2024-02-09, 06:02
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det viktigaste som blev sagt var att han definitivt inte har några planer på att invadera länder väster om Ukraina. Fullständigt idiotiskt, eftersom det absolut inte finns någon poäng med att göra detta om inte dessa länder attackerar Ryssland först. Ukraina är något helt annat.
Det USA-europeiska skrämselnarrativet som drivs av militärindustriella intressen och NATO lobbyn faller därmed platt. Det är i stället väst som driver en betydligt hotfullare retorik, och genom ökade NATO-aktiviteter längs den finska och baltiska gränsen tvingar Ryssland till motåtgärder som vi sedan kan peka på som en ökad hotbild mot oss.
I själva verket handlar det om en farlig retorik och en ökad amerikansk militär närvaro som i förlängningen riskerar att bli en självuppfyllande profetia.
Idén med att sätta oss i den potentiella faran har sitt ursprung i USA:s strävan att placera ut sina förbannade robotsystem överallt i sina vasallstater vars naiva invånare invaggas i tron att de blir beskyddade.

Inte anfalla?
Ok…
Det hörde vi också, innan anfallet på Ukraina.
Så du tror på Putins ord.
Citera
2024-02-09, 06:06
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Det är lugnt, Clinton "I did not have sex", fredspristagarnegern Obama, senil-Biden och CIA kommer inom kort att hålla en fokuserad, öppen och detaljerad presskonferens där de förklarar utförligt vad som egentligen pågått i kontakterna med Putin, vad som skett i Ukraina och hur planerna ser ut framöver angående Ukraina, missilförsvaret som triggade Putins militära satsningar på hypermissiler och framtiden för Krim, och naturligtvis deras planer för svenska Nato-medlemsskapet och sveriges kommande krig i mellanöstern.

(ironi)

Dina två första rader får mig att tro att oavsett vad de hade pratat om, så hade intervjun varit en stor succé. Eller hur?
Citera
2024-02-09, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Det framgår tydligt i tråden innan intervjun, att NU kommer sanningen fram.
Gjorde den det?
Har inte sett intervjun än. Ska snart.

Jag tror mig förstå att frågan om fredsförhandlingar var uppe på bordet.
Visade Putin upp sitt signerade utkast?
Den jag svarade skrev sitt inlägg efter intervjun.

Jag har sett halva, men det som faschinerar mig mest är de tvärsäkra kommentarerna före intervjun om själva intervjun, plus de lika tvärsäkra kommentarerma efter intervjun, av de som fortfarande inte sett intervjun.
Citera
2024-02-09, 06:08
Medlem
attogs avatar
Citat:
Den jag svarade skrev sitt inlägg efter intervjun.

Jag har sett halva, men det som faschinerar mig mest är de tvärsäkra kommentarerna före intervjun om själva intervjun, plus de lika tvärsäkra kommentarerma efter intervjun, av de som fortfarande inte sett intervjun.

Min fråga. Vad är din kommentar?
Citera
2024-02-09, 06:09
Medlem
Citat:
Dina två första rader får mig att tro att oavsett vad de hade pratat om, så hade intervjun varit en stor succé. Eller hur?
Succe för vem?

Eftersom jag ännu inte sett hela, eller sett resultatet av den politiskt och militärt, kan jag inte besvara din fråga.

Du får tro precis vad du vill.
Citera
2024-02-09, 06:12
Medlem
attogs avatar
Citat:
Succe för vem?

Eftersom jag ännu inte sett hela, eller sett resultatet av den politiskt och militärt, kan jag inte besvara din fråga.

Du får tro precis vad du vill.

Men du har sett delen kring ”fredsförhandlingar ”?
Citera
2024-02-09, 06:15
Avslutad
Jag har sett intervjun och jag tycker att Putin gjorde ett svagt intryck. Han har tappat skärpan ordentligt de sista 3-4 åren. Undrar om det började när han tog sitt eget sputnik-vaccin.
Citera
2024-02-09, 06:17
Medlem
Citat:
Den kommer senare, när jag sett hela.

Men hittills har jag kollat upp flera saker som Putin framförde, och allt hittils som jag kollat stämde. Exempelvis:

Zelensky applåderade en SS -nazistofficer i Canadas parlament.

Sovjet invaderade Polen 1939, och dödade en massa folk under tyrranniska former. (detta gav mig en ledtråd till något jag undrat över länge: varför höll Sovjet tyst så länge om nazisternas förintelselägrer i Polen de upptäckte 1945, ville de dölja vad de själva gjorde i samma land under samma tid? Och varför bombade inte UK sovjet 1939 med samma motiv som de bombade Tyskland?)

Läste även lite om https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pereiaslav_Agreement även om det är någorlunda irrelevant.
Citera
2024-02-09, 06:19
Medlem
Citat:
Men du har sett delen kring ”fredsförhandlingar ”?
Jag har bara sett första timmen.
Citera
2024-02-09, 06:22
Medlem
Citat:
Kul att du är mer intresserad av mina kommentarer än intervjun, innan jag sett hela intervjun.

Känner mig typ hedrad, på något sätt.
Citera
2024-02-09, 06:25
Medlem
Fyfaans avatar
Precis som förväntat, en tandlös intervju där Putin upprepar sig själv som en trasig jukebox med konstiga argument om varför han vill kriga och mörda. Tucker Carlson, den självutnämnde journalisten, vågar inte ställa en enda svår eller utmanande fråga. Men man skall aldrig underskatta samhällets idioter, man ser ju redan här i tråden hur vissa sväljer Putins säd med gapande käftar och trånande ögon.

Tror absolut det här har gått hem hos Europas och USAs svagsinta. Man får ju inte glömma att de är just svagsinta och lättpåverkade.

I princip varenda tidigare republikansk president antingen vrider sig i graven eller tar till flaskan nu när de ser vad deras väljarbas och deras parti har blivit. Tror definitivt Putins bitch, Trump, får mer röster pga det här. Men jag är också ganska också pessimistisk då jag tappat tron på mänskligheten för längesen.
Citera
2024-02-09, 06:36
Medlem
Galejans avatar
Har inte sett intervjun och kommer sannolikt inte orka se den heller men det är väl bra att båda sidor får ge sin version. Den som är emot att båda sidor får ge sin version i lugn och ro och under ordnade förhållanden är själv precis en sådan yttrandefrihetsfientlig propagandist som man försöker utmåla motståndaren som.

För övrigt borde båda sidor arbeta för fred i Ukraina. Det är det absolut viktigaste och det enda som betyder något. Det kommer givetvis inte att ske eftersom krigshökarna kontrollerar agendan. Det är bara att läsa här på forumet för att se dårar som vill kärnvapenbomba ”i förebyggande syfte”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in