2024-02-04, 15:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har någon kvinna du legat med fått blåmärken på sina höfter av att du hållit i höfterna så pass hårt att blåmärken uppstått?

Blåmärken på insida lår kan förekomma även vid frivilligt sex, pga. friktion från hörda ben som nöter på samma ställe vid juckandet. Men höfterna? Nejdu.

Goddag, yxskaft. Läste du ens min fråga? Hur skulle MÄs blåmärken skulle skilja sig åt om de uppstod vid då de körde doggy vs bordet?
Citera
2024-02-04, 15:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Hon gjorde motstånd till den gräns där hon fortfarande vågade göra motstånd. När hon inte längre vågade göra motstånd, så slutade hon göra just detta. Kan du förstå logiken i detta?

Så det var ofarligt att göra motstånd när hon gjorde motstånd, men livsfarligt att göra motstånd när hon inte gjorde motstånd? Glasklart
Citera
2024-02-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag har belägg för det. Jag har skrivit om det i hundratals inlägg. Som ni inte kunnat, eller ibland inte ens försökt, bemöta

Jag vet inte ens om jag KAN anmäla henne för det(?). Oavsett har jag redan uttalat mig tydligt om att jag inte tror att bevisningen i den frågan skulle leda till fällande dom, så vad vore poängen, menar du?

Du tycker man är en clown om man inte anmäler andra för falsk tillvitelse? Okeeeeej....

Tror du att ett brott har begåtts, så kan du anmäla brottet. Upp till polisen/förundersökningsledaren sedan att utreda eller lägga ner utredningen.

Nähä, så det finns inga bevis som skulle kunna leda till dom för falsk tillvitelse, menar du? ändå är du 100% säker på att hon falskt har tillvitat Vi*king.... Hm. Var inte just bevisning i brottsmål väldigt viktiga för dig? Eller rör det sig bara om brottsmål gällande våldtäkt? När det gäller falsk tillvitelse så är inte bevis lika viktiga enligt dig... Som sagt: man kan ju undra vem det är som är clown här...

Nu dribblar du igen och det vet du om.
Citera
2024-02-04, 15:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Har någon kvinna du legat med fått blåmärken på sina höfter av att du hållit i höfterna så pass hårt att blåmärken uppstått?

Blåmärken på insida lår kan förekomma även vid frivilligt sex, pga. friktion från hörda ben som nöter på samma ställe vid juckandet. Men höfterna? Nejdu.

De gulbruna blånaderna kan också bero på till exempel midjan på ett par tighta byxor som nöter, friktion alltså, det kan inte uteslutas.
Citera
2024-02-04, 15:53
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja. Något annat har jag heller inte påstått.

Det var ju precis det du gjorde ditt lilla mongo
T ex här
(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)

Citat:
Jag hade bilden klar för mig när jag läste domen.

Exakt. Så då trodde du på att hon sa nej innan du hade tillgång till alla förhör. Precis som jag sa. Fup har egentligen inget med det att göra.
Citera
2024-02-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så det var ofarligt att göra motstånd när hon gjorde motstånd, men livsfarligt att göra motstånd när hon inte gjorde motstånd? Glasklart

Hon gjorde motstånd i början, då hon förmodligen fortfarande trodde att han skulle sluta, för så gör nämligen normalt funtade personer. När hon märker att han inte hörsammar hennes motstånd blir hon rädd. Rädd att skadas om hon fortsätter göra motstånd. Och när denna rädslan kickar in, slutar hon göra motstånd och tänker att hon får genomlida våldtäkten, med så lite skada som möjligt.

Och om hon nu tränar på elitnivå, så är det väl väldigt viktigt för henne att inte vara skadad.
Citera
2024-02-04, 15:57
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nähä, så det finns inga bevis som skulle kunna leda till dom för falsk tillvitelse, menar du?

Inga TILLRÄCKLIGA bevis. Det är höga beviskrav i sådana mål. Till skillnad från våldtäktsmål.

Citat:
ändå är du 100% säker på att hon falskt har tillvitat Vi*king.... Hm. Var inte just bevisning i brottsmål väldigt viktiga för dig?

Pajas. Det går att vara helt övertygad om något utan att detta går att bevisa i domstol, det är två helt olika saker. T ex Mats Alm, alla vet att han dödade Linda Chen, men det gick inte att döma honom.

På precis samma sätt som du själv alldeles nyss sa att du skulle tro V var skyldig oavsett vad hovrätten säger. Vilket självmål !!!!

Snälla, du måste ge mig mer motstånd, det här är easy mode.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2024-02-04 kl. 16:07.
Citera
2024-02-04, 16:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Känner du dig rädd eller hotad av V*****?
Det känns som att han har maktposition eftersom han är äldre.

Kvinnan svarar inte ja eller nej, berättar istället något som ingen har frågat efter, en indikation på att det kan vara en lögn.
Citera
2024-02-04, 16:16
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Jaså du, så du var en fluga på väggen där med målsägande och Vi*king och såg det hela?

De enda två som med säkerhet vet vad som hänt är Vi*king och målsägande. Och ser man alla sammantagen information i ärendet så visar den röda tråden mer på våldtäkt än på falsk tillvitelse.

Just. Möjligen är det så att målsäganden aldrig samtyckte men det finns inga entydiga bevis som visar det, vilket gör att man måste frikänna om man skall utöva rättvisa för den enskilda personen och inte lasta denne för andras skulder.

Därför är det en ondskefull gärning att döma den unga mannen till ett flerårigt fängelsestraff genom att förmoda, anta och känna hur det var istället för att veta. Jesus sa som bekant att den som är utan skuld skall kasta den första stenen och det går att överföra på sekulär etik också. Jag tror ditt och andras beteende och resonemang kommer sig av egen skuld och trauma som gör att man tvärsäkert vill döma och lasta en syndabock för sina egna tillkortakommande eller den oförrätt man upplever andra tillfogat en eller vill lasta killen för att samhället är orättvist. Det är fel, det är ont och ni borde veta bättre.

Att frikänna är inte att svika våldtäktsoffer och det är inte att lägga skulden på dem. Det är ett felaktigt och obehagligt påstående.
Citera
2024-02-04, 16:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, jag ser ingen omständighet som logiskt förklarar att hon inte längre vågar göra motstånd.

Vad fick kvinnan att helt plötsligt inte längre våga göra motstånd?

Kan du beskriva gränsen och vilket stöd finns för att kvinnan uppfattade en sådan gräns?
Du behöver inte se det.
Det räcker att hon uppfattat det så.
Att han inte gav upp utan fortsatte trots motstånd och nej räcker ju fullständigt för att ge upp när hon inser att motstånd inte hjälper.

Du borde ägna dig åt att analysera honom istället.
Varför slutade han inte när hon sa nej?
Citera
2024-02-04, 16:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du behöver inte se det.
Det räcker att hon uppfattat det så.
Att han inte gav upp utan fortsatte trots motstånd och nej räcker ju fullständigt för att ge upp när hon inser att motstånd inte hjälper.

Du borde ägna dig åt att analysera honom istället.
Varför slutade han inte när hon sa nej?

Men det är ju baserat på kvinnans berättelse, mannen har en annan, ord står mot ord.

Du argumenterar fortfarande som om kvinnan sade nej och var avvisande trots att det inte går att bevisa.
Citera
2024-02-04, 16:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Just. Möjligen är det så att målsäganden aldrig samtyckte men det finns inga entydiga bevis som visar det, vilket gör att man måste frikänna om man skall utöva rättvisa för den enskilda personen och inte lasta denne för andras skulder.

Därför är det en ondskefull gärning att döma den unga mannen till ett flerårigt fängelsestraff genom att förmoda, anta och känna hur det var istället för att veta. Jesus sa som bekant att den som är utan skuld skall kasta den första stenen och det går att överföra på sekulär etik också. Jag tror ditt och andras beteende och resonemang kommer sig av egen skuld och trauma som gör att man tvärsäkert vill döma och lasta en syndabock för sina egna tillkortakommande eller den oförrätt man upplever andra tillfogat en eller vill lasta killen för att samhället är orättvist. Det är fel, det är ont och ni borde veta bättre.

Att frikänna är inte att svika våldtäktsoffer och det är inte att lägga skulden på dem. Det är ett felaktigt och obehagligt påstående.
Vilket billigt skitresonemang.

Det är lika relevant med sånt strunt som att ditt eget resonemang kommer sig av att du brukar skita i kvinnors vilja och tvingar dig på dem.
Gör du det?

Annars får du nog inse att man kan olika perspektiv och uppfattning utan att det måste förklaras av inneboende ondska eller skada hos den andra.

I det här fallet har hon stödbevisning i form av kommunikation både före och efter, i form av blåmärken och i kraft av sitt agerande efteråt.
Att komma med en detaljerad porrnovell som svar på det räckte inte i TR -- och vi kan knappast utgå från att alla de i TR också sitter med egen skuld och trauma osv..

Och nej - att fälla är inte att svika våldtäktsoffren.

Det vore nu trevligt att få se din analys om känslomässiga trauman, inneboende ondska, känsloknutar och komplex hos dem som fullkomligt slaktar våldtäktsoffret i den här tråden - och i andra.
Det lär vi ju inte få se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in