2024-02-09, 18:26
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Sakupplysning:

SR refererade till att Tucker Carlson kallat Zelenskyj "rått-liknande". Dvs motsatsen till vad du skriver.
Fel av mig. Tack för korrektion.

Kommentaren var från SR dock.
Citera
2024-02-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolotovEscobar
Väldigt intressant intervju. Där har ni det. Putin säger att Ryssland inte är intresserad av något annat land, och att de aldrig kommer skicka trupper till något annat land i Europa om inte Ryssland blir attackerade först. Så kan vi snälla lägga ner den här skrämselpropagandan om Ryssland nu?

Nej till Nato. Ja till fortsatt alliansfrihet och utökad neutralitet!
Jättebra att höra!

Men kan du förklara hur den nyheten, som tydligen tvingades fram av Västvärldens främste journalist, skiljer sig från att Putin har sagt samma sak fruktansvärt många gånger tidigare?

Och kan du också förklara varför vi nu, när Tucker har tvingat Putin att svara ärligt, kan lita på putins uttalanden, till skillnad från när han dagarna före kriget hävdade att sovjet/Ryssland aldrig skulle anfalla Ukraina? Är det av hans respekt till Tucker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Han frågade när Ryssland skulle bli inbjudna till Nato och fick som svara att man måste ansöka. Då sket han i det. En förvanskning av sanningen.

Tycker du förenklar hans svar väldigt men det var inte den uppfattningen jag fick utan att de inte var aktuellt. Men du får gärna backa upp ditt påstående med faktalänk eller du kanske var en fluga på väggen där det sades?
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Fel av mig. Tack för korrektion.

Kommentaren var från SR dock.
Nej, SR har aldrig sagt vad du säger. Det var Tucker Carlson som enligt SR hade liknat Zelenskyj vid en råtta.
(FB) Tucker Carlson i Ryssland för att intervjua Putin!
Citera
2024-02-09, 18:29
Medlem
Inhale82s avatar
Min slutsats efter att plågat mig igenom den 2 timmar långa intervjun är att Putin faktiskt inte kan motivera varför kriget fortfarande pågår.
Inte mer än att hänvisa till historien och gå hundratals år bakåt i tiden, ungefär som att det är relevant vad som hände på 600-talet.
Patetiskt.

Den verkar också vara uppgjord där Putin fått frågorna i förväg och kunnat plocka russinen ur kakan och skippat de jobbiga frågorna för att ens ställa upp på en intervju.
Det är ett skådespel vi ser framför oss med Bollywood B-kändis standard på både Tucker och Putin.

Tucker ställer en del kritiska frågor för att anses som en vass reporter och Putin svarar allt för snabbt på frågorna utan att behöva tänka en sekund. Han är förberedd.
Allt för att intervjun ska verka legit och äkta.

En annan sak som man ofta märker med sociopater är när de ljuger är att de jämt ska stärka deras argument lite extra tydligt för att verka trovärdiga.
"you can ask them yourself" sa han säkert ett 10-tal gånger.
Påminner lite om vad våran kära Olof k Gustavsson brukade göra: "Du kan googla på det..."

Det är rätt så tydligt att syftet med det här kriget inte är helt på grund av NATOs framflyttade positioner.
Det fortgår för att Putin är på tok för stolt för att erkänna för världen (och för sig själv och Ryska folket) att man tagit sig vatten över huvudet.
Citera
2024-02-09, 18:29
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Nä, alla vill veta vad Putin har att säga. Även du är lite nyfiken😊 men vågar inte bara erkänna det.

Efter två år med hård censur från väst media så tycker jag det är dags vi får veta vad som egentligen händer därborta i Ukraina.
Tror du att den informationen ska komma från världens största mytoman putin?
Citera
2024-02-09, 18:30
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nato.

https://www.expressen.se/nyheter/generalsekreteraren-putin-ville-ga-med-i-nato/

Intressant. Ord mot ord alltså.
Citera
2024-02-09, 18:30
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Tycker du förenklar hans svar väldigt men det var inte den uppfattningen jag fick utan att de inte var aktuellt. Men du får gärna backa upp ditt påstående med faktalänk eller du kanske var en fluga på väggen där det sades?
Men han förvränger verkligheten hela tiden. Du är väl inte så dum att du tror att Putin är en ärlig och hederlig människa. Då bör du ta reda på mer om personen Vladimir.
Citera
2024-02-09, 18:31
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nej, SR har aldrig sagt vad du säger. Det var Tucker Carlson som enligt SR hade liknat Zelenskyj vid en råtta.
(FB) Tucker Carlson i Ryssland för att intervjua Putin!
Okidoki

Jag fattade fel.
Tack
Citera
2024-02-09, 18:31
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Tror du att den informationen ska komma från världens största mytoman putin?

Större lögnare än Trump?
Citera
2024-02-09, 18:32
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Intressant. Ord mot ord alltså.
Egentligen en fortsättning som Putin aldrig nämner.
Då är frågan vem du menar är mer trovärdig.
Citera
2024-02-09, 18:32
Medlem
Landsfaderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolotovEscobar
Väldigt intressant intervju. Där har ni det. Putin säger att Ryssland inte är intresserad av något annat land, och att de aldrig kommer skicka trupper till något annat land i Europa om inte Ryssland blir attackerade först. Så kan vi snälla lägga ner den här skrämselpropagandan om Ryssland nu?

Nej till Nato. Ja till fortsatt alliansfrihet och utökad neutralitet!
Tämligen övertygad att om inte alla länder i Baltikum varit med i NATO så hade Putin hittat något som motiverat en invasion även där. Finns en stor rysktalande minoritet i baltländerna och Putin hade kunnat fabricerat ett skräckscenario om hur hotad befolkningen i Kaliningrad skulle vara om man omgavs av NATO-territorum.

Ryssland är världsledande när det kommer till statssanktionerad gaslighting och manipulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in