2024-02-07, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Toker Carlson är samma sort som Magda Gad, lika oseriös och samma narcissist. Hoppas att han stannar i Moskva för gott, han kan bli sambo med Putins andra stjärtgosse Steven Seagal.

Äckligt att vatniksen är så lättlurade att de inbillar sig att detta är seriös journalistik
Varför är ni så kränkta och lägger ned denna energi som ni gör mot några ni avskyr? Är det inte bara att vända andra kinden och lägga tiden på vettigare saker?

Är du betald så förstår jag, annars är det bara tragikomiskt.

Intervjun har ännu ej släppts, så det återstår att se om du tycker den är givande eller ej
Citera
2024-02-07, 09:19
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Det är svårt att komma på en enda kritisk fråga som Putin skulle kunna tänkas vara beredd att svara på. Förmodligen kommer det inte bli en enda sådan, utan öppna frågor i stil med ”Berätta hur du ser på den här frågan”, så att Putin därefter kan sväva ut i sin propaganda utan att avbrytas eller ifrågasättas.

Att Putin inte ser NATO’s utvidgning som ett existentiellt hot bevisades när Ryssland stod helt passiva inför Finlands anslutande. Det vore en bra fråga att ställa till Putin, varför utgör Ukrainas eventuella framtida NATO-medlemskap ett större hot än Finlands aktuella?
Nja en fråga som borde ställas är vilken skillnad han ser på sitt och Hitlers anfall på Ukraina.
Varför man sysslar med folkomflyttningar?
Om det kommer bli ett nytt Holomodor om Ryssland vinner.
Men det går inte att komma åt Putin, han är för skicklig.

Jag är mest nyfiken på hur de kommer att sitta.
Citera
2024-02-07, 09:19
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Hur vet vi att detta är sant? Varför skulle man släppa bara transkriberingen? Verkar lite väl ytligt till och med för Putin.
Den där sajten är en av de värre, se https://mediabiasfactcheck.com/amg-news/ eller varför inte bara kolla hur rob... eller jag menar "journalisten" som ingen hört talas om presenterar sig "Hello there, beautiful souls! It's me, Medea Greere, and if we haven't crossed paths before, let me assure you it's no coincidence that you've landed here today. I've spent every sunrise and sunset of my life on a tireless quest, seeking out the radiant essence of truth in this vast, dazzling universe of ours".
Citera
2024-02-07, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Så du tycker inte folk i västvärlden ska få ta del av båda sidor av myntet utan bli fortsatt tvångsmatade med ensidig information?

Vad snackar du om? När fick någon från ”den andra sidan” intervjua Putin senast? Det som Tucker förespråkar kan du se på RT eller annan rysk kanal på daglig basis.
Citera
2024-02-07, 09:34
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Så du tycker inte folk i västvärlden ska få ta del av båda sidor av myntet utan bli fortsatt tvångsmatade med ensidig information?
Har du missat alla anledningar som angetts för befrielsekriget? Avnazifiering and all?
Allt det har nått mig helt utan att jag ansträngt mig.

Ni lever i tron att information undanhålls er, när det är ni som inte klarar av att vare sig leta upp eller ta in information.

Tucker är amerikan och som många amerikaner är han helt okunnig om världen utanför USA. Både dess historia och dess kultur. Intervjun blir alltmer intressant som lyteskomik. Det blir också ett mått på hur bra den subversiva verksamheten lyckats.

Ryssland och USA är ärkefiender, nu hjälper dumma amerikaner alla sina fiender. Vladimir chuckles sovietly.
Citera
2024-02-07, 09:39
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Toker Carlson är samma sort som Magda Gad, lika oseriös och samma narcissist. Hoppas att han stannar i Moskva för gott, han kan bli sambo med Putins andra stjärtgosse Steven Seagal.

Äckligt att vatniksen är så lättlurade att de inbillar sig att detta är seriös journalistik

En politisk kommentator och agitator. Steven Seagal kan hålla "intervjun" istället. Jag vill se hur fet han är nu.
Senast redigerad av Glödskal 2024-02-07 kl. 09:41. Anledning: Stafvfel
Citera
Ancistruss avatar

Moderatormeddelande

Postat av Ancistrus 2024-02-07, 09:40
Moderator
Då det redan postats ett antal mod.meddelanden i tråden men det likväl inte går in i huvudet på några testar jag med ett gult klistrat mod.meddelande:

Trådens topic är:
• Tucker Carlsons intervju med Putin.

Trådens topic är inte:
• Vad ni tycker om varandra.
• Osakerna till kriget.
• Andra krig, verken tidigare eller nu pågående.
• Hur kriget går just nu eller kommer sluta.
• Amerikansk inrikespolitik.
• Svensk media eller svensk politik.

Många inlägg raderade och varningar utdelade. Vänligen respektera ovanstående så inte även era inlägg kommer raderas eller varnas. Tack!

/Mod
2024-02-07, 09:45
Medlem
BigBusinesss avatar
Tror inte det blir någon intervju. Om det blir det sätter jag pengar på att ingen av dessa frågor kommer ställas:

- varför fängslar du personer som är emot ”specialoperationen”

- varför är det förbjudet att kalla kriget för krig? (Här rusar vakter in och griper herr Tucker)

- varför kommer en oproportionerlig andel av de ryska soldaterna från regioner utanför st Petersburg och Moskva?

- Varför bombas så mycket civila mål i Ukraina? Är det för att ni inte kan sikta eller för att ni har det som taktik?

Fyll gärna på.

Däremot kommer vi säkert få frågor som är smått obegripliga om ”hotet från Nato”. Absolut ej kritiska.
Citera
2024-02-07, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Jag tror Putin har bättre koll än dig angående dessa saker. Finns inget som hade gjort dig nöjd angående intervjun, ditt internettroll.

För Rysslands del så hoppas jag Vlad har bättre koll än mig. Tanken med följdfrågor är att sätt makthavare på plats, vare sig man gillar eller ogillar. Det är en del av vårt frisamhälle att makthavare ska ha en blåslampa efter sig.
Men det är bra för vidare diskussioner att du nöjer det dig med intervjuer som håller samma nivå som lilla aktuellt. Det säger väldigt mycket om dig och vad du har att tillföra.
Citera
2024-02-07, 09:50
Medlem
Tucker Carlson var väl intressant tidigare men genom sitt ensidiga Rysslandsvurmeri så skämmer han bara ut sig. Tyvärr har Ukraina/Ryssland blivit en Republikan/Demokrat konflikt. Istället borde frågan handla om att Ukraina som land har rätt till sin territoriella integritet och att välja sin egen väg.

När Ryssland inte fick som man ville valde man en fullskalig invasion och korsade därigenom alla rättsprinciper och gränser för vad vi bygger våra moderna samhället på. Ryssland står nu för barbari och folkmord.
Citera
2024-02-07, 09:53
Medlem
Måste dock säga att jag tycker det ändå är bra med några Ryssland vurmare som Tucker, Orban osv för det får Ryssland att i alla fall vilja vara lite återhållsamma och då tänker jag bl a på kärnvapen, olika gifter osv.
Citera
2024-02-07, 09:56
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Precis som Erdogan och Orbán tycker jag att Carlson gör en viktig insats med intervjun. Samtal och kommunikation är en förutsättning för fred. Försök förstå hur allvarligt läget är när det helt saknas kommunikation mellan Vita Huset och Kreml och NATO har startat en övning som (såvitt jag förstår) ska avslutas vid gränsen mellan Finland och Ryssland någon gång i maj! Ryssland tolkar det som förberedelse för krig, Putin har sagt att han inte vet vad som kommer att hända, för det var så de själva laddade upp inför aggressionen mot Ukraina.

Jag tror att materialet är äkta. Vem skulle vilja och kunna producera en fejkintervju som ändå snabbt skulle dementeras på X?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in