läste mellan raderna.
Citera
2024-02-09, 21:06
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Putin pekade inte ens ut CIA, eller så missade jag det. När Tucker frågade så pekade Putin mot Tucker och sa "You". Då sa sa Tucker "I was busy that day". Men förr så pratade Putin om "intrest" och "capability". Så han menade något om man läste mellan raderna.

Det stämmer, men jag tolkade det som att Putin skickade en känga till Tucker (som tydligen försökt få jobb på CIA en gång i tiden).
Citera
2024-02-09, 21:06
Medlem
Feministernas avatar
Äntligen fick Putin ge sin syn på kriget.

Jag tycker att den här intervjun är bra, och jag hoppas den öppnar ögonen hos Européer så att alla börja kräva fredssamtal av sina folkvalda politiker. Istället för mera pengar till krig.
Citera
2024-02-09, 21:08
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Det stämmer, men jag tolkade det som att Putin skickade en känga till Tucker (som tydligen försökt få jobb på CIA en gång i tiden).

Det visste inte jag ... Men jag ser mitt tillkortakommande. Putin vet mer än jag Sorry.
Citera
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Hundratals miljoner kommer att se intervjun och återigen få den bild de redan hade av Putin bekräftad.

Möjligen kommer folk överraskas av hur extremt tråkig gubben är att lyssna på.
-
100 tals miljoner kommer att tycka annorlunda än dig.
Det är en historisk intervju och jag tyckte det var intressant
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Varför försvarar du som ska vara "opartisk" Putin hela tiden. Eller har du slutat låtsas.

Självklart ska man ha belägg att visa upp, om man blir tillfrågad hur man vet det. Om jag påstår att det är Japan, behöver jag förstås visa belägg för det för att bli trodd. Eller menar du att det automatiskt blir sant bara för att någon säger det? Eller handlar det bara om att det är "rätt" person som säger det.

Man har förstås pekat ut många länder tidigare, men inga belägg har visats upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in