2024-02-08, 19:55
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...k-utanfor-amal

Föraren av timmerbilen utreds för grovt rattfylleri och vållande till annans död.
Citera
2024-02-08, 20:02
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokce15

Föraren av timmerbilen utreds för grovt rattfylleri och vållande till annans död.
HAHAHA fyfan vilket jävla piss!!! Jag skulle bii så förbannad om jag rökte en joint och sedan var ute och åkte bil i lugn och ro, så kommer någon och kör in i mig, så att jag åker dit för rattfylleri när jag inte ens gjorde nåt! Men det har inte hänt än så jag är ute på vägarna hög som ett hus än.

Nåja, rest in peace 65-åring, du var en real one, mitt och dina familjers hjärtan bultar lite svagare nu... Du var som en pappa för din familj
Citera
2024-02-08, 20:21
Medlem
Citat:

Hur är det med läsförståelsen?

Det står att sådana utredningar har inletts, inget om vem som är misstänkt i fråga.
Såna här brottsrubriceringar måste dom ha för att få lov att använda olika resurser.
Citera
2024-02-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap

Det står att sådana utredningar har inletts, inget om vem som är misstänkt i fråga.
Såna här brottsrubriceringar måste dom ha för att få lov att använda olika resurser.

Fast vållande till ANNANS död indikerar att det lastbils föraren som utreds..
Citera
2024-02-08, 20:37
Medlem
Citat:

Jag kopierade rakt av från artikeln men nu har dom ändrat från "Föraren av timmerbilen utreds för grovt rattfylleri och vållande till annans död." Till "Polisen har startat en utredning om rattfylleri, och båda fordonen är tagna i beslag."
Citera
2024-02-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvissla
Fast vållande till ANNANS död indikerar att det lastbils föraren som utreds..

Men hur kan han vara vållande när lastbilen bara har åkt i sitt körfält?
Citera
2024-02-08, 21:03
Medlem
Citat:
Jag kopierade rakt av från artikeln men nu har dom ändrat från "Föraren av timmerbilen utreds för grovt rattfylleri och vållande till annans död." Till "Polisen har startat en utredning om rattfylleri, och båda fordonen är tagna i beslag."

Ah okej jag ger mig 😉

Men texten är så här:
"Polisen har startat en utredning om grovt rattfylleri, och båda fordonen är tagna i beslag.

– Just nu utreder vi grovt rattfylleri och vi har delgivit misstanke till en chaufför, säger Hans-Jörgen Ostler, polisens presstalesperson."

Inger om vållande. Han kan inte vara vållande om han inte kött på någon. Däremot ska han givetvis utredas för rattfylleri. Vilket ju är helt fruktansvärt att han är ute och kör så.
Senast redigerad av itsawrap 2024-02-08 kl. 21:05.
Citera
2024-02-08, 21:05
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Men hur kan han vara vållande när lastbilen bara har åkt i sitt körfält?

För att oavsett om du som fyllo orsakade olyckan eller ej är den som är skyldig. Det är bara så det är. Man kan alltså sitta lite full i en bilkö, bli påkörd i arslet och likförbannat är man vållande.
Citera
2024-02-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
För att oavsett om du som fyllo orsakade olyckan eller ej är den som är skyldig. Det är bara så det är. Man kan alltså sitta lite full i en bilkö, bli påkörd i arslet och likförbannat är man vållande.
Nej.
Citera
2024-02-08, 22:58
Medlem
pege70s avatar
Citat:
Man kan alltså sitta lite full i en bilkö, bli påkörd i arslet och likförbannat är man vållande.

Ja, inte alls konstigt. Är man inte nykter ska man ju inte ens vara ute i trafiken.
Citera
2024-02-08, 23:21
Moderator
Citat:

I denna olycka https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...-drograttfylla så klarade sig personen som körde utan körkort och rattfull/drogpåverkad då det var den andra som missade väjningsplikten, blev dömd för övriga brott men inte själva trafikolyckan.

Här fanns en bild på olycksplatsen men artikeln är låst https://www.nwt.se/2024/02/08/man-i-...mmerbil-263e7/

Verkar vara en svag smal kurva men ser inte ut att vara is på vägbanan, är det vatten eller någonting som läckt ut på vänster sida framför ambulansen? Ser inte så mycket bildelar från någon utav bilen eller timmerbilen så detta kanske är en bit efter när de städat upp? Förövrigt är personbilen censurerad.
Citera
2024-02-08, 23:24
Moderator
Rubrik ändrad, utgången rubrik Åmåls kommun: Allvarlig olycka i Edsleskog – personbil i krock med timmerbil, (2024-02-08) //Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in