2024-02-09, 08:12
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
En monolog från en förvirrad Putin är vad man kunde förvänta sig. Många som kommer analysera hans dårskap. Hans omvärldsuppfattning är nog på gränsen till mental ohälsa.

Får hoppas han tas bort inom kort.

Man ska aldrig önska för mycket när det kommer till Ryssland. Vem vet vilken galning som står näst på tur.
Citera
2024-02-09, 08:15
Medlem
brunnsangs avatar
Är det Trump som sänt Tucker till Moskva ?

Tankar från ryssvänligt telegramkonto

"By the way, a small moment from the interview, but telling. Since it was aimed at an American conservative audience, Putin and his people showed wisdom and media sensitivity by pointing out the United States' internal problems (the conversation was about Biden). And the president cited national debt, migration and gaps at the southern border as well as inflation as internal problems. What is wisdom? And this is a precise enumeration of the agenda of the Republicans, who will understand the message perfectly: the grandfather in the White House does not solve any of the country's problems, but interferes in Ukraine (which the conservatives don't particularly like either). must be remembered). Such nuances ensure the correct perception of the entire interview and messages on other topics. Given the current reaction from the right in the States, everything was done wonderfully and professionally."
Citera
2024-02-09, 08:18
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kul att du uttalar dig innan du sett den.

Putin är svintråkig. Han är en relik från kalla kriget som ingen under 40 orkar lyssna på i mer än fem minuter. Tänk dig att hamna bredvid honom på en fest. Fy fan säger jag bara.

Jag har sett intervjun och det var ju superintressant. Sen är jag också över 40.

Det är ju en rätt skarp kontrast mellan USAs och Rysslands ledare… tycker ni inte? Blir minst sagt komiskt om man ställer Vladimir jämte Joe. Det måste man ju tycka ändå oavsett åsikt. Lyssnar man på intervjun så blir det rätt uppenbart att mycket av det som sprids från väst om varför Ryssland gör det man gör i Ukraina är ren propaganda.
Citera
2024-02-09, 08:21
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Usch det var hemskt att se Putin så uppgiven, en slagen gammal man som såg mycket sjuk ut också. Putins ansikte är svullet och kindpåsarna sladdriga, är han på cortison fortfarande?

Man ser direkt att stackarn har gett upp och hans fredstrevare kändes desperata

Fy fan att Toker Carlson lånar sig till sånt här gyckel. Troligen var Tokers intention att göra sig ett namn, att åter få rampljuset som den "stora journalisten" men ack så han bedrog sig, det här var nog det sista vi ser av den mannen.

Du måste skämta? Han var knivskarpt och såg jävligt bra ut för sin ålder. Inte samma kan sägas om din idol Joe… gaggig gammal jävla gubbe som knappt längre kan stå upp.
Citera
2024-02-09, 08:26
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det stämmer nog. Putin vill nog inte fokusera på sina egna krigsbrott i denna fanboy-intervju.

Att ni tjatar om detta hela tiden. Varken Ryssland eller USA erkänner EU domstolen i Haag som är den domstol som driver frågan om krigsbrott. Så vad är det som kommer hända? Precis ingenting angående det iallafall.

Det som däremot kommer att hända är att den här intervjun kommer att nå ut brett i de amerikanska väljarlagren som bryr sig om Tucker Carlson, och det är ungefär halva befolkningen i USA. Så vad spelar det för roll vad svenska systemkramare sitter på Flashback och tjurar om? Eller vad spelar det för roll vad Passikivi och svensk media ljuger ihop för damage control? Ingenting.

Den här intervjun var till för att ändra den amerikanska opinionen. Och det kommer den lyckas att göra, så det kommer att bli politiskt omöjligt för kongressen att fortsätta ge amerikanska skattepengar till Ukraina.

Jag gissar kriget i Ukraina är slut före sommaren.
Citera
2024-02-09, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Du måste skämta? Han var knivskarpt och såg jävligt bra ut för sin ålder. Inte samma kan sägas om din idol Joe… gaggig gammal jävla gubbe som knappt längre kan stå upp.

Mitt intryck är det rakt motsatta. Putin såg uppgiven ut, han såg betydligt äldre ut än jag trodde faktiskt och hans närmast underdåniga approach var så tydlig

Om du läser mellan raderna så framgår det med all önskvärd tydlighet att Putin snarast vädjar om fred och han vill klara livhanken. Hans sentimentala historieförfalskning var pinsam att lyssna på, är han dement?
Citera
2024-02-09, 08:29
Medlem
Tucker avslutar sina två timmar med att lyssna på Putin med att be honom att tillåta WSJ-reportern Evan Gerahkovich att återvända till USA med Tucker "som ett tecken på din anständighet."
https://twitter.com/RonFilipkowski/status/1755796219257856402
Citera
2024-02-09, 08:29
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Jag hoppas att Tucker frågar om fredsavtalet.
Vore roligt att se det.

Ska se intervjun nu.

Men jag blir nyfiken. Togs Fredsförhandlingarna upp?
När i intervjun pratas det om detta?
Visade Putin upp pappret?

Ser på vissa kommentarer att det är blandade reaktioner.

JohnClark gjorde i byxan. Inte helt oväntat.
Citera
2024-02-09, 08:30
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Jag har sett intervjun och det var ju superintressant. Sen är jag också över 40.

Det är ju en rätt skarp kontrast mellan USAs och Rysslands ledare… tycker ni inte? Blir minst sagt komiskt om man ställer Vladimir jämte Joe. Det måste man ju tycka ändå oavsett åsikt. Lyssnar man på intervjun så blir det rätt uppenbart att mycket av det som sprids från väst om varför Ryssland gör det man gör i Ukraina är ren propaganda.

Du visar nog att du har noll koll om du tolkar tolkens översättning som sanningar.
Nu har diktatorn fått komma till tals, hur som helst. Men det finns inget som är värt att byr sig om.
Gråtvals för att försöka rättfärdiga sina brottsliga handlingar. Och Evan Gershkovich's lär nog få sitta där han sitter. Fast antydningar dök upp.

Världens underrättelsetjänster sitter väl och fingranskar varje stavelse och bild för att få fram något ur materialet.
Citera
2024-02-09, 08:31
Avstängd
Grontarskonts avatar
Inte mycket till intervju, hade lika gärna kunna göra ett teamsmöte!

Kom inte fram så mycket, tokers frågor rätt tråkiga och intetsägande.

Putins svar typ "Russhia Stronk"

Ja Putin börjar se riktigt gammal ut! Jobbigt att bete sig som ett rövhål mest hela tiden! Ser också sjuk ut!
Citera
2024-02-09, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bismaerkt
Putin talar utmärkt engelska finns på You Tube. Som KGB agent stationerad i DDR (Dresden) så kan han förmodligen perfekt tyska också.
Putin liksom Saddam hussein var och är duktiga på språk. Men som nationalister ses det som ett svaghetstecken att prata fiendens språk på hemmaplan..
Citera
2024-02-09, 08:36
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Mitt intryck är det rakt motsatta. Putin såg uppgiven ut, han såg betydligt äldre ut än jag trodde faktiskt och hans närmast underdåniga approach var så tydlig

Om du läser mellan raderna så framgår det med all önskvärd tydlighet att Putin snarast vädjar om fred och han vill klara livhanken. Hans sentimentala historieförfalskning var pinsam att lyssna på, är han dement?

Vad i hans historiebeskrivning stämmer inte menar du?

Annars håller jag väl med om att han absolut ger intrycket av att han har en önskan att hitta en fredslösning på konflikten. Jag har från första början uppfattat att han varit väldigt motvillig till kriget men sett det som sista utvägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in