2024-02-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
En tanke som slog mig precis gällande blåmärkena:

Höften är en av de starkaste delen av människokroppen och innehåller också det starkaste benet. Man kan ta emot rejält med tryck på den utan att det gör ont. Att MÄ säger att det gjorde ont när V tryckte på hennes höft får mig därför att fundera på om inte blåmärkena fanns där redan, att det var därför det gjorde ont på henne.

Bara en tanke. Spelar mig, som sagt, ingen större roll om blåmärkena uppstod under samlaget eller inte.

Dessutom är det ju så att blåmärken inte bara uppstår vid slag eller hårt tryck utan också vid långvarigt tryck.
Om hon då gillar att knulla hårt/snabbt, enligt V så försöker han ju sakta ner henne, så är det ju fullkomligt rimligt att det uppstår blåmärken om han håller i hennnes höfter under en längre tid och de är i rörelse.

Jag har mycket svårt att få blåmärken, men jag har fått det på höft/midja både under judoutövning och sex, utan att ha blivit våldtagen en enda gång.
Citera
2024-02-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Åklagaren bör givetvis ha utrett alternativa förklaringar till blånaderna på kvinnans höfter, särskilt då de används för att stärka kvinnans trovärdighet.

Kvinnan hävdar att blåmärkena uppstod när de hade sex på köksbordet, mannen hävdar att han höll händerna på baksidan av kvinnans lår och ned mot hennes knän.

Här tror domstolen på kvinnan och bortser från mannens berättelse, på vilka grunder då?

Mannen tillstår att han kan ha orsakat blåmärken på kvinnan men inte vid bordet.

Ord mot ord.

Här har rättsväsendet tydligt frångått objektivitetsprincipen och därmed sina lagstadgade skyldigheter.
Tyvärr verkar det här vara återkommande gällande samtyckeslagen.

Objektivitetsprincipen sträcker sig t o m så långt att åklagaren skall påtala sådant som talar för den tilltalade om hans/hennes försvarare försummar det. Det har absolut inte gjorts här.
Citera
2024-02-09, 11:03
Medlem
Fiffiniffis avatar
Team MÄHÄ. Gänget som gör gällande att V var för berusad för att uppfatta MÄ:s signaler SAMTIDIGT som de är chockade över hur denna fyllbult inte kunde se blåmärken på hennes sidor när han ser henne naken ridandes rakt framifrån under en kort sekvens med tänd sänglampa
Citera
2024-02-09, 11:05
Bannlyst
Finns det någon dom på detta?
Citera
2024-02-09, 11:06
Medlem
Vad gör denna tråd så populär?
450 sidor om en våldtäkt.
Feldömd?
Lögner?
Disscreda offer?

Kan nån ge en snabb förklaring?
Citera
2024-02-09, 11:22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Åklagaren bör givetvis ha utrett alternativa förklaringar till blånaderna på kvinnans höfter, särskilt då de används för att stärka kvinnans trovärdighet.

Har man kunnat utesluta kvinnans sportaktiviteter som uppkomst till blåmärkena?

Citat:
Kvinnan hävdar att blåmärkena uppstod när de hade sex på köksbordet, mannen hävdar att han höll händerna på baksidan av kvinnans lår och ned mot hennes knän..

Ett köksbord är dessutom hårt och obekvämt för denna typ av aktiviteter. Frågan är vem som talar sanning?

Citat:
Här tror domstolen på kvinnan och bortser från mannens berättelse, på vilka grunder då?

Mannen tillstår att han kan ha orsakat blåmärken på kvinnan men inte vid bordet.

Ord mot ord.

Blåmärken är väl rimligtvis inte heller ett vattentätt bevis för övergrepp om det finns utrymme för alternativa tolkningar? Sportaktiviteter har nämnts, vet man om kvinnan har utövat sport i närtid innan mannens besök?
Citera
2024-02-09, 11:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Gänget som gör gällande att V var för berusad för att uppfatta MÄ:s signaler SAMTIDIGT som de är chockade över hur denna fyllbult inte kunde se blåmärken på hennes sidor när han ser henne naken ridandes rakt framifrån under en kort sekvens med tänd sänglampa

Han blev kanske bländad av sänglampan?
I vilken position var lampan placerad i förhållande till V?
Citera
2024-02-09, 11:31
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Feldömd?
Lögner?
Disscreda offer?

Ja, det är en uppenbar feldömning.

Den största anledningen till trådens omfattning är dock att de få personer som tror på kvinnan är fullkomligt faktaresistenta, oärliga och inte minst emellanåt underhållande.
Citera
2024-02-09, 11:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vid första tillfället när kvinnan red mannen hade han enligt egen uppgift sina händer på kvinnans höfter.

Han försökte få henne att sakta ner genom att hålla emot. Det framgår inte hur hårt han hållt om kvinnans höfter vid detta tillfälle, dock kan inte uteslutas att blåmärken uppstått vid detta tillfälle, saken är inte utredd.

Om inte annat är det sannolikt omöjligt att se blåmärken på kvinnas höfter om mannen håller sina händer där.

Fup s.325
Han själv gör inte den invändningen - dessutom hade han inte händerna på henne hela tiden .. eftersom han bl a tände lampan.

Förklaringen kommer dessutom i slutet av sista förhöret efter att han presenterats för bilderna och fått flertalet frågor om hans grepp på höfterna.

Slående är dock hur hans minne tycks vakna och han minns fler och fler detaljer för varje förhör - samtidigt som han inte minns ett ganska enkelt skeende som hur hon kom upp på bordet.

26 okober
Jag la henne på bordet vid ett tillfälle,

28 oktober
Sen så efter det så flyttade hon oss från sägen och hon la sig med ryggen på bordet.

Senare - samma förhör;

Det här med att hon får och lägga sig på bordet, hur går det till?
Jag frågar om hon kan lägga sig på bordet

Hur kommer hon dit?
Jag lyfter upp henne på bordat.

22 november
X har berättat att du lyft upp henne på bordet och höll i hennes höfter så hon fick extremt ont. Beskriv hur du håller händerna och vad säger vid tillfället.
Jag minns inte att jag lyft upp henne på bordet. Jag flyttade bort saker på bordet för att hon skulle få plats att lägga sig på rygg.

Det står i ganska stor kontrast med att han för varje förhör minns mer detaljerat och fler detaljer som hur det gick till när han gav oralsex - konstigt nog inte så mycket när hon gjorde det - exakt vart var hans händer, tummar, tunga, osv är och gör. I vilket ögonblick gavs en kyss, en smekning etc.

Kan det handla om nästan en månad i i häkte där han haft tid att utveckla detaljerna rejält -- men glömmer något så basic som om han lyft upp henne på bordet eller inte.

Detta är ju också talande - men kanske inte riktigt på det sätt han tänkt sig.

22 November

Vad hände sedan?
Det är värt att notera att jag inte tyckte kemin fungerade så bra för mig.

Förklara.
Jag vill inte säga att hon var dålig men det var att vi inte riktigt ville ha det på samma sätt.

Om hon inte ville så är det ju onekligen så.
Citera
2024-02-09, 11:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men vi måste kunna spekulera kring blåmärkenas uppkomst, det tillhör en debatt. Försöker du strypa debatten på FB?
Spekulera kan du ju göra - precis som andra kan bemöta dina spekulationer.
Påstående är dock att åklagare och domstol helt utan grund är skyldiga att fiska efter alla möjliga och omöjliga hypoteser utan att någon part lyft det och har mer än en tankelek som grund.

Citat:
Nej man ser inte alltid det man har framför ögonen. Han hade annat att fokusera på. Vem letar blåmärken när det finns bröst att titta på?

Nej, du undgår inte att se blåmärken när de är stora och mitt framför dig - men jag är överens med dig, han såg dem inte för de fanns inte i det skedet.
Citera
2024-02-09, 11:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Team MÄHÄ. Gänget som gör gällande att V var för berusad för att uppfatta MÄ:s signaler SAMTIDIGT som de är chockade över hur denna fyllbult inte kunde se blåmärken på hennes sidor när han ser henne naken ridandes rakt framifrån under en kort sekvens med tänd sänglampa
Jag har aldrig serverat honom ursäkten att han var för full.
Citera
2024-02-09, 12:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Feldömd?
Lögner?
Disscreda offer?