2024-01-13, 17:47
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladagarz
Jag förstår inte hur Temu kan gå runt med tanke på så låga priser och gratis frakt. Fraktpriser för dem borde ju äta upp all vinst med tanke på att det åker ifrån kina
Dels har de väl avtal med budfirmor så mycket lägre kostnad än vad man själv får betala men sedan har de säkert räknat in frakten i priset på varorna redan och sedan skriver att den är fri.
Samma sak hos Shein som jag tycker är bättre än Temu när det kommer till kläder i varje fall där också storlekar är bra och ibland riktigt låga priser ...många svenska butiker lägger säkert på en hel del i vinstmarginal också.
Citera
2024-01-20, 13:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag förstår inte hur Temu kan gå runt med tanke på så låga priser och gratis frakt. Fraktpriser för dem borde ju äta upp all vinst med tanke på att det åker ifrån kina

Nej svårt att förstå. Var tvungen att testa och visst fick man paketet med en massa billigt och med fri frakt. Först när man såg deras resultat på Google och priserna de hade trodde man ju det var ett skämt/scam.

Om man trodde Fyndiq var billigt så är det ju inget emot Temu. Men ja återstår hur länge det håller. Jag menar gör man en beställning på ett par hundra tycker man bara packning och leverans skulle kosta det för dom. Även om det alltså inte skickas direkt från Kina.

Men växer de sig stora kommer det nog bli svårt för sådana som CDON, Fyndix etc att överleva.
Citera
2024-01-25, 15:53
Medlem
Fått upp att jag får 2000kr i kupong om jag handlar för 200kr hos Temu. Vet någon vad det är för villkor på kupongerna?
Citera
2024-01-27, 08:19
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avenuester
Fått upp att jag får 2000kr i kupong om jag handlar för 200kr hos Temu. Vet någon vad det är för villkor på kupongerna?
Kupongerna brukar vara som en stege med olika rabatter vid olika köpesummor, högre procent ju mer man handlar. Framgår det inga såna detaljer? Dom brukar vara förmånliga, men verkar bara dyka upp när man är hyfsat ny kund.
Citera
2024-01-27, 19:22
Medlem
Extremeflys avatar
Får man betala tull hos Temu?
Står att paket fastnat i tullklarering. Bara undrar om jag kan vänta mig brev från early birds nu med att dom vill ha in pengar.
Citera
2024-01-28, 00:01
Medlem
jontebulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Får man betala tull hos Temu?
Står att paket fastnat i tullklarering. Bara undrar om jag kan vänta mig brev från early birds nu med att dom vill ha in pengar.

Det ska inte bli någon tull annars blir du lurad då ska du vägra ta emot paketet.!!
Citera
2024-01-28, 00:02
Medlem
0A0As avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej svårt att förstå. Var tvungen att testa och visst fick man paketet med en massa billigt och med fri frakt. Först när man såg deras resultat på Google och priserna de hade trodde man ju det var ett skämt/scam.

Om man trodde Fyndiq var billigt så är det ju inget emot Temu. Men ja återstår hur länge det håller. Jag menar gör man en beställning på ett par hundra tycker man bara packning och leverans skulle kosta det för dom. Även om det alltså inte skickas direkt från Kina.

Men växer de sig stora kommer det nog bli svårt för sådana som CDON, Fyndix etc att överleva.

Jag förstår inte riktigt vad användaren Alladagarz menar med billigt. Jag har jämfört priser på en massa ställen och Temu är inte billiga.

Samtliga av mina beställningar på Aliexpress har varit billigare än Temu (mycket billigare). Vissa prylar var t.o.m. billigare i Norden.

Till exempel den här WiFi smart pluggen som är 35 % billigare hos Proshop. Sådana här smart pluggar är billigast på Aliexpress.

https://www.proshop.se/Smarta-Hem/Pro-WiFi-Smart-Plug-16A-med-Energimaetare/2915818

Citat:
Tuya WiFi Smart Plug 16A med Energimätare

99,00 kr

https://share.temu.com/IczwvwHCFCA

Citat:
Tuya WiFi EU Plug 16A With Power Monitoring

152,54 kr
Citera
2024-02-01, 09:34
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A
Jag förstår inte riktigt vad användaren Alladagarz menar med billigt. Jag har jämfört priser på en massa ställen och Temu är inte billiga.

Samtliga av mina beställningar på Aliexpress har varit billigare än Temu (mycket billigare). Vissa prylar var t.o.m. billigare i Norden.

Till exempel den här WiFi smart pluggen som är 35 % billigare hos Proshop. Sådana här smart pluggar är billigast på Aliexpress.

https://www.proshop.se/Smarta-Hem/Pro-WiFi-Smart-Plug-16A-med-Energimaetare/2915818

https://share.temu.com/IczwvwHCFCA

En del saker är inte billigare nu men i början körde dom rätt hårda kampanjer man kunde göra jättebilliga fynd på hörlurar o såna saker. Nu är det säkert lite dyrare men beror på vilka typ av varor så är säkert en del billigare på aliexpress.
Citera
2024-02-01, 09:53
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
En del saker är inte billigare nu men i början körde dom rätt hårda kampanjer man kunde göra jättebilliga fynd på hörlurar o såna saker. Nu är det säkert lite dyrare men beror på vilka typ av varor så är säkert en del billigare på aliexpress.

Aliexpress har något liknande där man får välja en produkt gratis och flera andra för runt 50 cent styck.

Det finns också andra lite dyrare produkter som man kan köpa mycket billigare vid första beställningen.

Den som vill kan missbruka systemet genom att skapa nya konton och beställa saker om och om igen.
Citera
2024-02-01, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Dels har de väl avtal med budfirmor så mycket lägre kostnad än vad man själv får betala men sedan har de säkert räknat in frakten i priset på varorna redan och sedan skriver att den är fri.
Samma sak hos Shein som jag tycker är bättre än Temu när det kommer till kläder i varje fall där också storlekar är bra och ibland riktigt låga priser ...många svenska butiker lägger säkert på en hel del i vinstmarginal också.

Nja sanningen är ju att väst står för kalaset.

https://www.gp.se/kultur/gratisfrakt-fran-kina-ar-en-dyr-historia.2d505b41-2343-4048-9499-a6779c2f649b
Citera
2024-02-04, 16:44
Medlem
Har handlat en del på TEMU, ingen direkt kvalitet i det mesta. Man får vad man betalar för, mer eller mindre.
Citera
2024-02-04, 20:12
Medlem
konstits avatar
Min favoritpenna med "gummidutt" till läsplatta/telefon var sliten, hittade något som liknade på Temu, och beställde 7 stk. då det mpotsvarade priset på en enkel hos bokhandlaren. Fick exakt samma produkt levererat 10 dagar senare

Mest billigt skrammel naturligtvis, men kardborreband till kryssfälten, Dymo-rullar (kompatibla), magneter och annat krafs behøver inte vara märkesvara, och då blir Temus priser närmast oslagbara.

Betällde ett "VR"-set till min Moto, blir spännande att se vad den kan ?

Hittils inga extra avgifter, och frakten är med i priset. (Mit har leverererats av Postnord, med "trackingnummer", känns som OK, men jag har heller inga höga förväntningar, och handlar för småsummor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in