2024-02-06, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nej han var ju inte klar med sin tvättmaskin så ts fick gå upp i lgh och gå ner en kvart senare och då skulle han dessutom tumla lite också, så hon kunde inte låsa dörren till tvättstugan som bara hon hade tillträde till.

Ah okej. Reagerade på att hon kände obehag av att snubben stod och väntade på tumlaren och att hon dessutom tog upp det med honom.

Jag förstår inte hur upplägget med nycklarna fungerar. Förblir dörren olåst om grannen går sist?
Citera
2024-02-06, 21:45
Avslutad
Citat:
Just ja.

Jag sitter och funderar lite på hur tongångarna låtit om en flashbackare kommit ner till tvättstugan och upptäckt en tjej som skulle köra över 15 minuter på hans tid, ville vara kvar ytterligare en stund och en annan brud dykt upp och sagt till honom att det var helt ok. Känslan säger att det inte varit fullt så självklart som det låter nu i tråden.
Haha, ja det hade ju självfallet blivit helt annorlunda.
Citera
2024-02-06, 21:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Man får bli klar i tid och när någon varit i tvättstugan och jag kommit dit för att tvätta har jag haft överseende och låtit personen torkat klart medan jag gått upp i min lägenhet efter att jag har startat tvättmaskinerna. Det har bara hänt två gånger att någon inte varit klar i tid

^^

Det måste finnas flera olika lokala regler om det här då.

Där jag har bott händer det mest hela tiden.

Jag ser inte problemet med att någon använder tumlare, skåp eller rum efter att deras tid tagit slut.

Med det sagt har det i princip aldrig hänt att det har varit upptaget när jag har tvättat klart.
Citera
2024-02-06, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonkoffa
Ah okej. Reagerade på att hon kände obehag av att snubben stod och väntade på tumlaren och att hon dessutom tog upp det med honom.

Jag förstår inte hur upplägget med nycklarna fungerar. Förblir dörren olåst om grannen går sist?

I det här fallet är det tvättstugor som man bokar en strikt tid ex 11.00-14.00 som man enbart själv har tillträde till och låser/låser upp, sen kommer nästa granne 14.00 och endera tar över nyckeln eller så sköts det digitalt med en "blipp".

Tänk att du bokat en hyrbil 12.00 så frågar snubben innan om det är ok att han har den till 12.15 och du säger "ja" till det, sen när väl klockan blivit 12.15 och du ska ta över bilen så vill snubben sitta kvar i baksätet och åka med en liten stund till.

Då sa tjejen nej, men hennes kille tyckte "ja men det är ju helt okej" och då blev hon lite sur på honom och tyckte att han kanske hade kunnat backa upp henne.

Fast majoriteten läste nog bara fram till att det var en tjej som hade problem alternativt sitter och yrar ut i från hur det fungerar i deras egna tvättstugor där fyra familjer tvättar samtidigt i en stor tvättstuga som alla delar på.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Haha, ja det hade ju självfallet blivit helt annorlunda.

Jamen eller hur, "fet jävla wt-kossa som har noll social förmåga och skiter helt i andra" Eller om en somalier ville stå och tvätta sin guccikeps i lite handtvätt bredvid.
Senast redigerad av rotebro-conny 2024-02-06 kl. 22:13.
Citera
2024-02-06, 22:18
Bannlyst
Citat:
I det här fallet är det tvättstugor som man bokar en strikt tid ex 11.00-14.00 som man enbart själv har tillträde till och låser/låser upp, sen kommer nästa granne 14.00 och endera tar över nyckeln eller så sköts det digitalt med en "blipp".

Hade dörren låst sig om grannen lämnat sist?
Citat:
Tänk att du bokat en hyrbil 12.00 så frågar snubben innan om det är ok att han har den till 12.15 och du säger "ja" till det, sen när väl klockan blivit 12.15 och du ska ta över bilen så vill snubben sitta kvar i baksätet och åka med en liten stund till.

Yes, det är ett skräckexempel som förmodligen alla på planeten håller med dig om - även undertecknad.
Citat:
Då sa tjejen nej, men hennes kille tyckte "ja men det är ju helt okej" och då blev hon lite sur på honom och tyckte att han kanske hade kunnat backa upp henne.

Här är i alla fall jag kluven.

Som ren reflex hade förmodligen även jag sagt till grannen att det är lugnt. Samtidigt så vill man ju inte heller gå emot sin egna partner inför andra. Den är svår enligt mig.

Edit: Min partner hade iofs aldrig sagt något dylikt till grannen heller.
Senast redigerad av vonkoffa 2024-02-06 kl. 22:21.
Citera
2024-02-06, 22:31
Medlem
Citat:
Hade dörren låst sig om grannen lämnat sist?

Jag tolkar det som att TS i normala fall skötte låsningen själv och då var den enda som hade tillträde till tvättstugan och att hon inte riktigt gillade att inte få ha det så nu också. Dock lite oklart om grannen hade kunnat låsa efter sig (men ej låsa upp)

Citat:
Ursprungligen postat av FalbygdensStruts
Varför har man annars bokningssystem och lås på dörren? Jag förstår också att saker ibland inte hinner bli torrt och att man kan lika gärna torktumla den timmen andra väntar på sin första tvättmaskin, jag har varit med om att bo i hus med såna tvättstugor. Men när det är lås och bom så anger det en gräns för hur länge man kan dra över. Alltså, tills efterföljande inbokad granne kommer, sen är det tack och hej. Jag har dessutom blivit besluten på en lyxig frottemorgonrock och ett par Levis i tvättstugan.

För egen del är jag inte så rädd för att någon ska sniffa i mina trosor men jag skulle nog få lite svårare att koncentrera mig och lätt skicka med en svart strumpa bland vittvätten eller liknande. Klart störande att ha folk man inte känner väldigt nära sig i en ändå ganska "privat" situation.

Är det en stor tvättstuga där många tvättar är det ju mer utrymme och distans till andra så det blir ju lite på ett annat sätt.

Nej, jag tycker nog tjejen har all rätt att avgöra det här själv och om killen är en gentleman läser han av och stöttar henne alternativt håller tyst.
Citera
2024-02-06, 22:53
Bannlyst
Citat:
Jag tolkar det som att TS i normala fall skötte låsningen själv och då var den enda som hade tillträde till tvättstugan och att hon inte riktigt gillade att inte få ha det så nu också. Dock lite oklart om grannen hade kunnat låsa efter sig (men ej låsa upp)

Om dörren skulle ha lämnats olåst efter grannen så är det en helt annan situation.

Nu skrev hon dock ingenting om det och TS hade garanterat lyft det i trådstarten om det var på så vis.

Hon kände obehag och störde sig på att grannen stod och stampade och väntade på sina varma kläder.

Citat:
Ursprungligen postat av mobboffert
Låt grabben torka sina kläder. helt sjukt ju. vem fan tror du att du är ??

Därför tycker jag att detta är trådens bästa inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Intressant tråden är snart uppe i 200 inlägg, TS har skrivit ett av dem. Bra trollat.

Det är för att Conny och SvenHelsing djurar sönder!
Citera
2024-02-06, 23:12
Medlem
Citat:
Hon kände obehag och störde sig på att grannen stod och stampade och väntade på sina varma kläder.

Är inte det skäl nog? Varför inte?

Citat:
Det är för att Conny och SvenHelsing djurar sönder!

Ja men man vill ju inte gärna bara släppa allt och gå och lägga sig om någon på internet har fel.
Citera
2024-02-06, 23:16
Medlem
Citat:
Så, vad tycker ni? Gjorde jag fel som sa till grannen att gå? Eller gjorde killen fel som argumenterade emot mig när jag satte en gräns mot en annan människa?

Inget av detta var fel. Felet gjorde du när du inte backade din man när han inte backade dig. När han bestämmer att du har fel så har du fel.

Det är männen som bär ansvaret vid eskalering av konflikter och då backer du din man offentlig.

I fall du inte tycker det är rätt så hitta en annan man du faktiskt respekterar. Det är tydligt i hur du tänker att du inte respekterar någon auktoritet från din man och då kommer eran relation inte att fungera i längden.

Vore situationen andra vägen vore det fel av dig att argumentera mot din kille. Hela konceptet baserar sig på fysiskt våld i slutändan, därför ska du tagga ner när han inte backar dig.

Du ska skilja dig från honom i fall du inte respekterar honom som auktoritet och i fall du respekterar honom så finns det inget problem i situationen. Vore jag honom skulle jag ge dig ett sådant val - respekt eller dörren för det finns inget annat som kan fungera över tid.
Citera
2024-02-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Inget av detta var fel. Felet gjorde du när du inte backade din man när han inte backade dig. När han bestämmer att du har fel så har du fel.

Det är männen som bär ansvaret vid eskalering av konflikter och då backer du din man offentlig.

I fall du inte tycker det är rätt så hitta en annan man du faktiskt respekterar. Det är tydligt i hur du tänker att du inte respekterar någon auktoritet från din man och då kommer eran relation inte att fungera i längden.

Vore situationen andra vägen vore det fel av dig att argumentera mot din kille. Hela konceptet baserar sig på fysiskt våld i slutändan, därför ska du tagga ner när han inte backar dig.

Du ska skilja dig från honom i fall du inte respekterar honom som auktoritet och i fall du respekterar honom så finns det inget problem i situationen. Vore jag honom skulle jag ge dig ett sådant val - respekt eller dörren för det finns inget annat som kan fungera över tid.

Hur stor andel procentuellt av det här inlägget är seriöst och hur mycket är skrivet med glimten i ögat?
Citera
2024-02-06, 23:24
Medlem
Citat:
....

Lite oklart vad er smutsiga klädbyk har med saken att göra.
I min kåk har man 30 min torktid på sig efter tvättpasset, du måste väl rimligtvis veta reglerna hos er, om ni har något liknande?
Citera
2024-02-06, 23:35
Bannlyst
Citat:
Är inte det skäl nog? Varför inte?

Haha, då kör vi igen då!

Om jag tar ett exempel som du gjorde när du skrev om att få en snubbe på köpet när man hyr en bil:

Om någon har glömt att köpa sitt snus efter betalning och du står bakom med krubb för 5000 pix. Då låter du individen få köpa sin dosa innan du börjar lasta på - eller hur då?

Ungefär så känner jag om det här strulet. Garderar mig dock med att säga att om grannen utstrålade Hagamannen-vibbar eller dylikt så håller jag med Conny.

Att hennes egna karl gick emot henne och sa att det var lugnt skvallrar dock om att grannen var en nerdressad grabb som ville dra så fort han bara kunde. Ingen vill väl stå och glo på en torktumlare.
Citat:

Ja men man vill ju inte gärna bara släppa allt och gå och lägga sig om någon på internet har fel.

Har tagit amfetamin så jag är så redo att dusta med dig tills du skriver att jag har rätt Conny.

Senast redigerad av vonkoffa 2024-02-06 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in