2024-02-08, 06:41
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
The Fuzz är egentligen inget Fuzz annat än att eftersom många är av uppfattningen att Ryssland skall isoleras på alla sätt som går, så blir det ju uppseendeväckande när i stort sett EN ENDA journalist på hela planeten utanför Ryssland lyckas få en intervju.

Stänger Ryssland av Kanaler för information, så ses det som ett tecken på Tyranni.

Stänger väst av nyhetskanaler förvinformstion ses det som positivt eftersom detta ”bara är propaganda”

Tja, det är vad det är.
Folk tycker att man skall få ta del av information tills dess dom inte håller med om den.
Då måste den förbjudas.

Det är sedan gammalt.

Varje gång jag sett Putin i intervjuer så inser jag hur djupt förljugen han är och med vilken unken värdegrund han fattar sina beslut på. Så jag säger, låt mannen snacka på! De flesta ser igenom honom.
Citera
2024-02-08, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Varje gång jag sett Putin i intervjuer så inser jag hur djupt förljugen han är och med vilken unken värdegrund han fattar sina beslut på. Så jag säger, låt mannen snacka på! De flesta ser igenom honom.

Och det är ju bra då.

Att ”stänga av” på det här sättet för att man anser att vår egen befolkning inte klarar av att stå emot eller sålla själv är ingen vidare komplimang tycker jag.
Citera
2024-02-08, 06:50
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densvenskahorden
imorgon verkar det vara dags! vad tror ni. blackout på internet? cyberattack som kommer lägligt? ser fram emot den!

https://twitter.com/The_Real_Fly/status/1755409934575907010?t=-ce7WnXBe_x4sD7uJewNMA&s=19

Tucker kommer förmodligen att tjäna en hel del pengar på intervjun, men den kommer förmodligen inte skilja sig mycket från när en rysk journalist intervjuar Putin. Det är lite som när Elvis började spela svart musik. Ingen brydde sig förrän en snygg vit man började röra på höfterna, då exploderade intresset.
Citera
2024-02-08, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Dom flesta verkar inte se igenom honom. Vem hade trott för bara några år sedan att republikaner i USA och nationella i väst skulle vara anhängare av en rysk ledare.
Citera
2024-02-08, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Som när amerikansk media intervjuar Biden då?

Ja självklart så planeras det mycket noggrant hur en intervju ska utföras. Det är inget konstigt med det. Så att se vilka frågor eller saker som inte diskuteras är ju väldigt intressant. Men alla intervjuer är ju inte exakt lika hårt friserade.

Jag har ju läst intervjun och det är inte mycket nytt eller speciellt. En liten teater en stund med förberedda repliker. Men det ska bli roligt att se den, kroppsspråk och mimik är mycket underhållande att titta på. Tycker du det också?
Citera
2024-02-08, 07:11
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
"Tucker Carlson says his interview with Putin will be released at 6 p.m. ET on Thursday."

Alltså 12.00 svensk tid? Eller?

00:00 svensk tid.
Citera
2024-02-08, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densvenskahorden
imorgon verkar det vara dags! vad tror ni. blackout på internet? cyberattack som kommer lägligt? ser fram emot den!

https://twitter.com/The_Real_Fly/status/1755409934575907010?t=-ce7WnXBe_x4sD7uJewNMA&s=19
Med tanke på hur rädda MSM verkar vara för något de inte ens fått se än så skulle det inte förvåna mig om vi drabbas av en "solstorm" som lägligt nog råkar slå ut delar av internet.
Citera
2024-02-08, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Och det är ju bra då.

Att ”stänga av” på det här sättet för att man anser att vår egen befolkning inte klarar av att stå emot eller sålla själv är ingen vidare komplimang tycker jag.
Putin har vägrat intervjuer av flera kanaler inklusive brittiska bbc. Detta är inget fall av den modiga och rådiga Tucker gör det ingen annan vågar, det är en nyttig idiot som släpps fram för att charma andra nyttiga idioter i väst och den egna befolkningen.
Inget annat.
Citera
2024-02-08, 07:14
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Ja självklart så planeras det mycket noggrant hur en intervju ska utföras. Det är inget konstigt med det. Så att se vilka frågor eller saker som inte diskuteras är ju väldigt intressant. Men alla intervjuer är ju inte exakt lika hårt friserade.

Jag har ju läst intervjun och det är inte mycket nytt eller speciellt. En liten teater en stund med förberedda repliker. Men det ska bli roligt att se den, kroppsspråk och mimik är mycket underhållande att titta på. Tycker du det också?

Hur vet du att uppgifterna stämmer om att det verkligen är den riktiga intervjun? Låter som skitsnack.
Citera
2024-02-08, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ingen är rädd för vad Putin kommer säga eller ljuga om. Problemet ligger i att många inte fattar hur Ryssland fungerar gentemot en demokrati i Väst där journalister kan skärskåda och kritisera politiker/tjänstemän inom högre befattning oavsett om de kommer från Aktuellt eller Swebbtv. Så funkar det inte i Ryssland. Allting är väldigt koordinerat och frågorna och svaren är redan klara. Snarare är intervjun, som ryske Konstantin från Inside Russia på Youtube konstaterar, ett utmärkt verktyg för ryska statsledningen att påvisa sin egen förträfflighet då t o m amerikanska stjärnjournalister visar intresse. Verkar som majoriteten av nyfikna/vatniks/ryssrunkare här tror att Tucker ska göra nån Anders Holmberg á la 30 min mot Putin. Tänk om säger jag.

Det känns mycket konstigt att en del verkar tro att bara för att en granne eller släktingar inte vittnar om att någon journalist "försvunnit" eller dödats så händer inte sånt. Ryssland är ett mycket hårt land på många sätt. Våldtäkter och grym pennalism i militären som faktiskt en del vittnar om deras röster förvrängs och de inte visas så kan man berätta. Grannar och släkt är lättare att hitta om de vittnar. En militär kan vara vem som helst för de finns så många. Fast de blir ju färre. En del människor är så modiga att man inte annat kan än imponeras och tacka för modet att stå upp mot ren och skär ondska.
Citera
2024-02-08, 07:24
Medlem
JohnClarks avatar
Det mest intressanta med detta är ju inte att Tucker ska göra en intervju med Putin. Låt oss säga att han ljuger sig igenom intervjun så är det ju bara som när SVT intervjuar t.ex. Magdalena Andersson…
Det intressanta är ju snarare hur MSM, ”etablissemanget” och ”globalisterna” reagerar på detta. Guy Verhofstadt i EU-parlamentet vill att EU inför sanktioner mot Tucker. Äckligt när politiker hotar journalister. Var så säker på att en total cancelleringskampanj kommer sätter igång mot Tucker. Allra helst någon som träder fram med någon våldtäktsanklagelse a la ”Assange”. Nä det är bra äckligt detta men äcklas mest av alla er nyttiga idioter som underblåser hatet mot en journalist.
Senast redigerad av JohnClark 2024-02-08 kl. 07:27.
Citera
2024-02-08, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Men snälla idiot!! Tror du att media helt har ignorerat Putin under två år? Det hade varit intressant att se en riktig journalist intervjua honom, istället för en av hans största anhängare.
Ja det verkar faktiskt så och om du inte har en källa till ditt påstående om att svensk MSM inte fått chansen.
Senast redigerad av Pottkusk 2024-02-08 kl. 07:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in