2023-11-09, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Lite creepy att du har koll på allt det där.

Allt det där? Jag kollade upp det nångång, tog säkert 20 minuter. Den som utbildar sig i ett ämne lär sig saker, känner du till det? Okunskap och ignorans, DET är creepy.
Citera
2023-11-09, 09:40
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Har sett svts dokumentär om Hagamannen och tycker att den är bra och intressant. Men det framgår ju inte hur Hagamannen våldtog sina offer. Det man får se är mest brottningsmatcher och sedan lämnar han offret i snön.
Hur gick det till i verkligheten och varför utelämbar svt den biten i dramatiseringeb av händelserna?

De nämner hur han lämnar sperma på flera av platserna, så att han våldtagit dem tills han fått utlösning är ju givet. Jag har förstått det som att hans vanligaste tillvägagångssätt varit att slita av dem byxorna och sedan penetrera dem under fasthållning. Har svårt att se hur det funkar i praktiken naturligtvis eftersom paranoian över att bli sedd eller överrumplad av någon annan måste ha varit påtaglig. Han höll ju inte till på ensliga skogsvägar precis, utan överfallen skedde mitt i stan och alltid med bostadshus och promenadstråk ett kort stenkast från platsen.

Jag tror SVT vill fokusera på överfallen snarare än det sexuella av respekt för offren. De två offer som intervjuades blev inte våldtagna, och eventuellt har de på grund av detta lättare att prata om händelserna. Ärligt talat vore det inte bra TV att sitta och titta på en traumatiserad människa som tvingas återuppleva hemska minnen inför miljonpublik, även om deras identiteter hemlighålls.
Citera
2023-11-09, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bruntbananskal
Allt det där? Jag kollade upp det nångång, tog säkert 20 minuter. Den som utbildar sig i ett ämne lär sig saker, känner du till det? Okunskap och ignorans, DET är creepy.

Jo fast att ha koll på hans dotter? Det är väl lite väl mycket kunskap kan jag tycka.
Citera
2023-11-10, 19:37
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Vart kan man hitta fup och domen?
Citera
2024-02-05, 12:51
Medlem
De nu vuxna barnen har valt att behålla sin pappas efternamn och bor båda kvar i Umeåområdet. Jag kan faktiskt tycka att det var lite elakt av mamman att inte flytta med dem, när Nicke åkte fast. Nu har det säkert lugnat ner sig, men det kan inte ha varit lätt att växa upp som "Hagamannens dotter/son" i Umeå.
Citera
2024-02-07, 00:05
Medlem
cracksparrows avatar
Av ren nyfikenhet, utan att sprida information om vart han befinner sig, pga hans jävla skyddade identitet - finns det någon här i tråden som har sätt honom på senaste? Någon som kanske till och med lever i närheten av honom och vet hur folk i området ställer sig kring detta? Har ju ofantligt svårt att tro att han skulle kunna gå obemärkt förbi i ett område under en längre tid.
Citera
2024-02-13, 12:35
Medlem
Bukharins avatar
Jag har jättesvårt att förstå hur informationen om var Hagamannen bor lyckas hållas bakom lås och bom bara för att det enda forumet där folk pratar om Hagamannen är "censurerat" (allså följer lagen). Stora delar av webben är ju totalt frispråkigt.

Överallt finns bloggposter och svammel på webbsidor om diverse mer eller mindre kända människor, ofta skrivna av rättshaverister som mässar om hur dessa människor gjort sig skyldiga till det enda eller andra. Men ingenstans har någon lagt upp nylig information om en av Sveriges värsta serievåldtäktsmän genom tiderna.

Även i Umeå är folk tysta och "vågar" av någon anledning inte säga mer specifika detaljer än att "han finns allt i närheten!". Väldigt få har det våldskapitalet att de skulle vara beredda att vara våldsamma mot honom, men klart många vill veta vem de ska passa sig för.
Citera
2024-02-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukharin
Jag har jättesvårt att förstå hur informationen om var Hagamannen bor lyckas hållas bakom lås och bom bara för att det enda forumet där folk pratar om Hagamannen är "censurerat" (allså följer lagen). Stora delar av webben är ju totalt frispråkigt.

Överallt finns bloggposter och svammel på webbsidor om diverse mer eller mindre kända människor, ofta skrivna av rättshaverister som mässar om hur dessa människor gjort sig skyldiga till det enda eller andra. Men ingenstans har någon lagt upp nylig information om en av Sveriges värsta serievåldtäktsmän genom tiderna.

Även i Umeå är folk tysta och "vågar" av någon anledning inte säga mer specifika detaljer än att "han finns allt i närheten!". Väldigt få har det våldskapitalet att de skulle vara beredda att vara våldsamma mot honom, men klart många vill veta vem de ska passa sig för.

Jag är helt med här. Det går bra att dela FUP:ar som är sekretess-stämplade. Man får gärna prata om olagligheter som pedofili eller lämna omdömen efter man köpt sex. Men Hagamannen är helt jävla untouchable på Sveriges största forum, som säger sig värna om det fria ordet och bryta mot konsensus. Det går liksom inte ihop.
Citera
2024-02-14, 22:57
Medlem
Det var just p.g.a Hagamannen som Flashback införde regel 1.12

2015-07-28 släpps Hagamannen ut villkorligt.
Duktiga Flasbackare spårar honom direkt, faktiskt lite kul att gå tillbaka och läsa:
(FB) Diskussioner om Hagamannen - Niklas Lindgren

En vecka senare inför Flashback regel 1.12 vilket man kan se här:
(FB) Diskussioner om Hagamannen - Niklas Lindgren

Det var naturligtvis ingen slump. Någon lyckades skrämma Flashback till tystnad.
Citera
2024-02-15, 20:59
Medlem
Ratads avatar
Vad har han kostat oss i skatteutgifter? Finns det en mer slutgiltig lösning på problemet?
Citera
2024-02-19, 20:31
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Vad har han kostat oss i skatteutgifter? Finns det en mer slutgiltig lösning på problemet?

Nu för tiden kostar han nog inte mer än att lokalpolisen ser svänger förbi hans bostad då och då för att säkerställa att de vet var han finns. Möjligen får han lite eftersänd post som skatteverket måste hantera åt honom.

Det riktiga priset är olusten alla känner att han finns där ute. Han lär ju inte ha blivit botad. Min personliga åsikt är att han borde ta sitt ansvar och bosätta sig någonstans i närheten av Pulsujärvi, där han kan vara förtidspensionär och sitta och runka i väntan på att kokkaffet ska bli klart. På så sätt stör han ingen särskild och Umeås kvinnor kan glömma honom.
Citera
2024-02-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cracksparrow
Av ren nyfikenhet, utan att sprida information om vart han befinner sig, pga hans jävla skyddade identitet - finns det någon här i tråden som har sätt honom på senaste? Någon som kanske till och med lever i närheten av honom och vet hur folk i området ställer sig kring detta? Har ju ofantligt svårt att tro att han skulle kunna gå obemärkt förbi i ett område under en längre tid.

Sågs på rallyt, gå in på hans brors företags fb sida så ser du han där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in