Citat:
Kommer du ihåg hur USA reagerade när Sovjet placerade ut missiler hos sina allierade på Kuba? Varför blev amerikanarna så förbannade på det?
Tänk dig sedan att Kuba har missiler och att sedan även Mexiko och Kanada får missiler av Ryssland idag i syfte att avskräcka USA. Hur tror du att amerikanarna hade reagerat?
Och det hade faktiskt varit väldigt motiverat med tanke på alla krig som USA initierat eller de statskupper CIA försökt skapa.
Tänk dig sedan att Kuba har missiler och att sedan även Mexiko och Kanada får missiler av Ryssland idag i syfte att avskräcka USA. Hur tror du att amerikanarna hade reagerat?
Och det hade faktiskt varit väldigt motiverat med tanke på alla krig som USA initierat eller de statskupper CIA försökt skapa.
Du (och andra som av outgrundlig anledning tillber den psykotiske dvärgen i kreml och hens anfallskrig) rabblar onekligen samma ovidkommande trams hela tiden. Kärnvapen, Kuba, världskrig... Säg mig, vilka kärnvapen har USA "placerat" i Ukraina? "Placeringen" är vidare inte speciellt relevant idag (till skillnad från på 60 talet) då ubåtar kan "placera" kärnvapen var som helst. Ukrainas största misstag var nog dock att ge upp sina kärnvapen mot "säkerhetsgarantier" från ryssland vilka visade sig vara vatten värda.
https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum
Vad gäller "placerade missiler" så undrar jag hur den psykotiske dvärgen i kremls tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion" av Ukraina egentligen går, och hur den uppfyller det "målet"? ryssland har "fått" LÄNGRE gräns mot försvarsalliansen NATO. FLER länder har sökt, och fått, medlemskap i försvarsalliansen NATO. Den civiliserade världen är enad mot den psykotiske dvärgen i kreml. Success?
Om du undrar över den psykotiske dvärgen i kremls "anledning" till att invadera, ockupera, annektera och föra anfallskrig mot fredliga grannländer så får du "leta" någon annanstans än på Kuba...
Den psykotiske dvärgen i kreml anser som bekant att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof och drivs av sin "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av, men det utesluter inte att hen även är ute efter att stjäla Ukrainas naturresurser.
"Ukraine has tremendous natural resources for meeting domestic oil and gas production needs, with estimates of approximately 900 billion cubic meters of proven reserves of natural gas. In Europe, Ukraine ranks second for gas reserves. Three Ukrainian regions contain hydrocarbons resources: the Dnipro-Donetsk basin, the Carpathian region in western Ukraine, and the Black Sea and Crimea region in the south. The Dnipro-Donetsk basin is a major oil and gas producing region accounting for 90 percent of all current Ukrainian production."
https://www.trade.gov/energy-resource-guide-ukraine-oil-and-gas
Vidare kan diktatorer, såsom den barnamördande putain, inte kan tolerera någons rätt till självbestämmande, utan ser detsamma som ett "hot", ty om hens "eget" folk fick sådana idéer så skulle hen sitta löst till (eller dingla från en lyktstolpe).