2024-02-07, 09:59
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Precis som Erdogan och Orbán tycker jag att Carlson gör en viktig insats med intervjun. Samtal och kommunikation är en förutsättning för fred. Försök förstå hur allvarligt läget är när det helt saknas kommunikation mellan Vita Huset och Kreml och NATO har startat en övning som (såvitt jag förstår) ska avslutas vid gränsen mellan Finland och Ryssland någon gång i maj! Ryssland tolkar det som förberedelse för krig, Putin har sagt att han inte vet vad som kommer att hända, för det var så de själva laddade upp inför aggressionen mot Ukraina.

Jag tror att materialet är äkta. Vem skulle vilja och kunna producera en fejkintervju som ändå snabbt skulle dementeras på X?

Haha, samtal och kommunikation?
Jag trodde Tucker Ass skulle vara journalist och intervjua diktatorn,
fråga lite om hur många ryzzar som dött i Ukraina, varför det kostar 15 år i fängelse om man protesterar, varför han invaderar sitt grannland...osv.

Tucker gör ingen journalistisk intervju, det är nån slags soff-tv där han slickar röv.
Citera
2024-02-07, 10:00
Medlem
St..appvipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Tror inte det blir någon intervju. Om det blir det sätter jag pengar på att ingen av dessa frågor kommer ställas:

- varför fängslar du personer som är emot ”specialoperationen”

- varför är det förbjudet att kalla kriget för krig? (Här rusar vakter in och griper herr Tucker)

- varför kommer en oproportionerlig andel av de ryska soldaterna från regioner utanför st Petersburg och Moskva?

- Varför bombas så mycket civila mål i Ukraina? Är det för att ni inte kan sikta eller för att ni har det som taktik?

Fyll gärna på.

Däremot kommer vi säkert få frågor som är smått obegripliga om ”hotet från Nato”. Absolut ej kritiska.

Nej den typen av frågor kommer inte på tal naturligtvis. En stor portion av frågorna kommer säkerligen handla om Rysslands och USAs relation. Känns som att hela grejen med intervjun handlar om att skapa en ännu starkare opinion mot kriget i staterna och skapa än mer medvind för Trump i opinionen.

Denna länk ( https://bakomkulisserna.biz/2024/02/...skrift-slappt/ ) publicerades i tråden tidigare idag och påstås vara intervjun transkriberad till text. Vi får väl se om det stämmer.
Citera
2024-02-07, 10:01
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Tror inte det blir någon intervju. Om det blir det sätter jag pengar på att ingen av dessa frågor kommer ställas:

- varför fängslar du personer som är emot â€specialoperationenâ€

- varför är det förbjudet att kalla kriget för krig? (Här rusar vakter in och griper herr Tucker)

- varför kommer en oproportionerlig andel av de ryska soldaterna från regioner utanför st Petersburg och Moskva?

- Varför bombas så mycket civila mål i Ukraina? Är det för att ni inte kan sikta eller för att ni har det som taktik?

Fyll gärna på.

Däremot kommer vi säkert fÃ¥ frÃ¥gor som är smÃ¥tt obegripliga om â€hotet frÃ¥n Natoâ€. Absolut ej kritiska.

Ar det inte battre att bara vanta och se, sa kan vi bedoma post hoc om intervjun var givande eller ej? Det jag garna vill forsta battre ar varfor sa manga inte vill att intervjun ska bli av.
Citera
2024-02-07, 10:02
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Toker Carlson är samma sort som Magda Gad, lika oseriös och samma narcissist. Hoppas att han stannar i Moskva för gott, han kan bli sambo med Putins andra stjärtgosse Steven Seagal.

Äckligt att vatniksen är så lättlurade att de inbillar sig att detta är seriös journalistik

Jag skrev ett inlagg till dig har och skulle uppskatta om du svarar pa det: (FB) Tucker Carlson i Ryssland för att intervjua Putin!

Jag forstar din upprordhet kring Putin, men jag har svart att forsta varfor du ar emot en intervju. Tanker du att andra kommer bli lurade nar de ser den, eller hur resonerar du?
Citera
2024-02-07, 10:06
Medlem
Citat:

- varför fängslar du personer som är emot ”specialoperationen”

Fyll gärna på.

Däremot kommer vi säkert få frågor som är smått obegripliga om ”hotet från Nato”. Absolut ej kritiska.

Även om det ställs kritiska frågor, vilket är otroligt då Tucker är en vatnik, kommer svaren enbart bestå av propaganda. ”Frågorna” kommer givetvis vara genomlästa och godkända på förhand. Det här är ingen intervju utan det är en möjlighet för Putin att sprida sitt skitsnack via ett annat medium till en bredare publik.

Alla de större mediehusen har försökt att styra upp en intervju med Putin under flera års tid, alla har blivit nekade. På presskonferenser har utsända från t.ex. BBC suttit i flera timmar utan att få ställa en enda fråga. Varför får den politiska kommentatorn Tucker Carlson intervjua Putin? Jo, för att han är köpt av Kreml och det här samtalet kommer enbart leda till att Putin får sprida sin propaganda.
Citera
2024-02-07, 10:06
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ar det inte battre att bara vanta och se, sa kan vi bedoma post hoc om intervjun var givande eller ej? Det jag garna vill forsta battre ar varfor sa manga inte vill att intervjun ska bli av.

Intervjun får gärna bli av för min del. Kommer belysa ännu mer vilken fars hela ryzz-regimen är och vilket skämt Tucker är. Nu påstår han sig ha chansen att intervjua Putin. Ryzztrollen ropar ”se där riktig journalistik” men med all tydlighet kommer intervjun bara visa att Tucker inte vågade ställa de riktiga frågorna utan bara spelar med i ett fånigt och dödligt spel.
Citera
2024-02-07, 10:14
Medlem
Room531s avatar
Tucker Carlsons youtubekanal har gått upp snabbt. (Om det är den officiella vet jag inte) såg den på 680k följare när jag delade ett par intervjuer därifrån på ett annat forum för en vecka sedan, den hade 799k igår tror jag...

Idag 840k, så verkar som det här har accelererat det ytterligare...

https://m.youtube.com/@TuckerCarlson

YouTube behöver bättra sin shadow banning-funktion..så här kan det ju inte se ut..! Då når den ju miljontals följare på kort tid. eller så är den kanske inte aktiverad än på den kanalen.

Men har sett kanaler växa så här förut... Plötsligt kan det ta tvärstopp.
Citera
2024-02-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Vad snackar du om? När fick någon från ”den andra sidan” intervjua Putin senast? Det som Tucker förespråkar kan du se på RT eller annan rysk kanal på daglig basis.

Om inte våra makthavare bestämmer sig för att censurera. Vilket dom ofta gör.

Är förövrigt intressant att se hur nervösa NAFO trollen blir för att en amerikansk journalist ska intervjua en av ledarna i konflikt. Jag förstår helt ärligt inte varför. Oavsett vad Putin säger eller svarar på så kommer det inte gör någon som helst skillnad.
Citera
2024-02-07, 10:17
Medlem
Jag läser här i tråden från flera skribenter att Tucker Carlson är "Rysslandvurmare". Vad för belägg finns för att sätta detta epitet på honom? För mig som är ovetandes.

Vad jag hörde han säga i videon på X här där han aviserar sitt besök och skälen bakom står jag bakom till 100%. Låter rimligt!
Citera
2024-02-07, 10:18
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Även om det ställs kritiska frågor, vilket är otroligt då Tucker är en vatnik, kommer svaren enbart bestå av propaganda. ”Frågorna” kommer givetvis vara genomlästa och godkända på förhand. Det här är ingen intervju utan det är en möjlighet för Putin att sprida sitt skitsnack via ett annat medium till en bredare publik.

Alla de större mediehusen har försökt att styra upp en intervju med Putin under flera års tid, alla har blivit nekade. På presskonferenser har utsända från t.ex. BBC suttit i flera timmar utan att få ställa en enda fråga. Varför får den politiska kommentatorn Tucker Carlson intervjua Putin? Jo, för att han är köpt av Kreml och det här samtalet kommer enbart leda till att Putin får sprida sin propaganda.
Eller så möjligtvis det är just för att han inte är köpt av stormedia på våran sida, dess ägare, utan kör sitt eget race nu som han får ställa upp?

Men jag vet såklart inte om han får betalt som du säger...
Senast redigerad av Room531 2024-02-07 kl. 10:21.
Citera
2024-02-07, 10:21
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23dec
Jag läser här i tråden från flera skribenter att Tucker Carlson är "Rysslandvurmare". Vad för belägg finns för att sätta detta epitet på honom? För mig som är ovetandes.

Vad jag hörde han säga i videon på X här där han aviserar sitt besök och skälen bakom står jag bakom till 100%. Låter rimligt!
Enligt BBC så verkar han stå bakom Putin. Vad det rör sig om mer i detalj vet jag ej.
Citat:
Tucker Carlson has been an outspoken defender of Mr Putin since the war began.

Det verkar även som att intervjun kommer livesändas i närtid men det finns ingen exakt tid än.
Citat:
Exactly when the interview will take place is unclear, but Carlson said it would be uploaded live and unedited to his X account. Elon Musk, who owns the platform, has "promised not to suppress or block the interview".

https://www.bbc.com/news/world-europe-68223148.amp
Citera
2024-02-07, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Tucker Carlsons youtubekanal har gått upp snabbt. (Om det är den officiella vet jag inte) såg den på 680k följare när jag delade ett par intervjuer därifrån på ett annat forum för en vecka sedan, den hade 799k igår tror jag...

Idag 840k, så verkar som det här har accelererat det ytterligare...

https://m.youtube.com/@TuckerCarlson

YouTube behöver bättra sin shadow banning-funktion..så här kan det ju inte se ut..! Då når den ju miljontals följare på kort tid. eller så är den kanske inte aktiverad än på den kanalen.

Men har sett kanaler växa så här förut... Plötsligt kan det ta tvärstopp.

Det är många som vill få ett gott skratt som kollar på Toker Carlson

Toker Carlson är ingen journalist utan mer som en clown, en pajas som folk förr i tiden gick man ur huse för att stirra glosögda på. Samma som feta damen på kiviks marknad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in