2024-02-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfadern
Problemet är att den här föreställningen om "free speech absolutism" som Elon Musk påstår sig företräda är att det spelar en sån som Putin rakt i händerna. Vi människor fattar inte beslut på rationella grunder utan vad som känns rätt. Att stödet för kriget i Ukraina är så pass stort i Ryssland framför allt bland äldre är för att Putin mer eller mindre på egen hand kontrollerar vad ryssarna ser i sina TV-apparater. Och vem kan klandra dem? Att ständigt behöva ifrågasätta verkligheten är både jobbigt och energikrävande och det är mycket mer bekvämt att bara åka med.

Det är ingen tillfällighet att Ryssland och Kreml lagt så enormt mycket resurser på att bygga upp internationella mediehus, techföretag och trollfabriker som kan sprida den ryska propagandan. Känner du dig det minsta trött på vad de etablerade medierna i väst skriver finns RT, VKontakte, Yandex och alla andra ryska aktörer som du kan söka tillflykt hos. Elon däremot verkar inte greppa detta. Han verkar inte ens greppa de problem han skapar för sig själv genom det han skriver och gör på Twitter.

Du säger emot dig själv i inlägget. Du är emot Elon för att tycker ALLA ska göra sig hörda samtidigt som du är emot Putin för att han inte låter ALLA göra sig hörda. Får en känsla av kognitiv dissonans här
Citera
2024-02-06, 21:41
Medlem
Arethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Ja? Han fick ju uppenbarligen inte intervjua någon i ”yttrandefrihetens hemland”, USA.

Hans hemsida är full med intervjuer.
Citera
2024-02-06, 21:41
Medlem
TheKhurgans avatar
Hans klipp på twitter/X var ju väldigt bra.
Är också rejält trött på den vinklade rapporteringen och tycker det ska bli intressant att höra vad Putin har att säga.

Putin är med stor sannolikhet ett arsle. Men det är Biden också. Och Marcron, och Uffe och Erdogan och alla i EU parlamentet också.
Så det är ju en fallande skala i idioti som man ska förhålla sig till.
Det finns inga "goda ledare", bara en massa giriga narcissister. Man får försöka komma på vem av dom som har minst sämst inflytande över ens liv.

Den här intervjun kommer ju få feta efterverkningar. Dåligt för Biden, bra för Trump skulle jag tro.
Citera
2024-02-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Nu snackar vi journalistik på riktigt, ojojoj.

https://twitter.com/TuckerCarlson/status/1754939251257475555

Hoppas även Zelenskjy ställer upp på en intervju.
Det går nog inte för sig eftersom Tucker finns uppsatt på Kievs "svarta lista" över personer som betraktas som fiender. Skulle Tucker åka till Kiev riskerar han att bli mördad.
Däremot åker Z gärna utomlands och då skulle det kunna ske men jag tror tyvärr inte att det kommer att locka så många tittare. Z finns ju jämt och samt i all MSM sedan länge, ungefär som Greta var en gång i tiden.
Citera
2024-02-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Har du lyssnat på personerna som tittar på Tucker? De tar åt sig varje ord som han och Trump säger som om det vore Jesus som pratade direkt till dem. I vissa fall tror de att Trump är en reinkarnerad Jesus.

Njae, det där är nog bara du.
Citera
2024-02-06, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Absolut yttrandefrihet leder till ingen yttrandefrihet på samma sätt som att laglöshet leder till samhällskollaps. "Det är bara ord". Ja, om man låtsas som att mänsklig psykologi inte finns och propaganda inte funkar finns så.
Du behöver uppenbarligen besöka en psykolog snart, jag har aldrig stött på någon lika livrädd för det talade ordet som du. Jag hoppas du trollar. Putin gömmer sig inte under din säng, det förstår du va?

Du behöver självklart inte titta på intervjun om du inte pallar trycket, men låt åtminstone oss som inte är lika skitnödiga bilda en egen uppfattning. Vi behöver inte din hjälp, men tack för visat intresse.
Citera
2024-02-06, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aretha
Hans hemsida är full med intervjuer.
Och? Spelar du korkad nu eller ser du verkligen inte problemet med att staten bestämmer vem som får säga vad?

Läs sakta: b a n a n r e p u b l i k.
Citera
2024-02-06, 21:50
Medlem
Landsfaderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Du behöver uppenbarligen besöka en psykolog snart, jag har aldrig stött på någon lika livrädd för det talade ordet som du. Jag hoppas du trollar. Putin gömmer sig inte under din säng, det förstår du va?

Du behöver självklart inte titta på intervjun om du inte pallar trycket, men låt åtminstone oss som inte är lika skitnödiga bilda en egen uppfattning. Vi behöver inte din hjälp, men tack för visat intresse.
Och du tror att Putin kommer vara så transparent och balanserad i det han säger att du kan skapa dig en rättvisande uppfattning om verkligheten?
Citera
2024-02-06, 21:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Är det någon poäng att intervjua någon som ljuger så mycket som Putin?

Det är såklart högst relevant att intervjua Putin. Tyvärr kommer inte Tucker ställa de rätta frågorna och det är det som är problemet. Men vad vet jag - han (och ryska censurbyrån) kanske chockar!
Citera
2024-02-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Får han till det är det 2000-talets journalistiska scoop. Jag tror putin ställer upp. Klart han har koll på väst och vet betydelsen.

Men kanske lyckas man tysta honom.

han hade nog inte kunnat få tillstånd/visum att resa in bara så där på måfå...
intressant att det kommer i en större västerländsk media då... och genom X oxå.

kanske den klarar av att ta bort mycket av propagandan som styrs av rysslands fiender, de som förespråkar och jobbar för rysslands undergång med alla medel.
Citera
2024-02-06, 21:59
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är såklart högst relevant att intervjua Putin. Tyvärr kommer inte Tucker ställa de rätta frågorna och det är det som är problemet. Men vad vet jag - han (och ryska censurbyrån) kanske chockar!

Helt okej att höra någon intervjua honom som inte har som mål att ställa honom mot väggen. Skit samma om det är vinklat till hans fördel, vi kommer ändå få veta mer om hur han tänker och resonerar. Bara får klarar inte av det och blir hjärntvättade.
Citera
2024-02-06, 22:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Helt okej att höra någon intervjua honom som inte har som mål att ställa honom mot väggen. Skit samma om det är vinklat till hans fördel, vi kommer ändå få veta mer om hur han tänker och resonerar. Bara får klarar inte av det och blir hjärntvättade.

Det kan jag hålla med om. Men man ska inte inbilla sig att det är journalistik om Putin bestämmer vilka frågor som får ställas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in