2024-02-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, vittnet säger att hon brukar ha blåmärken PÅ BENEN.

Precis. Vittnet säger att hon brukar ha blåmärken. Punkt.

Jag frågade då Tomaten, inte dig, om vittnet brukar se hennes nakna höfter.
För om han inte brukar göra det så är ju uppgiften om att hon brukar ha blåmärken på benen någonting som talar för att hon brukar ha blåmärken, vilket alltså gör blåmärkes”beviset” till någonting som man närmast kan bortse helt ifrån.

Citat:
Vittnet - inte Tomaten - säger att det gäller benen.

Tomaten, i sin enfald, försöker argumentera utifrån att hennes judoträning endast ger blåmärken på benen.

Judo orsakar dock blåmärken i större utsträckning på armar, säte, ryggslut och höfter, eftersom en stor del av träningen går ut på fallteknik, rullningar, kast och grepp främst runt armar, höfter.
Många kast sker dessutom höft mot höft, vilket gör det mycket sannolikt att blåmärkena kommer just därifrån.

Citat:
Vittnen säger också att det efter våldtäkten var två rejäla blåmärken på höften.

Säger de någonting om att de inte fanns där innan den påstådda våldtäkten?

Citat:
Inte en chans att V missar två rejäla blåmärken när han ser henne naken - enda möjligheten för det är att de inte fanns där.

Trams och fabulerande.
Det är, naturligtvis, mycket lätt att missa några blåmärken i ett mörkt rum när man är upptagen med att ha sex.

Såg han hennes blåmärke på armen?
Har hon tillfrågats när hon fick det?

Citat:
Förundersökningen och rätten har inte skyldighet - skall inte - utreda fantasifoster som inte har stöd i någonting.

Jo, det har de absolut, men jag förstår att du inte vet om det, eftersom du bevisligen är helt jävla okunnig gällande brottsutredningar.[/quote]

Citat:
Du som låtsas att du vet någonting om FU borde veta det.

Jamen det gör jag, serru:

Rättegångsbalken kap.23 §4, om poliser och åklagares skyldigheter gällande objektivitetsprincipen.

”En förundersökning ska bedrivas objektivt. Vid förundersökningen ska undersökningsledaren och den som biträder honom eller henne söka efter, ta till vara och beakta omständigheter och bevis som talar såväl till den misstänktes fördel som till hans eller hennes nackdel.
Förundersökningen ska bedrivas så att inte någon onödigt utsätts för misstanke eller orsakas kostnad eller olägenhet.”

Rättegångsbalkens kap.46 §4 reglerar domstolens skyldigheter under huvudförhandlingen. I bestämmelsen föreskrivs att rätten ska se till att målet blir utrett efter vad dess beskaffenhet kräver samt försöka avhjälpa otydligheter och ofullständigheter.

Förundersökningskungörelsen reglerar poliser och åklagares arbete, där är objektivitetsprincipen genomgående.

Objektivitetsprincipen gäller under hela rättsprocessen.
T o m så långt att åklagaren har en skyldighet att försvara den tilltalade om dess ombud misslyckas med det. Någonting som bevisligen inte gjort i det här fallet.

Citat:
Det har inte framförts någon alternativ förklaring till blåmärken, utöver att/hur de uppkommit på natten, att utreda.

Du har alltså inte ens läst förhören med den tilltalade. Bra att du förtydligar det.

Citat:
Han visste väl inte om dem innan frågorna kom - vilket gör att han inte hade förberett sig för att prata bort dem.

Du gör misstaget att utgå ifrån att alla beter sig som du gör.
Citera
2024-02-08, 14:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Den var inte släckt hela tiden. Tack för hänvisningen .. detta bör du läsa.

Borde du inte erkänna till mig att du hade fel? Pinsamt

Citat:
Om hon inte är fet som en gris så ser han höfterna när hon sitter på honom och han tänder lampan för att aktivt kunna titta.

Höfterna sitter på sidorna din dumma kossa. Han tittar rakt framifrån och har bröst mm att sysselsätta blicken med. Vem fan kollar runt på sidorna för att se höfterna då?

Citat:
Det är inga små blåmärken det handlar om.

Mig veterligen finns inga bilder....
Citera
2024-02-08, 14:12
Moderator
OYs avatar
Kvinnan påstår att mannen var lite påverkad men inte extremt.

X:et berättar att mannen var jätteberusad. Han berättar också att mannen hade lagt sig i fotändan på kvinnans säng.

Kvinnan nämner inget om fotända.

Tillförlitligheten i kvinnans berättelse kan och bör ifrågasättas.

Lägg därtill att kvinnans kärleksbrev till x:et indikerar att det kan ha funnits ett motiv för henne att inte tala sanning om den aktuella nattens händelser.
Citera
2024-02-08, 14:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Det är så klassiskt team MÄHÄ. Först gör men ett påstående. Sen får man en förklaring. Då ljuger man alternativt säger säger något man inte har täckning för. Sen blir man rättad från fup. Och utan erkänna att man hade fel eller ljög så börjar man tjafsa om att ens påstående fortfarande är korrekt för att det tydligen är superrimligt att studera hur kvinnans höftben ser ut från sidan när man blir riden.

Det är så låg nivå så att jag saknar ord. Vad är det som är så jävla svårt med att vara ärlig????
Citera
2024-02-08, 14:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men du kan väl inte skuldbelägga honom för att han inte såg några eventuella blåmärken? Tror du inte att han hade annat att titta på?!
Nej, eftersom det inte fanns några innan han satte dit dem så kan man inte självklart inte det.
Om du tänder lampan för att titta på personen så ser du personen - även om ditt huvudfokus är underliven så ser du höftpartiet om du inte kikar genom ett sugrör .. och något sugrör har han inte nämnt.

Citat:
Vad menas med små blåmärken?
Vet du förresten om man har kunnat utesluta att blåmärkena kan härröra från judoträning?
Jag vet inte vad man menar med "små" blåmärken.
De hon hade på höften var stora - och måtten på dem hittar du i FUP.

Ja, det går ju att utesluta eftersom de inte fanns där när han tände ljuset och tittade.
Citera
2024-02-08, 14:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag noterar att du "missade" kommentera faktumet att V visst säger att lampan var släckt. Pinsamt

Hon ombads vara så detaljerad som möjligt och hade TVÅ förhör på sig. Självmål igen

Det är ju precis det jag säger, din dumma kossa. När jag påpekar att MÄ undanhöll saker för polisen säger team MÄHÄ "hon kunde bara ha ljugit och kommit undan". Varpå jag poängterar att hon blev tagen med överraskning med uppgifterna, men det vill ni inte acceptera. Men när V kunde ha tjänat på att ljuga så säger ni samma sak som jag säger, att han blev överraskad. Vilket visar på att ni inte är objektiva. Självmål igen, din feta kossa

Hon nämnde samtliga positioner förutom att hon red honom i båda förhören. Självmål igen

Varför skulle de ställa följdfrågor när hon redan berättat om positionerna?

Trams. Domstolar fäster vikt vid återhållsamma berättelser. Självmål igen
Det finns inga självmål i hennes redogörelse mer än i din fantasi.
Citera
2024-02-08, 14:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2

Säger de någonting om att de inte fanns där innan den påstådda våldtäkten?
Han säger det.

Citat:
Det är, naturligtvis, mycket lätt att missa några blåmärken i ett mörkt rum när man är upptagen med att ha sex.
.
Rummet var inte mörkt när han tände lampan och tittade på henne med höfterna blottade och vända mot honom.
Sorry.
Citera
2024-02-08, 14:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det finns inga självmål i hennes redogörelse mer än i din fantasi.

Det där med självmål syftar ju på dig och dina påståenden och argument i tråden.

Du blir motbevisad på punkt efter punkt.
Citera
2024-02-08, 14:52
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Han säger det.

Rummet var inte mörkt när han tände lampan och tittade på henne med höfterna blottade och vända mot honom.
Sorry.

LÖGN.

"Jag satte på lampan när hon red mig för att jag ville se henne"

Höfterna sitter på sidan av kroppen, din feta kossa
Citera
2024-02-08, 15:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Borde du inte erkänna till mig att du hade fel? Pinsamt
Jag har aldrig påstått att det var släckt hela tiden

Citat:
Höfterna sitter på sidorna din dumma kossa. Han tittar rakt framifrån och har bröst mm att sysselsätta blicken med. Vem fan kollar runt på sidorna för att se höfterna då?
O heliga guds moder --- jag tänker inte ens kommentera denna dumhet.
Det märks att du aldrig varit med en kvinna.
Citera
2024-02-08, 15:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där med självmål syftar ju på dig och dina påståenden och argument i tråden.

Du blir motbevisad på punkt efter punkt.
Av vem då?
Vilka punkter?
När då?
Citera
2024-02-08, 15:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
LÖGN.

"Jag satte på lampan när hon red mig för att jag ville se henne"

Höfterna sitter på sidan av kroppen, din feta kossa
Du pratar om höftled din lilla incell - inte höften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in