2024-02-07, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Fast mannen hon träffade tidigare under kvällen hade hon inte sex med. Och hon säger ju själv att det var två veckor sedan hon senast hade sex.

Men om hon hade sex så hon fick rodnade slemhinnor och blodiga flytningar innan den påstådda våldtäkten, så talar ju det i sig för att hon verkligen inte ville ha sex igen med någon ny snubbe. Kvinnor brukar i regel inte vilja ha sex om det varit så pass mycket friktion att rodnader uppstått. Det brukar inte vara så skönt då, utan snarare obehagligt för dem.

Så oavsett om rodnaderna och de blodiga flytningarna uppkommit vid den påstådda våldtäkten eller innan den påstådda våldtäkten, så talar ju båda för att våldtäkt har skett.

1. Har de uppkommit innan den påstådda våldtäkten = inte alls troligt att hon skulle vilja ha sex med Vi*king då, med ömmande underliv.

2. Har de uppkommit under den påstådda våldtäkten, så ljuger ju Vi*king om hur blöt hon var, för med den vätan skulle hon inte få rodnade slemhinnor... Varför skulle då Vi*king ljuga om att hon var väldigt blöt? Jo, för att han tänker att det skulle fria honom från våldtäkt, som han är medveten om att han begått alternativt grovt oaktsam till att han begick.

Men sluta nu…
Det är inte det minsta ovanligt att kvinnor är väldigt våta och ändå ömma efter sex.
Skärp er nu för helvete! Det här är inte ett argument!
Citera
2024-02-07, 03:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Och om rodnaderna har uppkommit innan den påstådda våldtäkten, så är det verkligen inte troligt att hon skulle vilja haft sex med vi*king, eftersom rodnad och ömmande vagina inte gör kvinnor särskilt sugna på sex...
Nej, det är korrekt.
Det är också så att slemhinnorna i slidan läker snabbt - så det är inte troligt alls att skadorna är men än ett dygn gamla.
Däremot helt klart att en välsmord slida (hon var så våt) inte får sådana skador om inte sexet är våldsamt.
Citera
2024-02-07, 03:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Men sluta nu…
Det är inte det minsta ovanligt att kvinnor är väldigt våta och ändå ömma efter sex.
'Du är kvinna så du vet hur det fungerar förstår jag.
Citera
2024-02-07, 03:02
Medlem
Citat:
Men sluta nu…

Nope. Stämmer inte. En kåt och väldigt våt kvinna, får inte rodnade slemhinnor av samlag.
Citera
2024-02-07, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är korrekt.
Det är också så att slemhinnorna i slidan läker snabbt - så det är inte troligt alls att skadorna är men än ett dygn gamla.
Däremot helt klart att en välsmord slida (hon var så våt) inte får sådana skador om inte sexet är våldsamt.

Exakt. SÅ oavsett om de uppstått innan eller under den påstådda våldtäkten, så talar de för att våldtäkt har skett.

1. Har de uppkommit innan den påstådda våldtäkten = inte alls troligt att hon skulle vilja ha sex med Vi*king då, med ömmande underliv.

2. Har de uppkommit under den påstådda våldtäkten, så ljuger ju Vi*king om hur blöt hon var, för med den vätan skulle hon inte få rodnade slemhinnor... Varför skulle då Vi*king ljuga om att hon var väldigt blöt? Jo, för att han tänker att det skulle fria honom från våldtäkt, som han är medveten om att han begått alternativt grovt oaktsam till att han begick.

Och som du skrivit: gyn hade ju inte tillgång till Vi*kings uppgift om hur "väldigt våt" målsägande var. Hade varit intressant att ta del av deras bedömning om de vetat det.
Citera
2024-02-07, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
'Du är kvinna så du vet hur det fungerar förstår jag.

Jag har garanterat erfarenhet av fler kvinnor än du, så ja.

Det är också tydligt att det är ett av era patetiska halmstrån ni så desperat famlar efter, och att du så maniskt försöker fokusera på det är bevis nog för att det är både felaktigt och irrelevant.
Citera
2024-02-07, 03:15
Medlem
Citat:
Nope. Stämmer inte. En kåt och väldigt våt kvinna, får inte rodnade slemhinnor av samlag.

Jo, det kan de visst få. Jag har varit med om det många gånger och läkarutlåtandet från gynundersökningen talar sitt tydliga språk: Det hade benämnts som skador förenligt med våldtäkt annars, era ohederliga svin.
Citera
2024-02-07, 03:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag har garanterat erfarenhet av fler kvinnor än du, så ja.

Det är också tydligt att det är ett av era patetiska halmstrån ni så desperat famlar efter, och att du så maniskt försöker fokusera på det är bevis nog för att det är både felaktigt och irrelevant.
Jag har garanterat erfarenhet av fler män än du har.
Betyder det alltså att jag kan tala för män ?

I så fall kan jag tala för Viking - och han ljuger.
Citera
2024-02-07, 03:24
Medlem
Citat:
Jo, det kan de visst få. Jag har varit med om det många gånger och läkarutlåtandet från gynundersökningen talar sitt tydliga språk: Det hade benämnts som skador förenligt med våldtäkt annars, era ohederliga svin.

"Undersökningsfynd:
Rodnade slemhinnor.

Skadornas uppkomstsätt:
Undersökningsfyndet talar varken för eller emot att skadorna på slidväggen
orsakats av trubbigt våld mot vagina."

Dvs.: man säger vaken bu eller bä om skadorna. Men hade de vetat om det Vi*king så om hur väldigt våt målsägande var under 2 timmars samlag, ja, då hade jag bra gärna velat höra deras uppfattning om det kopplat till målsägandes skador i vagina och kopplat till de blodblandade flytningarna. Hade inte du varit nyfiken på det?
Citera
2024-02-07, 03:50
Medlem
Citat:
"Undersökningsfynd:
Rodnade slemhinnor.

Skadornas uppkomstsätt:
Undersökningsfyndet talar varken för eller emot att skadorna på slidväggen
orsakats av trubbigt våld mot vagina."

Dvs.: man säger vaken bu eller bä om skadorna. Men hade de vetat om det Vi*king så om hur väldigt våt målsägande var under 2 timmars samlag, ja, då hade jag bra gärna velat höra deras uppfattning om det kopplat till målsägandes skador i vagina och kopplat till de blodblandade flytningarna. Hade inte du varit nyfiken på det?

Nej, inte det minsta. Det är nämligen fullkomligt ovidkommande.
Rodnaderna är inte förenliga med våldtäkt, isåfall hade det stått.
Citera
2024-02-07, 03:56
Medlem
Då ni är några i tråden som menar på att målsägande skulle kunna försvara sig. Så tänkte jag ge lite information om manliga våldtäktsoffer. Män är ju i regel är starkare än kvinnor.

"Normer påverkar
Normer och föreställningar om mäns sexualitet påverkar synen på män som våldtäktsoffer. I studier av mäns utsatthet för sexuellt våld är detta ett centralt tema. Den stereotypa synen på män som starka, sexuellt aktiva/dominerande och ständigt intresserade gör det svårare att se män som möjliga offer för sexuellt våld.

En följd av dessa föreställningar är att män också anses ha möjlighet att försvara sig mot våldtäkt. De flesta män som utsätts för sexuella övergrepp uppger dock att de inte har kunnat försvara sig, något som innebär att många manliga våldtäktsoffer skuldbelägger sig själva och betraktar sig som medansvariga för övergreppet.

I en svensk studie från 2009 uppgav en majoritet av de tillfrågade att de känt hjälplöshet, uppgivenhet och en sådan rädsla att de blivit paralyserade vid det sexuella övergreppet. Endast en knapp fjärdedel upplevde att de hade haft möjlighet att försvara sig fysiskt mot förövaren. För många var det mest traumatiska med övergreppet just känslan av hjälplöshet och förlorad kontroll. Våldtäkten fick ofta långvariga och svåra psykiska effekter: depression, återkommande minnesbilder av övergreppet och självmordstankar."
Källa: https://www.nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/sexuellt-vald/man-som-valdtaktsoffer/

Så. Hur tänker ni om detta? Känner ni igen detta från vad målsägande berättar under förhör? Jag gör det. Orden hjälplös och rädsla. Om manliga våldtäktsoffer känner detta, så kan ni väl ändå fatta att även ett kvinnligt våldtäktsoffer känner detta? Hur jädra bra hon än eventuellt är på judo.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-02-07 kl. 04:04.
Citera
2024-02-07, 04:00
Medlem
Citat:
Nej, inte det minsta. Det är nämligen fullkomligt ovidkommande.
Rodnaderna är inte förenliga med våldtäkt, isåfall hade det stått.

Och om det hade stått att de var förenliga med våldtäkt, så hade ni fibblat bort detta fakta. Precis som ni fibblar bort fakta kring blåmärkenas uppkomst och att de är förenliga med grepp från händer vid ett bord, vilket alltså styrker målsägandes version av hur blåmärkena uppkommit.

Och gyn säger varken bu eller bä om skadorna i vagina. De skriver att det inte går att dra någon slutsats om deras uppkomst.

Och hade det inte varit intressant att veta vad de hade sagt om rodnaderna och de blodiga flytningarna de fått veta att Vi*king menar att målsägande var väldigt våt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in