2024-02-08, 10:24
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Även osmakligt att skriva några rader om att "Dumpen tog livet av skylla på oskyldiga som bara försöker att göra något för barn.

Kan ju garantera att Polisen inte gått igenom hans telefon efter "kapningen" och att han själv inte ville visa Dumpen sin telefon beror givetvis på att där fanns långa chatloggar med barnet han var i färd med att träffa.

Inga sympatier till denne man som inte ens kunde erkänna att han inte orkade leva med sin läggning.

Alltså, det är klart att det finns en teoretisk möjlighet att man blir ditsatt av nån som vill en illa. Men som andra redan sagt så finns det i gäddfallet #289 mycket bevisning som talar mot honom i det avseendet. Inte minst det sjuka telefonsamtalet där anhöriga måste kunna identifiera rösten. Ruttet att inte kunna ta ansvar för sina handlingar. Skulle dessutom vara intressant att veta vilka han menade det var som hade kapat honom och låtsas vara han? Och varför? Vem/vilka ville honom så illa?

Som sagt; jag fattar att det handlar om coping för anhöriga. Men ändå.
Senast redigerad av PROLIFIC 2024-02-08 kl. 10:30.
Citera
2024-02-08, 10:31
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
I telefonsamtalet med fiskaren så sa han att det är lätt för honom att åka till Sumpan med tåg men han pratade också om att man kan mysa i bilen om man flyttar runt sätena. Jag tror inte att är allmänt känt hur han faktiskt färdades till Sumpan. Klart är dock att han reagerar väldigt märkligt i konfrontationen. Jag tror att det är Sara som frågar honom om han är PappaStor det första hon gör. Skulle man gå fram till random man på stan och fråga samma sak skulle man inte få den reaktionen.

Dessutom har en spelat in en störd videohälsning till fiskaren och de två har ett jävligt obehagligt telefonsamtal som finns utlagt på Dumpen. Hans röst och dialekt hörs tydligt. Hur skulle det kunna fejkas? #289

Okej! Den konfrontation jag sett så var det en i bil på väg till mötesplatsen som filmades när dumpen konfronterade mannen, så var det inte i detta fall alltså. Är ju inte lätt att gå in emellan i ett text samtal på mobilen och ännu svårare att gå in i ett mobilsamtal och fejka båda sidors röster. Finns ju andra alternativ till hur det kan ha skett, men väldigt osannolikt.
Citera
2024-02-08, 10:35
Medlem
Livmedikusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Supit bort sista hjärncellen? Du är publik på Colosseum. Det är vad du är.

Det är väldigt vanligt att människor som blir påkomna med något tabubelagt att förneka det 'in absurdum'. Detta oavsett vilka bevis som presenteras.

Han förlorade allt, sen blev både han och hans familj, inklusive barnen trakasserade. Han skrev det själv. Han tog livet av sig pga Dumpen. Då är det ju orsaken. Sen kan man diskutera om det var rätt eller fel.

Familjen säger att de blev trakasserade, på vilket sätt hans ungar är skyldiga till något övergår mitt förstånd. Men eftersom det verkar vara fallet för i stort sett alla gäddor och deras familjer så är det ju inget överraskande.

Familjen har ju inte begått något fel och barnen ska inte behöva klä skott för någonting som deras far har gjort. Däremot tycker jag att gäddorna borde tänka en extra gång på familjen innan de gör någonting som kan omkullkasta deras liv.
Angående vad vissa extremt vänsterinriktade nyhetstidningar skriver så är det nog klarlagt att Dumpen inte knöt repet och knuffade honom utför kanten.
Känner naturligtvis med hans mor och hans fru att de behöver genomgå detta, men samtidigt så kan de ju kolla på bevisen. Deras story om att allt skulle vara planterat/hackat/förvrängt etc. får det att framstå som om SÄK eller liknande skulle vara inblandade i en komplott mot Pappa Stor för att sätta dit honom.
Citera
2024-02-08, 10:37
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Okej! Den konfrontation jag sett så var det en i bil på väg till mötesplatsen som filmades när dumpen konfronterade mannen, så var det inte i detta fall alltså. Är ju inte lätt att gå in emellan i ett text samtal på mobilen och ännu svårare att gå in i ett mobilsamtal och fejka båda sidors röster. Finns ju andra alternativ till hur det kan ha skett, men väldigt osannolikt.

#289 plockades när han stod utanför uppgången till pendeln och tunnelbanan i Sundbyberg. Hur han tagit sig dit tror jag inte är känt för allmänheten, jag vet inte ens om Dumpen vet.

Han skickade dessutom en videohälsning till barnet. Och han har en väldigt speciell röst i kombo med dialekt så det är knappast troligt att han hade nån fiende som fejkade allt det där. Hans förklaring till att han befann sig på mötesplatsen är också ganska avslöjande.
Citera
2024-02-08, 10:41
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
I telefonsamtalet med fiskaren så sa han att det är lätt för honom att åka till Sumpan med tåg men han pratade också om att man kan mysa i bilen om man flyttar runt sätena. Jag tror inte att är allmänt känt hur han faktiskt färdades till Sumpan. Klart är dock att han reagerar väldigt märkligt i konfrontationen. Jag tror att det är Sara som frågar honom om han är PappaStor det första hon gör. Skulle man gå fram till random man på stan och fråga samma sak skulle man inte få den reaktionen.

Dessutom har en spelat in en störd videohälsning till fiskaren och de två har ett jävligt obehagligt telefonsamtal som finns utlagt på Dumpen. Hans röst och dialekt hörs tydligt. Hur skulle det kunna fejkas? #289

Nog svårt att fejka själva samtalet. Men lätt att fejka vem gäddan tror att han har samtalet med.

Dumpen har presenterat att gäddan pratar med 3st fiskar. 13år, 14år, och 15år. Den han slutligen verkar ha träffat är 15-åringen. Han säger då att han inte träffar yngre. Det verkar även vara den fisken som han pratar i telefon med.

Men i teorin är det ju enkelt att även ha kontakt med honom från ett konto som är 20år, säga att du går igång på daddy-lekar och få ett motsvarande samtal. Sedan presentera samtalet i ett annat sammanhang.

Du tänkte inte på det va? Det beror på att du har förstånd som en skokartong.
Citera
2024-02-08, 10:49
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
#289 plockades när han stod utanför uppgången till pendeln och tunnelbanan i Sundbyberg. Hur han tagit sig dit tror jag inte är känt för allmänheten, jag vet inte ens om Dumpen vet.

Han skickade dessutom en videohälsning till barnet. Och han har en väldigt speciell röst i kombo med dialekt så det är knappast troligt att han hade nån fiende som fejkade allt det där. Hans förklaring till att han befann sig på mötesplatsen är också ganska avslöjande.

Okej, tack! Det krävs nog ganska stora resurser för att fejka det där och att typ nån underrättelsetjänst, påhejad av msm sitter och fejkar sådana här händelser förefaller lite väl osannolikt trots allt.
Citera
2024-02-08, 11:05
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:

Nog svårt att fejka själva samtalet. Men lätt att fejka vem gäddan tror att han har samtalet med.

Dumpen har presenterat att gäddan pratar med 3st fiskar. 13år, 14år, och 15år. Den han slutligen verkar ha träffat är 15-åringen. Han säger då att han inte träffar yngre. Det verkar även vara den fisken som han pratar i telefon med.

Men i teorin är det ju enkelt att även ha kontakt med honom från ett konto som är 20år, säga att du går igång på daddy-lekar och få ett motsvarande samtal. Sedan presentera samtalet i ett annat sammanhang.

Du tänkte inte på det va? Det beror på att du har förstånd som en skokartong.

Kan du styrka det fetade?

Du är riktigt trött i hövve, hunden. I den första chatten så står det klart och tydligt att barnet är 13 och han frågar henne om hon vill bli gravid. (I den andra är barnet 14.)

"För om jag skulle kunna få min dröm helt igenom, skulle jag vilja ha en flickvän som är ikring 13-14 som vill ha barn, så vi skulle försöka få barn varje dag"

Och en massa prat om vad han vill göra med 13-åringens mus. Och om vad han vill göra med sin kuk.

"Mmmmm, pappa vill ha dig, så mycket"

Det är i samband med detta han skickar videoklippet/hälsningen. Kanske. Han gillar nämligen sin beige t-shirt och har skickat flera bilder/filmer med den på.

"Massagen inuti i dig sker med min grova kuk"

"Tills den fyller dig med massage kräm "

"Och det i både musen och rumpan din "

"Jag vill ha en ung flickvän, som även vill bli en ung mamma "

"Men vill du bli gravid nu?"

Sen så börjar en chatt med en 14-åring. Han snuskar på även där. Kallar henne för lillan och dotter och sig själv för pappa. Hon ska bl a säga att hon vill knulla pappa. Han pratar om att han har en bild i huvudet, en bild där hon har en bebis i magen.

Jag tycker att det verkar som att det är en 14-åring han tror att han ska träffa i Sumpan. Var kommer din information om person skulle vara äldre från?

Hursomhelst; #289 hade en sjuklig besatthet av göra högstadieelever gravida.
Citera
2024-02-08, 11:06
Medlem
PROLIFICs avatar
Och begreppet "massage kräm".

Citera
2024-02-08, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Nej, halsmusklerna är starka.
Du måste hänga ganska länge (veckor) innan de ger efter.

Finns andra faktorer som spelar in

Längd på rep
Tjocklek på rep
Typ av halsmuskulatur
Vikt på kroppen

Etc etc

Men givet 289s övriga uppenbarelse samt lekamen tror jag inte att kropp och skalle separerades.

Citera
2024-02-08, 11:23
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Kan du styrka det fetade?

Du är riktigt trött i hövve, hunden. I den första chatten så står det klart och tydligt att barnet är 13 och han frågar henne om hon vill bli gravid. (I den andra är barnet 14.)

"För om jag skulle kunna få min dröm helt igenom, skulle jag vilja ha en flickvän som är ikring 13-14 som vill ha barn, så vi skulle försöka få barn varje dag"

Och en massa prat om vad han vill göra med 13-åringens mus. Och om vad han vill göra med sin kuk.

"Mmmmm, pappa vill ha dig, så mycket"

Det är i samband med detta han skickar videoklippet/hälsningen. Kanske. Han gillar nämligen sin beige t-shirt och har skickat flera bilder/filmer med den på.

"Massagen inuti i dig sker med min grova kuk"

"Tills den fyller dig med massage kräm "

"Och det i både musen och rumpan din "

"Jag vill ha en ung flickvän, som även vill bli en ung mamma "

"Men vill du bli gravid nu?"

Sen så börjar en chatt med en 14-åring. Han snuskar på även där. Kallar henne för lillan och dotter och sig själv för pappa. Hon ska bl a säga att hon vill knulla pappa. Han pratar om att han har en bild i huvudet, en bild där hon har en bebis i magen.

Jag tycker att det verkar som att det är en 14-åring han tror att han ska träffa i Sumpan. Var kommer din information om person skulle vara äldre från?

Hursomhelst; #289 hade en sjuklig besatthet av göra högstadieelever gravida.

Ja... Det står i chatten... det är den sista tjejen har pratar med, den han bokar träffen med och verkar prata med i de publicerade samtalen. Det är väl så enkelt att Dumpen inte fick till någon träff med 13 och 14-åringarna, han gillade att snacka men vågade inte träffa. När fisken blev 15år var det lagligt, då nappade han.

Länk
https://ibb.co/CQSgY8B

Ja, vem vill inte göra en tonåring gravid? Men undrar om det inte var vanligt snack. Dvs han tangentbordsrunkade?

Han ville även knulla henne om och om igen när hon sover. Jag har provat det i verkligheten, när jag var ung. Hon vaknade ganska direkt när jag trängde in och jag fick hålla fast henne.
Citera
2024-02-08, 11:35
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:

Ja... Det står i chatten... det är den sista tjejen har pratar med, den han bokar träffen med och verkar prata med i de publicerade samtalen. Det är väl så enkelt att Dumpen inte fick till någon träff med 13 och 14-åringarna, han gillade att snacka men vågade inte träffa. När fisken blev 15år var det lagligt, då nappade han.

Länk
https://ibb.co/CQSgY8B

Ja, vem vill inte göra en tonåring gravid? Men undrar om det inte var vanligt snack. Dvs han tangentbordsrunkade?

Han ville även knulla henne om och om igen när hon sover. Jag har provat det i verkligheten, när jag var ung. Hon vaknade ganska direkt när jag trängde in och jag fick hålla fast henne.

Var framgår det att det är 15-åringen han träffar?

Och du och ditt knullande i ungdomen är väl knappast ämnet i tråden? Snark.

Hursomhelst, ett manipulerande och groomande äckel som ville göra tonåringar gravida var han och jag fattar att det var svårt att komma över skammen när det blev offentligt.

Citera
2024-02-08, 11:53
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Var framgår det att det är 15-åringen han träffar?

Och du och ditt knullande i ungdomen är väl knappast ämnet i tråden? Snark.

Hursomhelst, ett manipulerande och groomande äckel som ville göra tonåringar gravida var han och jag fattar att det var svårt att komma över skammen när det blev offentligt.

Suck och stön... Du är ju verkligen efterbliven. Letar du upp chatten på Dumpens hemsida och följer den så ser du att det är med den fisken han har samtalet, den han bokar träffen med.

Känns meningslöst om jag ska kopiera hela jävla chatten och lägga upp när den ligger uppe på Dumpens hemsida.

Men det han gjorde var inte olagligt, ens om det varit en riktig tjej han skulle ha träffat. Tjejen han bokade träff med var 15år. En detalj som inte framgår så tydligt. Men som han säkert själv var väl medveten om. Han tyckte väl att det kändes orättvist att ha blivit uthängd för att träffa en 15-åring?

Sara pratar bara om två barn i konfrontationen när det finns tre som de publicerat. Ska jag gissa så tror jag inte att Sara och Patrik vet om att han bokat träff med en 15-åring, de tror säkert att det är en tjej 2 han bokat träff med, hon är 14år. Det går ju egentligen mot deras "regler" att hänga ut någon som träffar 15-åringar då det inte räknas som våldtäkt. Väl fullbordat så tror jag att de kan leva med misstaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in