Citat:
Ursprungligen postat av
fornamn.efternamn
Har sett svts dokumentär om Hagamannen och tycker att den är bra och intressant. Men det framgår ju inte hur Hagamannen våldtog sina offer. Det man får se är mest brottningsmatcher och sedan lämnar han offret i snön.
Hur gick det till i verkligheten och varför utelämbar svt den biten i dramatiseringeb av händelserna?
De nämner hur han lämnar sperma på flera av platserna, så att han våldtagit dem tills han fått utlösning är ju givet. Jag har förstått det som att hans vanligaste tillvägagångssätt varit att slita av dem byxorna och sedan penetrera dem under fasthållning. Har svårt att se hur det funkar i praktiken naturligtvis eftersom paranoian över att bli sedd eller överrumplad av någon annan måste ha varit påtaglig. Han höll ju inte till på ensliga skogsvägar precis, utan överfallen skedde mitt i stan och alltid med bostadshus och promenadstråk ett kort stenkast från platsen.
Jag tror SVT vill fokusera på överfallen snarare än det sexuella av respekt för offren. De två offer som intervjuades blev inte våldtagna, och eventuellt har de på grund av detta lättare att prata om händelserna. Ärligt talat vore det inte bra TV att sitta och titta på en traumatiserad människa som tvingas återuppleva hemska minnen inför miljonpublik, även om deras identiteter hemlighålls.