2024-02-05, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Tack så mycket för ditt svar och, jag har nu noterat detta. Jag återkommer lite senare framåt i IBS-Tråden beträffande S-Kreatinín i kombination med S-Cystaín C.

Du har tidigare berättat i ett av dina skrivna inlägg nummer: # 1.120 ( 05:17 ) samt på sidan: 94, att du under Sommar-Tiden året 2023 inlämnat till din Sjukvårds-Inrättning, 3 stycken olika Faeces-Prover och, som därefter analyserats.

Du har tidigare berättat, att i 2 stycken, av de 3 olika Faeces-Proverna, så fanns det förekomst av Blod i dina avförings-prover.

Till det ovan skrivna så följer två stycken mycket viktiga frågor och, som jag, mycket gärna vill, att de sedan svarar på.

Fråga 1. ) ... Uppvisade dessa två olika Faeces-Proverna Klar-Rött blod och så kallat, Sipprat blod på, eller, i själva Faeces-Proverna ... ?

Eller ... Fråga 2. ) ... Handlade det om så kallat Okult blod i dina Faeces-Prover ... ?

Tillägg till det ovan skrivna med förklaring beträffande Okult blod.

Okult blod betyder, att de mycket små mängder av kropps-blod som kan förekomma i avföringen handlar om blod som inte❗kan ses eller upptäckas med blotta ögat, vilket i sin tur vill säga, att man endast kan upptäcka avförings-blodet med hjälp av speciella undersöknings-metoder.

Enligt det ovan skrivna: Okult blod i Faeces, kan endast påvisas ( A ) ... med hjälp ut av kemiska reaktions-analyser och ( B ) ... med hjälp av Spektro-Skópisk undersökning ... samt, eller ( C ) ... med hjälp av Mikro-Skóp-analysering.

Hematochézi och, ordet skall uttalas som ...
Héma-Toch-é-TS-i ... vilket betyder att man har färskt blod i eller, på sin avföring, till exempel: beroende på Hemorroíd-besvär och, motsatsen till Hematochézi är Okult blod i Faeces.

Slutlig fråga till dig och beträffande detta inlägget ... Vet du med säkerhet, om dina tidigare två inlämnade Faeces-Prover uppvisade Hematochézi eller❗... handlade det om Okult blod i dina två då gjorda avförings-prover ... ?

Frågorna enligt ovan skrivna är av mycket stor vikt med anledning av att det leder mig fram till en bättre förståelse beträffande dina Mag- och Tarm-problem samt därtill också, gällande dina besvär ( Symptom ) med för mycket Vatten-kastning under dag och dygn.

Extra tillägg: Jag håller på med att ögna över ditt Mat-Fönster över dag och dygn och, så fort som jag blir klar, så kommer ett antal frågor att bli ställda till dig i IBS-tråden.

Obs❗... Jag kommer även senare framåt i IBS-Tråden att ställa frågor till dig beträffande Oljig och Flottig Faeces samt, om Fett i avföringen så som, Slem, i, eller, på avföringen.

Mvh/
@JokerMannen/

Jag sökte vård för att jag vid flertalet tillfällen påträffat större mängder klarrött blod i toaletten och på pappret, ibland så kraftiga att det droppat från rumpan, men dom 2 proven jag lämnade var det ockult blod.
Citera
2024-02-05, 15:51
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ontianus
Saroten har hjälp mig med min ibs D som läker säger att jag har men jag tror mer på att jag har sibo och läckande tarm. Ska testa GutMagnific snart
Jag funderar också på att testa GutMagnific men avvaktar lite då jag provar en annan probiotika nu i kombination med den jag brukar köpa och vill se resultatet av det först. Återkom gärna med vad du tycker om den när du använt den en tid för den verkar intressant.
Citera
2024-02-05, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte
Jag sökte vård för att jag vid flertalet tillfällen påträffat större mängder klarrött blod i toaletten och på pappret, ibland så kraftiga att det droppat från rumpan, men dom 2 proven jag lämnade var det ockult blod.

Åter igen vill jag få tacka dig för dina svar på mina tidigare ställda frågor till dig vilket också leder mig succesivt framåt till att bättre kunna förstå vad dina nuvarande Mag- och Tarm-problem egentligen kan bero på och, vilka för mig, tänkbara orsaker som kan ligga till grund bakom din Mag- och Tarm-besvär samt dina olika Symptomer.

Beträffande dina Hem-or-ro-íd-besvär, var vänlig läs fortsättningen nedan sett.

Sagt med anledning av att du besväras av Hemorroíder, så vill jag få framfört följande sagt ...

När du krystar för att sålunda kunna tömma ut ditt Grovtarms-innehåll, då krystar du dels, med hjälp av Anális Kanális och framförallt med hjälp av din Rektála Grovtarms-del ...

Vid ett sådant tillfälle, så uppstår en ökad Tón-us, det vill säga, en muskel-fungerande spänning inom Anál-kanalens Ring-muskel och även inom din Rektála Grovtarms-del och, då fylls dina Hemorroíd-Vesíklar, det vill säga, Hemorroíd-blåsorna med blod samt slem och vätska och, som därtill spricker, eller, brister väldigt lätt på grund av det ökade trycket och spänningen som då uppstår.

Dina uppkomna Hemorroíder är inte på något sätt farliga för din övriga hälsa och din kropp,
men❗absolut sagt, väldigt besvärande för dig som individ.

Tilläggs-förklaringar av det sammansatta ordet
Hem-or-ro-íd-es.

Ordet Hém- är en Latinisérad ordform av Grékiskans
Hái-ma och som betyder Blod.

Det Grékiska ordet Ró-os betyder Flyta, flyta eller strömma fram från något eller, från någon samt, att det också kan betyda, att någonting flyter fram på en yta, till exempel: på en vattenyta.

Hem-ór betyder Blödning och, Ró-is eller Ró-os, betyder Flyta. Nominatívet Ró-is i Singulàr-form, har en ord-stam och böjnings-stam på konsonanten -D- ... det vill säga, att den Genitíva ord-formen är Ro-íd-os.

Hem-or-ro-íd-es är det samma som Svenskans
Hem-or-ro-íd-er och betyder Blod-flytning-ar, så som, att blod, strömmar fram ur något eller från någon.

Frågan till det ovan skrivna: Använder du någon form av Läkemedel, det vill säga, Salva för dina Hemorroíd-besvär, om sådant nu är fallet med dig som individ, så undrar jag, anser du att det hjälper dig något, mot dina nuvarande Hemorroíd-problem ... ?

Extra tillägg: Jag kommer, och allt efter hand, att ta upp mer om vad beträffar Okult Blod i avföringen.

Nästa inlägg kommer att handla om, dina ibland framkomna avföringar som varit Oljiga och Feta samt, att det också kommer att handla om slem-avgångar tillsammans med din avföring och därtill kommer en del frågor att bli ställda till dig vilka jag mer än gärna sedan vill att du svarar på.

Obs❗... Om du anser och känner, att det är något som du personligen tycker är obekvämt att svara på i IBS-Tråden, i sådant fall är du hjärtligt välkommen att kontakta mig via ett PM.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-05 kl. 17:13.
Citera
2024-02-05, 18:39
Medlem
Citat:
Åter igen vill jag få tacka dig för dina svar på mina tidigare ställda frågor till dig vilket också leder mig succesivt framåt till att bättre kunna förstå vad dina nuvarande Mag- och Tarm-problem egentligen kan bero på och, vilka för mig, tänkbara orsaker som kan ligga till grund bakom din Mag- och Tarm-besvär samt dina olika Symptomer.

Beträffande dina Hem-or-ro-íd-besvär, var vänlig läs fortsättningen nedan sett.

Sagt med anledning av att du besväras av Hemorroíder, så vill jag få framfört följande sagt ...

När du krystar för att sålunda kunna tömma ut ditt Grovtarms-innehåll, då krystar du dels, med hjälp av Anális Kanális och framförallt med hjälp av din Rektála Grovtarms-del ...

Vid ett sådant tillfälle, så uppstår en ökad Tón-us, det vill säga, en muskel-fungerande spänning inom Anál-kanalens Ring-muskel och även inom din Rektála Grovtarms-del och, då fylls dina Hemorroíd-Vesíklar, det vill säga, Hemorroíd-blåsorna med blod samt slem och vätska och, som därtill spricker, eller, brister väldigt lätt på grund av det ökade trycket och spänningen som då uppstår.

Dina uppkomna Hemorroíder är inte på något sätt farliga för din övriga hälsa och din kropp,
men❗absolut sagt, väldigt besvärande för dig som individ.

Tilläggs-förklaringar av det sammansatta ordet
Hem-or-ro-íd-es.

Ordet Hém- är en Latinisérad ordform av Grékiskans
Hái-ma och som betyder Blod.

Det Grékiska ordet Ró-os betyder Flyta, flyta eller strömma fram från något eller, från någon samt, att det också kan betyda, att någonting flyter fram på en yta, till exempel: på en vattenyta.

Hem-ór betyder Blödning och, Ró-is eller Ró-os, betyder Flyta. Nominatívet Ró-is i Singulàr-form, har en ord-stam och böjnings-stam på konsonanten -D- ... det vill säga, att den Genitíva ord-formen är Ro-íd-os.

Hem-or-ro-íd-es är det samma som Svenskans
Hem-or-ro-íd-er och betyder Blod-flytning-ar, så som, att blod, strömmar fram ur något eller från någon.

Frågan till det ovan skrivna: Använder du någon form av Läkemedel, det vill säga, Salva för dina Hemorroíd-besvär, om sådant nu är fallet med dig som individ, så undrar jag, anser du att det hjälper dig något, mot dina nuvarande Hemorroíd-problem ... ?

Extra tillägg: Jag kommer, och allt efter hand, att ta upp mer om vad beträffar Okult Blod i avföringen.

Nästa inlägg kommer att handla om, dina ibland framkomna avföringar som varit Oljiga och Feta samt, att det också kommer att handla om slem-avgångar tillsammans med din avföring och därtill kommer en del frågor att bli ställda till dig vilka jag mer än gärna sedan vill att du svarar på.

Obs❗... Om du anser och känner, att det är något som du personligen tycker är obekvämt att svara på i IBS-Tråden, i sådant fall är du hjärtligt välkommen att kontakta mig via ett PM.

Mvh/
@JokerMannen/

Jag använder inga läkemedel mot hemorrojder, jag har provat både sup och salva och känner inte att det gav något resultat.
Citera
2024-02-05, 20:45
Medlem
Citat:
Jag använder inga läkemedel mot hemorrojder, jag har provat både sup och salva och känner inte att det gav något resultat.

Bäste Medpostare samt åter igen, tack för dina svar

Att använda så kallade Sup-Pos-it-or-í-er mot Hemorroíder och Hemorroíd-besvär, dämpar endast inflammationen något och, beträffande den upp-svullnaden som därtill tillkommer av Hemorroíd-Vesíklarna, preparatet har även en något klåd-sänkande effekt på Hemorroíd-Vesíklarna ( Blåsorna )

Viktigt att förstå beträffande Suppositoríer.

Suppositoríer avhjälper inte själva grundorsaken till Hemorroíd-uppkomsten och, ej heller får det Hemorroíderna till att försvinna.

Olika typer av Hemorroíd-Salvor har ungefär samma effekt som suppositoríerna, det vill säga, att lindra symptom som till exempel: klåd-besvär och stickande besvär så som Hemorroíd-smärtor.

Jag har nu en mellan-fråga att ställa till dig med anledning av och beträffande dina kroppsliga besvär med Hemorroíder.

Frågan: Har du, inom ditt hem eller din boning, tillgång till ett Badkar ( 🛁 ) ... ?

Fortsättning följer nu beträffande Hemorroíder.

I den nedersta parten av din så kallade Änd-Tarm finns den så kallade, Anális Kanális, den, vilken leder ut i själva Änd-Tarms-Öppningen.

I själva din Änd-Tarms-Öppning finns små vävnads-kuddar vilka består ut av blodkärl så som bindväv.

Dessa så kallade Anal-Vävs-Kuddarna, kan svullna upp och sålunda bli förstorade ... vid svårare fall och med hög Tón-us i Anális Kanális, kan Anal-Vävs-Kuddarna falla ner vilket betyder, att de då kan tränga sig ut och igenom Anal-kanalens öppning och slutligen sagt, detta fenoménet, kallas för Hemorroíder.

Extra tillägg till det ovan skrivna: När dessa så kallade Anal-Vävs-Kuddar som normalt skall hålla Anal-kanals-slutet fullständigt tätt.

Obs❗... fortsättning till det ovan skrivna: När detta område utsätts för hög Tón-us, det vill säga, spänning och tryck, så glider de ner och bildar Vesíklar ( Blåsor eller små säckar ) vilket kallas för Hemorroíd-bildningar.

Frågan är nu för mig, @JokerMannen, att fundera på varför du utsätts för en för hög Anal-Tón-us och som därtill orsakat uppkomsten av dina Hemorroíder ... ?

Extra tillägg: Frågor kommer inom kort till dig i IBS-Tråden beträffande dina ibland framkomna Oljiga och Feta avföringar samt därtill om den slem-beklädnad du har haft ... ? ... eller, har på dina avföringar ... ?

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-05 kl. 20:56.
Citera
2024-02-06, 05:38
Medlem
Citat:
Bäste Medpostare samt åter igen, tack för dina svar

Att använda så kallade Sup-Pos-it-or-í-er mot Hemorroíder och Hemorroíd-besvär, dämpar endast inflammationen något och, beträffande den upp-svullnaden som därtill tillkommer av Hemorroíd-Vesíklarna, preparatet har även en något klåd-sänkande effekt på Hemorroíd-Vesíklarna ( Blåsorna )

Viktigt att förstå beträffande Suppositoríer.

Suppositoríer avhjälper inte själva grundorsaken till Hemorroíd-uppkomsten och, ej heller får det Hemorroíderna till att försvinna.

Olika typer av Hemorroíd-Salvor har ungefär samma effekt som suppositoríerna, det vill säga, att lindra symptom som till exempel: klåd-besvär och stickande besvär så som Hemorroíd-smärtor.

Jag har nu en mellan-fråga att ställa till dig med anledning av och beträffande dina kroppsliga besvär med Hemorroíder.

Frågan: Har du, inom ditt hem eller din boning, tillgång till ett Badkar ( 🛁 ) ... ?

Fortsättning följer nu beträffande Hemorroíder.

I den nedersta parten av din så kallade Änd-Tarm finns den så kallade, Anális Kanális, den, vilken leder ut i själva Änd-Tarms-Öppningen.

I själva din Änd-Tarms-Öppning finns små vävnads-kuddar vilka består ut av blodkärl så som bindväv.

Dessa så kallade Anal-Vävs-Kuddarna, kan svullna upp och sålunda bli förstorade ... vid svårare fall och med hög Tón-us i Anális Kanális, kan Anal-Vävs-Kuddarna falla ner vilket betyder, att de då kan tränga sig ut och igenom Anal-kanalens öppning och slutligen sagt, detta fenoménet, kallas för Hemorroíder.

Extra tillägg till det ovan skrivna: När dessa så kallade Anal-Vävs-Kuddar som normalt skall hålla Anal-kanals-slutet fullständigt tätt.

Obs❗... fortsättning till det ovan skrivna: När detta område utsätts för hög Tón-us, det vill säga, spänning och tryck, så glider de ner och bildar Vesíklar ( Blåsor eller små säckar ) vilket kallas för Hemorroíd-bildningar.

Frågan är nu för mig, @JokerMannen, att fundera på varför du utsätts för en för hög Anal-Tón-us och som därtill orsakat uppkomsten av dina Hemorroíder ... ?

Extra tillägg: Frågor kommer inom kort till dig i IBS-Tråden beträffande dina ibland framkomna Oljiga och Feta avföringar samt därtill om den slem-beklädnad du har haft ... ? ... eller, har på dina avföringar ... ?

Mvh/
@JokerMannen/

Jag har ibland tämligen svår förstoppning, då jag hamnat i situationer som omöjliggör toalettbesök så jag har behövt hålla mig, då brukar det vara stopp i 1-3 dagar, troligtvis därav hemorojdbesvär.

Vi har tillgång till badkar.

Jag har blivit rådd att äta inolaxol dels mot min oregelbundna avföring och dels mot hemorrojder, men då jag använt inolaxol upplever jag besväret att dessa granulat kommer ut i oförändrat format, tämligen hårda och dom nära på omöjliggör personlig hygien i samband med tarmtömning då dessa granulat fastnar och trasslar in sig I behåringen.
Citera
2024-02-06, 13:07
Medlem
Citat:
Jag har ibland tämligen svår förstoppning, då jag hamnat i situationer som omöjliggör toalettbesök så jag har behövt hålla mig, då brukar det vara stopp i 1-3 dagar, troligtvis därav hemorojdbesvär.

Vi har tillgång till badkar.

Jag har blivit rådd att äta inolaxol dels mot min oregelbundna avföring och dels mot hemorrojder, men då jag använt inolaxol upplever jag besväret att dessa granulat kommer ut i oförändrat format, tämligen hårda och dom nära på omöjliggör personlig hygien i samband med tarmtömning då dessa granulat fastnar och trasslar in sig I behåringen.

Tack så mycket för dina svar

Ord-förklaringar till dig som skall läsa detta inlägget för bästa förståelse.

1. ) Ob-Stip-át-i-on ... vilket betyder förstoppning.

2. ) Kon-Nékt-i-on ... vilket betyder en koppling till något eller, i samband med något.

Hemorroíd-bildningar framträder i konnektion med Obstipátioner vilket i största utsträckning beror på att själva krystningen eller krystandet leder till en ökad Tónus inom Änd-Tarmen och, den Rektála Tarm-delen ... och Tónus-en vilken då leder till, att de så kallade Anal-Vävs-Kuddarna förstoras och tränger sig ut genom vävnaderna.

Beträffande motsatsen till Obstipátion, det vill säga, Diarré-besvär, så kan även Diarréerna orsaka Hemorroíd-bildningar, detta sker då inte på grund av krystningar utan det beror istället på att Diarrén har ett mycket surt pH-värde och, vilket irriterar Grovtarmens nedersta delar och framkallar Fistlar och Hemorroíder.

Beträffande dina nuvarande Hemorroíd-besvär så behöver jag få ställa några frågor till dig och, vilka du kan läsa enligt nedan sett.

Då du tidigare varit inom Sjukvården och gjort olika undersökningar på grund av dina Mag- och Tarm-besvär så undrar jag över följande sagt.

Fråga 1. ) Har du vid något av de tidigare undersöknings-tillfällena fått genomgått ett så kallat Prokt-o-Skópi ... ? ... det vill säga, då man undersöker patientens yttre del av Änd-Tarmen.

Fråga 2. ) Har du tidigare och vid något undersöknings-tillfälle fått genomgått ett så kallat Rekt-o-Skópi ... ? ... det vill säga, då man undersöker patientens insida av Änd-Tarmen och, man kan genom en sådan undersökning inspektera från 12 centimeter och upp till 25 centimeter inom själva den Rekála Tarm-delen.

Extra tillägg: Jag kommer senare framåt att berätta för dig om hur, och på vilket sätt som du kan komma till rätta med dina Obstipátions-besvär och detta, utan någon form av Läkemedel och, utan att du behöver ändra på dina matvanor och, utan någon typ av hälsokost-preparat.

Du kommer senare framåt i IBS-Tråden att få mycket goda råd av mig vilket kommer att leda till att du på ett fullständigt naturligt sätt kan tömma din Grovtarm och, utan några som helst efterkommande obehag eller andra obehagliga symptomer.

Jag avslutar detta inlägget med att få framfört, att jag har nu mycket goda förhoppningar om att kunna hjälpa dig med att kunna komma till rätta med en större del av dina nuvarande Mag- och Tarm-problem men❗det kommer i sin tur att kräva, att du som individ, är beredd att ta ett fullständigt ansvar för din kropp och för din hälsa.

Som jag tidigare har deklarerat för dig, så kommer detta att få ta sin tid och, vilket betyder, att om du har viljan till att uppnå ett mål, så kommer du också med tidens gång att nå det målet som du strävar efter och, jag skall ge dig olika råd som kan leda dig framåt till en bättre Mag- och Tarm-hälsa.

Vi skall tillsammans, (du och jag) ta en dag i sänder och diskutera oss fram till olika lösningar beträffande dina Mag- och Tarm-problem vilket betyder, att vi kommer, att sakta men säkert, till att kunna klättra upp för varje stegpinne och till sist kunna nå upp till toppen och,

hur lång tid som detta kommer att ta, det får framtiden utvisa, det vill säga, att det är inget som jag kan avgöra eller bestämma, det får helt enkelt sagt ta den tid som det tar men, jag känner mig övertygad om, att om du och jag, tillsammans hjälps åt genom diskussioner och frågor, så kommer vi, att tillsammans kunna finna tillfredsställande svar på många olika frågor som jag tror skall kunna hjälpa dig på vägen framåt och, mot en bättre Mag- och Tarm-hälsa.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-06 kl. 13:12.
Citera
2024-02-06, 13:13
Medlem
Citat:
Tack så mycket för dina svar

Ord-förklaringar till dig som skall läsa detta inlägget för bästa förståelse.

1. ) Ob-Stip-át-i-on ... vilket betyder förstoppning.

2. ) Kon-Nékt-i-on ... vilket betyder en koppling till något eller, i samband med något.

Hemorroíd-bildningar framträder i konnektion med Obstipátioner vilket i största utsträckning beror på att själva krystningen eller krystandet leder till en ökad Tónus inom Änd-Tarmen och, den Rektála Tarm-delen ... och Tón-us-en vilken då leder till, att de så kallade Anal-Vävs-Kuddarna förstoras och tränger sig ut genom vävnaderna.

Beträffande motsatsen till Obstipátion, det vill säga, Diarré-besvär, så kan även Diarréerna orsaka Hemorroíd-bildningar, detta sker då inte på grund av krystningar utan det beror istället på att Diarrén har ett mycket surt pH-värde och, vilket irriterar Grovtarmens nedersta delar och framkallar Fistlar och Hemorroíder.

Beträffande dina nuvarande Hemorroíd-besvär så behöver jag få ställa några frågor till dig och, vilka du kan läsa enligt nedan sett.

Då du tidigare varit inom Sjukvården och gjort olika undersökningar på grund av dina Mag- och Tarm-besvär så undrar jag över följande sagt.

Fråga 1. ) Har du vid något av de tidigare undersöknings-tillfällena fått genomgått ett så kallat Prokt-o-Skópi ... ? ... det vill säga, då man undersöker patientens yttre del av Änd-Tarmen.

Fråga 2. ) Har du tidigare och vid något undersöknings-tillfälle fått genomgått ett så kallat Rekt-o-Skópi ... ? ... det vill säga, då man undersöker patientens insida av Änd-Tarmen och, man kan genom en sådan undersökning inspektera från 12 centimeter och upp till 25 centimeter inom själva den Rekála Tarm-delen.

Extra tillägg: Jag kommer senare framåt att berätta för dig om hur, och på vilket sätt som du kan komma till rätta med dina Obstipátions-besvär och detta, utan någon form av Läkemedel och, utan att du behöver ändra på dina matvanor och, utan någon typ av hälsokost-preparat.

Du kommer senare framåt i IBS-Tråden att få mycket goda råd av mig vilket kommer att leda till att du på ett fullständigt naturligt sätt kan tömma din Grovtarm och, utan några som helst efterkommande obehag eller andra obehagliga symptomer.

Jag avslutar detta inlägget med att få framfört, att jag har nu mycket goda förhoppningar om att kunna hjälpa dig med att kunna komma till rätta med en större del av dina nuvarande Mag- och Tarm-problem men❗det kommer i sin tur att kräva, att du som individ, är beredd att ta ett fullständigt ansvar för din kropp och för din hälsa.

Som jag tidigare har deklarerat för dig, så kommer detta att få ta sin tid och, vilket betyder, att om du har viljan till att uppnå ett mål, så kommer du också med tidens gång att nå det målet som du strävar efter och, jag skall ge dig olika råd som kan leda dig framåt till en bättre Mag- och Tarm-hälsa.

Vi skall tillsammans, (du och jag) ta en dag i sänder och diskutera oss fram till olika lösningar beträffande dina Mag- och Tarm-problem vilket betyder, att vi kommer, att sakta men säkert, till att kunna klättra upp för varje stegpinne och till sist kunna nå upp till toppen och,

hur lång tid som detta kommer att ta, det får framtiden utvisa, det vill säga, att det är inget som jag kan avgöra eller bestämma, det får helt enkelt sagt ta den tid som det tar men, jag känner mig övertygad om, att om du och jag, tillsammans hjälps åt genom diskussioner och frågor, så kommer vi, att tillsammans kunna finna tillfredsställande svar på många olika frågor som jag tror skall kunna hjälpa dig på vägen framåt och, mot en bättre Mag- och Tarm-hälsa.

Mvh/
@JokerMannen/

Jag fick ligga på mage på en brits då läkaren undersökte okulärt runt analöppningen, och även undersökte med fingret en bit in, och kände då både yttre och inre hemorrojder.

Jag har inte gjort någon rektoskopi, då doktorn ansåg det som överflödigt med tanke på obehaget en sådan undersökning medför.
Citera
2024-02-06, 18:48
Medlem
Har en period nu med mycket besvär med magen. Främst intensiva smärtor/kramper i tarmarna som kommer i intervaller. Kan komma när som helst på dygnet. Det är den värsta smärtan jag någonsin upplevt. Blir helt kallsvettig av det. Efteråt brukar jag bli helt matt i kroppen. Orkar inte med detta längre.

Någon som kan tipsa om receptbelagd medicin man kan ta vid behov när smärtan sätter igång? Smärtstillande kanske? Har tidigare fått prova en kramplösande medicin som jag tror hette Papaverin men var helt verkningslös för mig.
Citera
2024-02-06, 20:04
Medlem
Citat:
Jag fick ligga på mage på en brits då läkaren undersökte okulärt runt analöppningen, och även undersökte med fingret en bit in, och kände då både yttre och inre hemorrojder.

➡ Jag har inte gjort någon rektoskopi, då doktorn ansåg det som överflödigt med tanke på obehaget en sådan undersökning medför.

Först och främst samt i detta inlägget, har jag nedan sett gjort en stavnings-korrigering som gäller mitt tidigare skrivna och postade inlägg i IBS-Tråden på sidan: 96 samt inläggs-numret: # 1.147 ( 13:07 )

Beträffande textstycket för Fråga 2. )

Hos den sista textraden, så hade jag tidigare och felaktigt skrivit Citat: " Den Rekála Tarm-delen " ... slut citat/ ... det skulle egentligen ha skrivits av mig som ... Den Rekt-ál-a Tarm-delen.

Det Latínska ordet Réct-us, betyder Rak, så som Lod-Rät och, det Neutrála Substantívet Réct-um, står i betydelsen, Det Raka, Det Lod-Räta samt inom det Medicinska språket med betydelsen, den lodräta eller, den raka delen av Grovtarmen samt den sista Grovtarms-delen före Anális Kanális.

➡ Beträffande en så kallad Rekt-o-Skopí-undersökning.

Jag vill påstå, att din tidigare Läkare som då undersökte dig som patient och då, okulärt runt din Anal-Öppning och även då, med hjälp av sitt ena finger därtill också undersökte en liten bit innanför din Anális Kanális och därefter och sedan påpekat för dig, att en så kallad Rektál undersökning av din Rektála Tarm-del ansågs av din tidigare Läkare till att vara överflödig, detta på grund av att en Rekt-o-Skópisk undersökning skulle medföra onödiga obehag för dig som individ, jag påstår att en sådan Läkare har befattat sig med vad jag kallar för Abundánt Gallimatías, det vill säga, ett rent struntprat.

En Rektoskópisk undersökning av den Rektála Tarm-delen medför överhuvudtaget inga som helst obehagligheter för patienten,

Rektoskopí-undersökningen, är en helt smärtfri undersökning för patienten om❗det inte finns en tumör-bildning strax innanför den Rektála Tarm-delen eller, nära Anális Kanális och, vid sådant tillfälle kan obehag framträda av en sådan typ av Tarm-undersökning.

Enligt det ovan skrivna följer en fråga som har ställts till dig enligt nedan sett.

Då din Läkare, och vid det aktuella tillfället samt med hjälp av sitt ena finger undersökte dig en liten bit innanför din Anális Kanális, det vill säga, en liten bit av den inre Tarm-delen inom Réktum ... vid just det aktuella tillfället, så undrar jag, kontrollerade Läkaren då, din Pro-Státa-Körtel ... ?

Efter det att du har svarat på frågan enligt ovan sett, så skall jag berätta för dig av vilken anledning som jag har ställt frågan beträffande din Prostáta-Körtel.

Obs❗... Har du som patient och tidigare uppvisat Okult Blod i din Faeces, så är i första hand sett, en Rektoskópisk undersökning nödvändigt för din del, detta för att bland annat kunna se om du uppvisar Svarta Inlagringar på din Rektála Mucósa [ Slemhinna ]

Jag anser på det bestämdaste att du skall kontakta din närmaste Sjukvårds-Inrättning och be om, att få göra en Rektoskopí-undersökning av din Rektála Tarm-del.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-06 kl. 20:15.
Citera
2024-02-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
Har en period nu med mycket besvär med magen. Främst intensiva smärtor/kramper i tarmarna som kommer i intervaller. Kan komma när som helst på dygnet. Det är den värsta smärtan jag någonsin upplevt. Blir helt kallsvettig av det. Efteråt brukar jag bli helt matt i kroppen. Orkar inte med detta längre.

Någon som kan tipsa om receptbelagd medicin man kan ta vid behov när smärtan sätter igång? Smärtstillande kanske? Har tidigare fått prova en kramplösande medicin som jag tror hette Papaverin men var helt verkningslös för mig.

Du bör absolut och i första hand få genomgå en så kallad Ultra-Ljuds-Undersökning av din Vésica Felléa, det vill säga, Din Gall-blåsa och dina Gall-gångar, samtidigt får man en ganska god uppfattning om din Hépar, det vill säga, din Lever och därtill också din Pancréas, det vill säga, din Bukspottkörtel.

Mitt råd till dig är att du skall låta bli med att försöka stilla dina Symptom-attacker med hjälp av olika kramplösande medicinska preparat utan, du skall se till, att genom olika undersökningar finna grundorsaken till dina nuvarande Mag- och Tarm-problem.

Lek inte med din kropp genom att använda dig utav olika medicinska preparat för att sålunda och i hopp och tro kunna finna en lösning, det är långt ifrån så enkelt som du tror.

Kontakta din närmaste Sjukvårds-Inrättning och berätta ingående om dina nuvarande Mag- och Tarm-besvär samt därtill om dina Symptomer.

Dina symptomer är mycket enkelt sagt en varnings-signal inom din kropp som vill berätta för dig att någonting är fel och att det finns något inom din kropp som inte❗står rätt till.

Jag råder dig på det bestämdaste att ta reda på varför du just nu besväras av, och enligt mig, ganska så allvarliga Mag- och Tarm-kanals-symptomer.

Du som individ har ett ansvar för din kropp så som för din hälsa, ta det ansvaret och du kommer sålunda till sist att segra.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-06 kl. 20:53.
Citera
2024-02-06, 21:16
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark

Fokusera på att åtgärda orsaken, inte symptomen.

Testa en solidfri diet ett par dygn där du undviker gluten, laktos, råa grönsaker och framförallt sådana med lager som kan irritera din tarm. Dvs att undvika tomat, majs, lök och allt sånt som har cellstrukturer som går igenom rakt av och river mot dina tarmar på vägen.

Testa det men framförallt sök vård om du vill veta att det inte är något allvarligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in