Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Visst, det kan vara två och tre ord som inte är informationsbärande.
Så du ljög tidigare?
Och vem har satt gränsen vid tre ord?
Citat:
Nej det var det inte.
Jo, det var det. Det borde följts upp av förhörsledaren.
Du har fel.
Citat:
Och dit problem var ju tidigare att hon inte svarade just Ja eller Nej på frågan - utan utvecklade den .
Så ge dig nu.
Nu ljuger du, igen.
Mitt problem var inte att hon inte svarade ja eller nej, utan att hon inte var tydlig(och inte fick följdfrågor).
Varför måste du ljuga hela tiden?
Citat:
Nej, det hade det inte varit.
Det hade det tveklöst varit. Särskilt eftersom det inte lämnar något som helst rum för tolkningar av vad hon menar. Att du inte begriper det här säger allt man behöver veta om dig.
Citat:
Halmgubbe har du här -- din mupp.
Du vet inte vad en halmgubbe är, eller hur…?
Hur är det en halmgubbe? Har du ljugit om att du varit plit?
Citat:
Nej, du är en okunnig tomte.
Vadå ”nej”?
Nu bevisade ju jag, med en obestridbar källa, att du har fel och att du ljuger.
Tror du att det är ett motargument att svara med att det skulle vara jag som är okunnig, när jag precis bevisat att det är du?
Citat:
Följdfrågors syfte är att få den utfrågade att berätta mer och att förtydliga saker.
Har någon hävdat någonting annat?
Det är ju inte följdfrågors syfte vi pratar om här, utan att du gjort bort dig kapitalt och hävdat att fri berättelse inte används ”i utredningar”, när alla andra fattar att det är förhör som diskuteras, utan du påstår att det på något vis sparas till huvudförhandlingen…
Jävla dumheter.
Citat:
Inte att leka Ja X Nej lekar.
Nä, och det är ju du den enda som tagit upp. Ingen annan har hävdat det.
Citat:
Du förstår dig inte på ämnet - och jag lämnar det med det.
Fast nu bevisade jag ju, bortom all rimlig tvivel, att jag vet så in i helvete mycket mer än du gör angående ämnet, så jag kommer knappast låta dig springa och gömma dig med din feta lilla svans mellan benen.
Du hade, bevisligen, helt fel. Och jag hade, bevisligen, helt rätt.
Skäms du nu…?
Citat:
Det förklarar däremot givetvis en del av dina totalt stolliga tolkningar.
Det förklarar ju framförallt att du är en okunnig besserwisser som lider kraftigt av Dunning-Kruger och är en mytoman.
Citat:
Nej, de är inte uppdelade på samma sätt.
Och det har ingen påstått. Så vad svarar du på…?
Citat:
Ibland finns det skäl att underkänna en utsaga för att den blir för detaljrik.
Ibland finns det skäl till nästan allt. Det är helt irrelevant, eftersom det inte gäller här.
Kan du verkligen inte bättre än så här.
Citat:
Men det där begriper du dig inte på - så jag lämnar det där.
Vad begriper jag mig inte på? Irrelevanta plattityder?
Och du kommer inte tillåtas komma undan det här, hur du än försöker slingra dig.
Är du på väg in i ett maniskt skov…?
Citat:
Nej, däremot kan FL (men oftast i Domstol) styra upp för att det börjar handla om helt ovidkommande saker.
Fhl förkortas det som regel, så att det inte ska misstas för någons initialer.
Och förhörsledaren styr mycket ofta upp det så att det inte handlar om helt ovidkommande saker.
Men det kan det väl inte komma att göra när den förhörda inte får berätta fritt utan bara svara på frågor…?
Citat:
När det gäller brottet i sig så blir inte de förhörda ombedda att utelämna detaljer för att det inte skall bli "för jobbigt" för utredarna.
Pratar vi bara om när det gäller brottet i sig nu, menar du?
Citat:
Jo, det vet vi - hon vet inte ens vilken bild det är frågan och han är så osäker så han (som är intresserad) måste fråga sin kompis om den kan uppfattas som "olämplig"
Nej, det vet ”ni” inte. ”Ni” hittar på.
Ni tror blint på hennes ord.
En second opinion är aldrig fel. Du är en hycklare om du påstår det.
Citat:
Vad sa han om den här tjejen, eller berättade han någonting för dig om vem det var.
Näe, men han frågade väl mer bara är det här en lämplig bild att skicka om man är i
förhållande, tror jag ha sa, nåt i den stilen.
Hon ville inte ha det alls - och har inte heller indikerat något annat.
Hade ni pratat om att ha sex?
Nej.
Gav hon några inviter om att ni skulle ha sex?
Nej, inte som jag uppfattade det.
Inviter och indikationer är inte ens i närheten av samma sak, du begriper det va…?
Citat:
Titta på bilden på Madde på Nobelfesten
Att du och Viking får stora skälvan av en urringning innebär inte att det är ovanligt att ha det eller att på sig sina kläder när man skickar selfies.
Halmgubbe, igen.
Och jo, det är ovanligt att skicka bilder som bara visar ansikte och urringning i en privat konversation med någon som man bara är bekant med, inte har något intresse av och kallar för fuckboy.
Citat:
De handlar inte om en bild till en knappt bekant.
Jo, det är exakt det som det handlar om, enligt henne själv.
Varför är du oförmögen att låta bli att ljuga?
Citat:
Det handlar om en bild bland andra bilder som de under veckor kommunicerat genom i egenskap av klasskamrater/kompisar.
Ah, så de har ett sorts förhållande ändå. Där ser man.
Citat:
Hon var sannolikt inte rädd för honom innan han började förgripa sig på henne. Har den tanken slagit dig?
Fast det måste hon ju varit om hon direkt gav upp.
Och hon kanske inte varit rädd för honom överhuvudtaget, eftersom hon hade sex med honom och gick och lade sig och sov bredvid honom sedan. Har den tanken slagit dig?
Citat:
Inte urringat ner till magen - utan på bilden ser du in nederkant del av magen och sedan upp och hela ansiket.
Har du sett bilden?
Från ovanför magen säger hon ju. Det är strax under brösten det. Så bröst och ansikte, och urringat. Det är alltså det vi vet, hur mycket du än försöker förvrida det.
Citat:
Det var en urringad top - så släpp dina sjuka fantasier nu.
Var det en top? Inte en skjorta, eller blus?
Har du sett bilden?
Citat:
Dessutom skickade den påklädda bilder veckor innan den aktuella kvällen - så den går inte att använda som skäl för att hävda samtycke.
När skickades den urringade bilden där man såg delar av brösten?
Vem har använt den som skäl till att hävda samtycke?
Det här med indikation och invit behöver du verkligen slå upp och lära dig mer om.
Jag släpper ingenting som du säger att jag ska släppa. Jag vet nämligen varför du vill att folk ska släppa saker.
Citat:
För du gör bara bort dig.
Det är rätt så jävla tydligt att det är du som gör bort dig nu, och du vet det dessutom.
Din desperation lyser igenom och du blir dummare och dummare, och stavar sänre och sämre…
Citat:
Om hon skickade någon selfie från festen till någon annan gäst så hade det varit med ganska djup urringning ja.
Hon hade knappast slitit på sig en burka innan.
Trams. Du hittar ju bara på saker, hela tiden.
Har du ingen som helst verklighetsanknytning?
Har du sett bilden som det talas om i utredningen?
Citat:
Med hänsyn till hur extrem du är och dina konstiga uppfattningar om kvinnor så tror jag absolut de har burka hela gänget. Icke tu tal om sak -- om du ens har en fru. Jag tvivlar.
Vad är det som är extremt och vad har jag för konstiga uppfattningar om kvinnor?
Citat:
I det här fallet handlar det om en stil på plaggen som i princip varenda kvinna i västvärlden är bekant med - så jag där tycks ju mitt kön ha betydelse.
Så du har sett bilden?
Citat:
Eftersom du trots vår moderna värld och alla bilder man matas med tycks ha missat hur vanligt det är med urringade toppar.
Halmgubbe, igen.
Jag älskar urringningar!
Citat:
Hon ombeds berätta om bilden men vet inte vilken bild som avses .. Vad har du svårt att förstå?
Att du inte begriper vad ”säger” betyder.
Citat:
Berätta vilka kontakter du haft med Viking innan våldtäkten.
Det var endast via snapchat.
Här ljuger hon ju faktiskt, du är med på det va?
Citat:
Har du kvar dessa konversationer?
Nej de tror jag är borta.
Viking berättade att du skickat en bild till honom under tiden du hade din pojkvän.
Han uppgav det var en bild han inte ansåg var rimlig att skicka när man har en
pojkvän. Berätta om vad det var för bild?
Det vet jag faktiskt inte vad det var för bild.
Hur är det här relevant?
Citat:
Viking säger också att de skickat bilder till varandra - så då ljuger väl han också..
Nä, varför skulle han göra det?