2024-02-06, 19:36
Medlem
Alla har olika gränser och somliga accepterar inte det. Jag hade otroligt svårt för oanmälda besök förr vilket ledde till konflikter med människor jag hyrde av då de bara ansåg att det för dem var att dyka upp och gå in och jag fick noll respekt för att jag upplevde ett kraftfullt obehag av oförutsedda händelser förr.

Har hänt två gånger att en granne i mitt område och jag tvättat samtidigt. Ena gången då personen frågade om lov till en maskin, en annan för att jag kom försent och förlorat min tvättid och då fick tillbaka den. Däremot skulle jag nog kunna känna mig besvärad av att stå med mina underkläder och en granne av manligt kön och ja, jag har bestulits förr i tiden på sådant. Av det skälet gissar jag att grannen i TS var en man (det kanske stod vilket kön det var och att jag missade det).

Män har aldrig hänsyn till kvinnors upplevelser eller situationer som om de är helt omedvetna om livet kvinnor lever men de är då jävligt skickliga på att veta när kvinnor är i underläge när det "passar" dem att kvinnor ska vara i sådant. Med det sagt så var det en helt vanlig situation av manlig ignorans.
Citera
2024-02-06, 19:46
Medlem
Fyfan vill tråkig människa du är. Var glad om inte din kille lämnat dig än.
Citera
2024-02-06, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Alla har olika gränser och somliga accepterar inte det. Jag hade otroligt svårt för oanmälda besök förr vilket ledde till konflikter med människor jag hyrde av då de bara ansåg att det för dem var att dyka upp och gå in och jag fick noll respekt för att jag upplevde ett kraftfullt obehag av oförutsedda händelser förr.

Har hänt två gånger att en granne i mitt område och jag tvättat samtidigt. Ena gången då personen frågade om lov till en maskin, en annan för att jag kom försent och förlorat min tvättid och då fick tillbaka den. Däremot skulle jag nog kunna känna mig besvärad av att stå med mina underkläder och en granne av manligt kön och ja, jag har bestulits förr i tiden på sådant. Av det skälet gissar jag att grannen i TS var en man (det kanske stod vilket kön det var och att jag missade det).

Män har aldrig hänsyn till kvinnors upplevelser eller situationer som om de är helt omedvetna om livet kvinnor lever men de är då jävligt skickliga på att veta när kvinnor är i underläge när det "passar" dem att kvinnor ska vara i sådant. Med det sagt så var det en helt vanlig situation av manlig ignorans.
Håller med dig här. Tycker tonen i tråden är rätt skrämmande faktiskt. Den genomsyras verkligen av "Det här är inget som jag skulle bry mig om, och alla som tycker annorlunda är psykfall som borde låsas in."

Tycker även att tråden präglas av en kvinnosyn från 50-talet, där hysteriska fruntimmer självklart ska fostras av sin man.
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-02-06 kl. 20:16.
Citera
2024-02-06, 20:00
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalbygdensStruts
"Nej" är en fullständig mening liksom. Och jag satte en gräns
Två klassiska reddit-floskler som du dessutom inte riktigt verkar förstå innebörden av. Jag skulle råda dig att inte försöka applicera vad du "lärt dig" på internet om relationer på ditt egna liv.
Citera
2024-02-06, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Ja, jag är seriös!
En gång är ok, två gånger nja, men när man ser ett upprepande mönster och det är alla möjliga ursäkt till varför man fortfarande även denna gång inte lyckas hålla tiden, så är det ganska irriterande. Har man dessutom ett par sådan i huset, så är det ännu värre. Det märkligaste är också att oftast är det de som tvättar oftast, som har mest tvätt, och ändå aldrig lyckas vara klara någon gång.
Sedan när de väl ändrade om systemet helt där jag bor så det verkligen inte fungerade att köra över andras tvättider, så hann helt plötsligt alla i bli klar under sin tvättid och det är väl lite märkligt det med, eller hur?
Jag hoppas på att du är likabra på att dela din tvättid med andra som du är på att ta andras tvättider.

Självklart så får andra både tvätta och torka på ”min” tid om jag tex inte använder båda tvättmaskinerna och de behöver tvätta. Det händer säkert en gång i månaden att nån frågar.

Det är ju inte min tvättstuga utan allas.
Citera
2024-02-06, 20:39
Medlem
Dyschlexie.s avatar
28-38 åriga kvinnor är dom som stör sig mest på sina grannar och också ringer störningsjouren mest.
Skäms du när du köper toapapper också? Känns det lite otryggt att folk vet att du skiter?

Många tvättstugor är fan fullbokade 1,5v och man måste nästan vara arbetslös för att få en tid.
Efter man planerat sin dag efter sin dyrbara tvättid så säger chefen att man behöver jobba över lite och sen får man sitta fast i trafiken... Råkar bli en timme sen ner till sin surt förvärvade tvättid och börjar...
Timern på maskinen säger att den ska vara klar 15min innan tiden är slut som sen inte visar sig stämma, även fast det står 0min så fortsätter den låsta maskinjäveln centrifugera i ca 10 minuter till...

Här kommer grannen.. "Hej, ursäkta.. Klar när som helst." och få tillbaka "eeh ursäkta.. jag och min byk (fan det nu är) känner mig inte trygg med din NÄRVARO och trötta stressade blick mot det där torkskåpet som aldrig blir klart. Jag har faktiskt rättighet för jag har bokat!!!"
T.o.m sambon skäms till den grad att han måste ursäkta sin lite för lättkränkta snöflinga med överhängande risk att inte få ligga på länge.

Det är prinsessan som ropar efter censur, tystnad, förbud och förbannelse så fort hon möter på minsta meningsmotstånd under menuetterna. Ett enda etikettsmässigt felsteg och prinsessan stämplar dig för evigt som en hater i protokollet. Hon skriker hysteriskt att du måste ta avstånd från honom här, och henne där – och honom där också. Det räcker inte att ta avstånd från en avvikande åsikt. Nej då, om du bara syns med honom eller henne, så måste jag i min tur ta avstånd från dig. Kan den kvinnliga härskartekniken bli tydligare? -A.Bard
Citera
2024-02-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Det är bara egoister som snackar om att tiden inte räcker till, alla andra ska rätta sina liv och livspussel efter dessa väldigt speciella snöflingor.

Exakt. Grannen ska ha en tvättid på 3h 15min OCH kunna nyttja torktumlaren som han vill och ts ska få 2h 45min och hålla käften, annars är hon psyksjuk.
Citera
2024-02-06, 20:43
Avstängd
Bawsbawsbawss avatar
tldr plz
Citera
2024-02-06, 20:45
Avslutad
Att ha ett system som innebär att torktiden går in i nästa hyresgästs starttid för sin tvättid har jag aldrig hört talas om eller varit med om. Där jag bor använder vi taggar när vi bokar tvättid som gör det omöjligt. Du kunde gått upp i din lägenhet under tiden mannen väntade på sin tvätta att bli torr
Senast redigerad av BMH 2024-02-06 kl. 20:50.
Citera
2024-02-06, 20:48
Medlem
Roligt fenomen förresten att konflikter i tvättstugan är så laddade att dom tom kan eskalera till ett forumbråk om bråket.

Är det only in sweden pga att vi är så kuvade och inte har så många andra möjligheter att få ur oss all uppdämd skit eller håller folk på så här i andra länder också?
Citera
2024-02-06, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mobboffert
Låt grabben torka sina kläder. helt sjukt ju. vem fan tror du att du är ??

Trådens bästa inlägg.

TS; Hade jag suttit fast med dig så hade jag varit tvungen att röka ner dig. Slappna av.
Citera
2024-02-06, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyschlexie.
28-38 åriga kvinnor är dom som stör sig mest på sina grannar och också ringer störningsjouren mest.
Skäms du när du köper toapapper också? Känns det lite otryggt att folk vet att du skiter?

Många tvättstugor är fan fullbokade 1,5v och man måste nästan vara arbetslös för att få en tid.
Efter man planerat sin dag efter sin dyrbara tvättid så säger chefen att man behöver jobba över lite och sen får man sitta fast i trafiken... Råkar bli en timme sen ner till sin surt förvärvade tvättid och börjar...
Timern på maskinen säger att den ska vara klar 15min innan tiden är slut som sen inte visar sig stämma, även fast det står 0min så fortsätter den låsta maskinjäveln centrifugera i ca 10 minuter till...

Här kommer grannen.. "Hej, ursäkta.. Klar när som helst." och få tillbaka "eeh ursäkta.. jag och min byk (fan det nu är) känner mig inte trygg med din NÄRVARO och trötta stressade blick mot det där torkskåpet som aldrig blir klart. Jag har faktiskt rättighet för jag har bokat!!!"
T.o.m sambon skäms till den grad att han måste ursäkta sin lite för lättkränkta snöflinga med överhängande risk att inte få ligga på länge.

Det är prinsessan som ropar efter censur, tystnad, förbud och förbannelse så fort hon möter på minsta meningsmotstånd under menuetterna. Ett enda etikettsmässigt felsteg och prinsessan stämplar dig för evigt som en hater i protokollet. Hon skriker hysteriskt att du måste ta avstånd från honom här, och henne där – och honom där också. Det räcker inte att ta avstånd från en avvikande åsikt. Nej då, om du bara syns med honom eller henne, så måste jag i min tur ta avstånd från dig. Kan den kvinnliga härskartekniken bli tydligare? -A.Bard

Hur länge tycker du man ska få dra över på nästa persons tid? Finns det någon tidsgräns där du tycker att det inte är acceptabelt längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in