Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Hon hade ju ångestpåslag över att han skulle sova hos henne, redan innan han kommit hem till henne. Vilket det finns snap-konversation på att hon var. Och hon är traumatiserad efteråt, när hon träffar A, vilket han vittnar om. Den röda tråden är att hon även är rädd när han inte hörsammar hennes nej, vilket hon själv uppger: att hon ger upp för att hon är rädd att skadas. Och att hon av rädsla gör som han säger åt henne att göra.
Vore konstigt om hon gått från ångestladdad inför att han ska sova hos henne. Till lugn när han är där. Till traumatiserad efteråt. Makes no sense.
Den röda. logiska och trovärdiga tråden jag tror på:
1. Snap-konversationen med Z visar att hon är ångestladdad över att han ska sova hos henne och att hon inte vill detta.
2. Hon själv säger att hon är rädd att skadas, när han inte lyssnar på henens "nej"/övrigt motstånd.
3. Vittnet A, vittnar om att hon är traumatiserad efteråt.
Detta är den röda tråden, som är mycket trovärdig.
Er tråd, är mer en ologisk och avbruten tråd:
1. Snap-konversationen med Z visar att hon är ångestladdad över att han ska sova hos henne och att hon inte vill detta.
2. Vi*king kommer dit och hon är glad över det och ligger med honom frivilligt i 2 timmar, kåt och väldigt blöt (enligt Vi*king).
3. Vittnet A, vittnar om att hon är traumatiserad efteråt.
Tror du verkligen själv på att det är så det gått till? Ser du inte bristerna i om det gått till så? Avbruten och ologisk tråd.
Nej, jag tror inte det gått till så du beskriver i ”er tråd”. Jag är som sagt övertygad om att ditt förhållande till verkligheten är fel och att det lett till att du uppfunnit en egen förvriden värld där egna regler gäller och där människor inte beter sig som i den verkliga världen. Detsamma gäller micro113, med några olikheter. Det låter förstås hårt att bedöma någon så, men det är min ärliga uppfattning om dig.
Framför allt är din kvinnobild och din bild av kvinnlig sexualitet mycket konstigt och inte speciellt jämställd heller. Målsäganden är en spröd planta med minimal förmåga att navigera i en värld av kåta, fulla män och rädd för sin egen skugga. Samtidigt är hon ädel och ren, fast bestämd och glasklar i din förmåga att med viljestyrka kunna styra de mänskliga drifterna.
Alternativet här är att det är jag och några andra som har en lika märklig uppfattning om världen och människorna, för meningsskiljaktigheterna handlar inte bara om olika syn på detaljerna om vad som kan ha hänt.
Så vi kommer förstås inte att nå något samförstånd på något plan alls. Men jag tror jag lärt mig något, så jag tackar dig ändå.