2024-02-08, 06:23
Medlem
#289 måste ju blivit deprimerad och på det vet jag inte om han förlorade jobb och familj. Men kanske vaknade han varje morgon med starkt sug efter barn och fick kraftig ångest Tyvärr tror jag att pedofili är obotbart?

Angående avskedsbrevet: Han tycker inte detta är Dumpens fel, men det är deras fel att han "åkte fast". Tror jag. Han är någon sorts semi narcissist.
Senast redigerad av Florman 2024-02-08 kl. 06:32.
Citera
2024-02-08, 07:20
Medlem
Gäddan Pappa Stor (vidrigt chattnamn förövrigt) var en stor lögnare. Kolla in hela konfrontationen med Dumpen!

Hade han blivit kapad och lurad till platsen?

Hans uppträdande och försök till lögner och förklaringar är direkt pinsamma.

Telefonsamtalet med barnrösten är bland det vidrigaste och mest manipulerande hittills på Dumpen.

Kommer gäddans agerande fram till allmänheten är nog livet kört om man inte lever bland pedofiler och perversa sexgalningar.

Pappa Stor gjorde som många trasiga och sexuellt utnyttjade barn gjort. Han avslutade frivilligt sitt lidande. Han var erbjuden hjälp men orkade tydligen inte ta sig igenom skammen.
Citera
2024-02-08, 07:58
Medlem
Laxmasks avatar
Är det någon som vet namnet på #364 Arlanda, ser mycket bekant ut
Citera
2024-02-08, 08:47
Medlem
ingabekymers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Men va fan, de anhöriga måste väl känna igen Pappastors telefonsamtal? Skulle det också vara "hackat" med röstförvrängare ???

Torde ju ligga åratal av psykisk ohälsa i botten hos honom och att Dumpen blev droppen.

Kan ju vara så att de samtal, blickar och kommentarer mm var sista droppen? Många bäckar leder till en å. Vissa tar ju inte livet av sig. Andra verkar ju ta emot hjälp, även fast jag personligen kan undra över både resultat och hur vi ska skydda andra barn i framtiden. De ska ju inte behöva agera behandlingsutfallsmått...
Citera
2024-02-08, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingabekymer
Kan ju vara så att de samtal, blickar och kommentarer mm var sista droppen? Många bäckar leder till en å. Vissa tar ju inte livet av sig. Andra verkar ju ta emot hjälp, även fast jag personligen kan undra över både resultat och hur vi ska skydda andra barn i framtiden. De ska ju inte behöva agera behandlingsutfallsmått...

Det är ju nästan otroligare att vissa gäddor som skickat verkligt äckliga bilder och videos och gjort bort sig totalt vid konfrontationen, ändå uppenbart har en stark vilja att leva. Men de kanske är otroligt socialt marginaliserade och inte märker av så många blickar 🤔 eller så ligger Preventell bakom deras livslust...
Citera
2024-02-08, 08:59
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#289 måste ju blivit deprimerad och på det vet jag inte om han förlorade jobb och familj. Men kanske vaknade han varje morgon med starkt sug efter barn och fick kraftig ångest Tyvärr tror jag att pedofili är obotbart?

Angående avskedsbrevet: Han tycker inte detta är Dumpens fel, men det är deras fel att han "åkte fast". Tror jag. Han är någon sorts semi narcissist.

Supit bort sista hjärncellen? Du är publik på Colosseum. Det är vad du är.

Det är väldigt vanligt att människor som blir påkomna med något tabubelagt att förneka det 'in absurdum'. Detta oavsett vilka bevis som presenteras.

Han förlorade allt, sen blev både han och hans familj, inklusive barnen trakasserade. Han skrev det själv. Han tog livet av sig pga Dumpen. Då är det ju orsaken. Sen kan man diskutera om det var rätt eller fel.

Familjen säger att de blev trakasserade, på vilket sätt hans ungar är skyldiga till något övergår mitt förstånd. Men eftersom det verkar vara fallet för i stort sett alla gäddor och deras familjer så är det ju inget överraskande.
Citera
2024-02-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Supit bort sista hjärncellen? Du är publik på Colosseum. Det är vad du är.

Det är väldigt vanligt att människor som blir påkomna med något tabubelagt att förneka det 'in absurdum'. Detta oavsett vilka bevis som presenteras.

Han förlorade allt, sen blev både han och hans familj, inklusive barnen trakasserade. Han skrev det själv. Han tog livet av sig pga Dumpen. Då är det ju orsaken. Sen kan man diskutera om det var rätt eller fel.

Familjen säger att de blev trakasserade, på vilket sätt hans ungar är skyldiga till något övergår mitt förstånd. Men eftersom det verkar vara fallet för i stort sett alla gäddor och deras familjer så är det ju inget överraskande.

Nu har jag inte läst att artikeln, vad var det för trakasserier och under hur lång tid? Trakasserier kan ju även vara subjektivt.
Sedan är det så att gäddorna normalt sätt erkänner efter ett tag vid konfrontationen. På något sätt gynnar det förmodligen deras överlevnad att erkänna att de gjort något väldigt dumt, men sökt hjälp, för vem trakasserar en sådan person mer än möjligen en enstaka gång?
Citera
2024-02-08, 09:21
Medlem
Rekas avatar
Någon som har koll på vilken gädda artikeln handlar om?

"Avslöjades av Dumpen – tog sitt liv
Dumpen hängde ut mannen under hösten 2023 efter att information om att han skulle ha sökt sexuella kontakter med en 13-årig flicka börjat. Informationen ska sedan även ha spridits i området där han bodde med sin familj. Det resulterade även i att han miste arbetet.
I en intervju med Dagens ETC har den avlidne mannens mamma uttalat sig."

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/man-tog-sitt-liv-efter-dumpens-uth%C3%A4ngning-jag-gjorde-inget/ar-BB1hXGii?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=73f084cf283d4e 2fb389e3a3294bb42c&ei=13
Citera
2024-02-08, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka

Dumpen hängde ut mannen under hösten 2023 efter att information om att han skulle ha sökt sexuella kontakter med en 13-årig flicka börjat. Informationen ska sedan även ha spridits i området där han bodde med sin familj. Det resulterade även i att han miste arbetet.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/man-tog-sitt-liv-efter-dumpens-uth%C3%A4ngning-jag-gjorde-inget/ar-BB1hXGii?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=73f084cf283d4e 2fb389e3a3294bb42c&ei=13

Citera
2024-02-08, 09:36
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka

Det har diskuterats flitigt de senaste sidorna.
Citera
2024-02-08, 10:05
Medlem
PROLIFICs avatar
Ang. var #289 skulle kunna ha haft för geografiskt ursprung. Söker man på hans tidigare efternamn, det han hade innan namnbytet, så finns de allra flesta i en stad i Dalarna så jag antar att man kan gissa sig till att det är därifrån han kom även om jag personligen tycker att han lät som en trög rumpmas. Väldigt ovanligt efternamn.

Och att #289 skulle ha blivit ditsatt/lurad/kapad? Sluta! Jag fattar att det är en försvarsmekanism som kickar in hos anhöriga och ja, visst skulle man kunna blir iväglurad till en plats och nån har använt ens bilder i sexchatten med ett barn. Men på riktigt...? Den här dåren finns ju dokumenterad i ett långt telefonsamtal (som jag har transkriberat så jag kan det mer eller mindre utantill) och i en videohälsning till barnet. Manipulerande och fulgroomande gädda som ville göra en högstadieelev gravid. Urk.
Citera
2024-02-08, 10:11
Medlem
Enydrions avatar
Inte kollat så noga på detta, men läste en artikel idag

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/man-tog-sitt-liv-skyller-pa-dumpens-uthangning/

Citat:
Mannens mor berättar för ETC att han hela tiden hävdat sin oskuld och att hans telefon hade blivit hackad:

De få fall jag sett så har mannen färdats i bil till ett typ hotell där den förmodat minderåriga flickan och denne ska träffas och det går ju att åstadkomma genom att hacka telefonen om hackaren kan fejka konversationen mellan mannen och dumpen och skriva helt olika saker till dumpen och till mannen, men knappast annars och det förefaller inte det minsta sannolikt.

Nån som vet om mannen färdats för att träffa dumpen offret även i detta fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in