2024-02-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag hade inte analyserat det hela jättemycket. Det kan vara att hon hade en dålig dag, att hon skäms för sina underkläder, att hon är obekväm med en man där, att hon tidigare blivit våldtagen i en tvättstuga, extremt kontrollbehov eller tusen andra anledningar. Och om det nu var så att det var en massa synliga fläckar i underkläderna skulle jag nog till och med hävda att det är rätt onormalt att vara fullt bekväm med att andra ser det.

So what om hon är onormal? Alla är onormala på olika sätt. Jag är väldigt restriktiv med att låta andra använda min dator. Gillar det verkligen inte av någon anledning.

Exakt man kan ha mängder med olika skäl men det lustiga med tråden är att majoriteten anser att det är den som bryter mot reglerna som ska få avgöra vems behov och rättigheter som ska prioriteras. Verkligen förvånande.

I dom flesta andra fall brukar ju flashbackmobben annars vara väldigt noga med regelefterlevnad osv.
Citera
2024-02-06, 21:05
Medlem
Dyschlexie.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Hur länge tycker du man ska få dra över på nästa persons tid? Finns det någon tidsgräns där du tycker att det inte är acceptabelt längre?

Individuell bedömning blire. Står du där och tycker att du har rätt till det eller ursäktar du dig och rappar på?
Citera
2024-02-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonkoffa
Trådens bästa inlägg.

TS; Hade jag suttit fast med dig så hade jag varit tvungen att röka ner dig. Slappna av.

Vad hade du sagt om du var hemma och din tjej kommit tillbaka direkt från tvättstugan pga att grannen inte var klar och behövt vänta 15 minuter innan hon kunde gå ner igen och sen kommit upp och berättat att hon inte kunde låsa för att samma granne inte ville gå ut?
Citera
2024-02-06, 21:12
Medlem
Lite väl hysteriskt kanske.
Citera
2024-02-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyschlexie.
Individuell bedömning blire. Står du där och tycker att du har rätt till det eller ursäktar du dig och rappar på?

Ut i från din individuella bedömning då eller?

Jag tänker om man bor i ett hyreshus där många delar tvättstuga kanske någon blir 1,5h sen från jobbet och har 30 minuter kvar på sin maskin.
Citera
2024-02-06, 21:18
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Att ha ett system som innebär att torktiden går in i nästa hyresgästs starttid för sin tvättid har jag aldrig hört talas om eller varit med om. Där jag bor använder vi taggar när vi bokar tvättid som gör det omöjligt. Du kunde gått upp i din lägenhet under tiden mannen väntade på sin tvätta att bli torr

Väldigt konstigt.

Jag har aldrig bott på ett ställe där man inte kan torka på tiden efter.

Hur gör ni då?
Citera
2024-02-06, 21:24
Avslutad
Citat:
Exakt man kan ha mängder med olika skäl men det lustiga med tråden är att majoriteten anser att det är den som bryter mot reglerna som ska få avgöra vems behov och rättigheter som ska prioriteras. Verkligen förvånande.

I dom flesta andra fall brukar ju flashbackmobben annars vara väldigt noga med regelefterlevnad osv.
Du glömde att i det här fallet så var det en man som uppfostrade sin flickvän. Klart det har företräde.
Citera
2024-02-06, 21:25
Bannlyst
Citat:
Vad hade du sagt om du var hemma och din tjej kommit tillbaka direkt från tvättstugan pga att grannen inte var klar och behövt vänta 15 minuter innan hon kunde gå ner igen och sen kommit upp och berättat att hon inte kunde låsa för att samma granne inte ville gå ut?

Hajar inte riktigt. Han stod väl bara och väntade på torktumlaren och har egna nycklar?
Citera
2024-02-06, 21:25
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Håller med dig här. Tycker tonen i tråden är rätt skrämmande faktiskt. Den genomsyras verkligen av "Det här är inget som jag skulle bry mig om, och alla som tycker annorlunda är psykfall som borde låsas in."

Tycker även att tråden präglas av en kvinnosyn från 50-talet, där hysteriska fruntimmer självklart ska fostras av sin man.

Det är den syn som de med förlorarmentalitet för fram, där man måste stå upp för allt som lilla fröken hittar på.

Det moderna är att individen kan ha en egen uppfattning, och inte vara en kopia på en babianhanne i brunst.
Citera
2024-02-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonkoffa
Hajar inte riktigt. Han stod väl bara och väntade på torktumlaren och har egna nycklar?

Nej han var ju inte klar med sin tvättmaskin så ts fick gå upp i lgh och gå ner en kvart senare och då skulle han dessutom tumla lite också, så hon kunde inte låsa dörren till tvättstugan som bara hon hade tillträde till.
Citera
2024-02-06, 21:35
Medlem
Citat:
Du glömde att i det här fallet så var det en man som uppfostrade sin flickvän. Klart det har företräde.

Just ja.

Jag sitter och funderar lite på hur tongångarna låtit om en flashbackare kommit ner till tvättstugan och upptäckt en tjej som skulle köra över 15 minuter på hans tid, ville vara kvar ytterligare en stund och en annan brud dykt upp och sagt till honom att det var helt ok. Känslan säger att det inte varit fullt så självklart som det låter nu i tråden.
Citera
2024-02-06, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Väldigt konstigt.

Jag har aldrig bott på ett ställe där man inte kan torka på tiden efter.

Hur gör ni då?
Man får bli klar i tid och när någon varit i tvättstugan och jag kommit dit för att tvätta har jag haft överseende och låtit personen torkat klart medan jag gått upp i min lägenhet efter att jag har startat tvättmaskinerna. Det har bara hänt två gånger att någon inte varit klar i tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in