2024-02-04, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så enligt dig försökt han klämma ihjäl henne då ...
Du blir löjligare och löjligare.
Jag föreslår att du provar att ha sex någon gång - med en samtyckande part.

Han version håller inte - därmed har han inte kunnat lämna någon förklaring till blåmärkena.
Hade han var lite smartare än han tydligen är så hade han sett till att harmoniera sitt påhitt med hennes berättelse

Exakt. Han skulle kunnat hitta på att de hade rätt hårdhänt sex och att blåmärkena med stor säkerhet uppkommit då, mot ett bord när han med hennes samtyckande höll hårt om just hennes höfter.

Istället förnekar han att han ens tagit hårt om höfterna vid bordet och säger att de kan ha uppkommit vid sexet, men troligare vid judon... Det ger ingen vidare trovärdighet till hans version om hur blåmärkena kan ha kommit till.
Citera
2024-02-04, 15:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Nej, det gör hon inte, och det är ”enstavigt” när hon svara så allmänt.
Ett naturligt svar hade varit:”Nej, jag särade inte på benen. Han tryckte isär dem med sitt ben så att han kunde få ner handen mellan dem”.
Nej, enstavigt innebär att man svarar med ett ord, inte hela meningar.
Nej, det finns inget facit för "naturligt svar" - utan man svarar på det sätt som man för att tydliggöra hur man menar.
Att du inte förstår det skiter väl hon i.

Citat:
Nej, det är ingen domstol överhuvudtaget, det är ett polisförhör, och där försöker polisen definitivt få klara ja och nej svar. När det inte gäller påstådda våldtäktsoffer vill säga, de får man inte ställa för kritiska frågor till
Nej, i en utredning vill man ha uttömmande svar och inte enstaviga .. din stolle.
Det är inte så att polisen skall ge kryss alternativ, utan de vill ha personens version eftersom det är via den man kontrollera en berättelse.

Citat:
Återigen så fabulerar du och bortser helt från uppgifter som framkommit.
Två stycken vittnar alltså om att en mycket urringad bild skickats, det gör man inte i privata konversationer till folk som man bara är bekant med och inte har något intresse av. Särskilt inte om man tycker att personen är en fuckboy.
Nej, jag bortser inte från någonting.
Jag säger att hon skickade en selfie där hon är påklädd i en urringad top.
Det betyder inte att hon är intresserad av Viking, och inte att hon vill ha sex med honom.
En vanlig bild och därför minns hon inte specifikt vilken bild det handlade om -- hon har skickat bilder, vilka som Viking börjar fantisera och fabulera kring kan hon knappast veta.

Citat:
Han säger också att en bild med sexuell anspelning skickats från målsägaren. Det stöds av vittnet, även om hon inte vill kalla den för det så bekräftar hon att det var naken hud, mage och bröst.
Nej, han säger "en olämplig bild" och det är den bilden.
Hans fantasier är inte hennes ansvar. Nej, det var inte naken hud på mage och bröst. Det är en påklädd bild med en urringning .. urringat brukar visa del av övre delen av brösten. Se bilden på Madde t ex.
Urringat och okej.
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/BJjgre/madeleine-hyllad-for-sin-hylla

Citat:
Precis. Det är inget rakt svar utan en förklaring till vad man gör på snapchat.

Du är så sanslöst lögnaktig…
Det är ett rakt svar eftersom hon inte vet vilken eller vilka bilder som han fått för sig saker kring.
Hon ljuger alltså inte om bilden som ni påstått - hon säger att hon inte vet vilken av bilderna han menar.
Citera
2024-02-04, 15:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hade hon fortsatt göra motstånd, hade vi kanske skrivit i en helt annan tråd. En där Vi*king inte bara var dömd för våldtäkt, utan kanske rentav grov våldtäkt, eller mordförsök och våldtäkt, eller våldtäkt och mord.

Att hon "gav upp" berodde ju på hennes rädsla att skadas. Inte på att hon plötsligt ville. Viking skulle ha slutat på en gång när hon sa "nej". Allt han gör därefter som är penetration är nämligen våldtäkt, eftersom han inte senare fått ett uttryckligt verbalt "ja". Han har inte ens frågat efter det.

Kvinnan gjorde enligt egen utsago motstånd när mannen rörde henne på bröst och ben, hur kunde hon veta att inte också det kunde vara förenligt med livsfara?

Ditt argument faller pladask och är en efterhandskonstruktion.
Citera
2024-02-04, 15:39
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Exakt. Han skulle kunnat hitta på att de hade rätt hårdhänt sex och att blåmärkena med stor säkerhet uppkommit då, mot ett bord när han med hennes samtyckande höll hårt om just hennes höfter.

Istället förnekar han att han ens tagit hårt om höfterna vid bordet och säger att de kan ha uppkommit vid sexet, men troligare vid judon... Det ger ingen vidare trovärdighet till hans version om hur blåmärkena kan ha kommit till.

Berätta då hur MÄs blåmärken skulle skilja sig åt om de uppstod vid då de körde doggy
Citera
2024-02-04, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej, jag skriver det här eftersom det är här jag gör påståendena. Det var ju det du ville?

Clown

Så du anser att det är vettigt av dig att förtala målsägande i en offentlig tråd på FB och kalla henen för falsk tillvitare, utan att du har belägg för det.

Men anmäla henne för det, det vill du inte.

Undrar då vem av oss som är clownen här...
Citera
2024-02-04, 15:40
Medlem
Citat:
Det var precis detta jag sa hela tiden din lilla clown. Att du hade din åsikt klar innan vi fick tillgång till fup, alltså när vi bara hade domen. Du lever verkligen i din egen lilla värld

Ja. Något annat har jag heller inte påstått. Jag hade bilden klar för mig när jag läste domen. Och bilden blev ännu klarare när jag läst FUP.
Citera
2024-02-04, 15:42
Medlem
Citat:
Exakt. Så då ljög du alltså när du skrev "lita på kuratorns bedömning av att målsägande har genomgått ett trauma."

Tack för erkännandet, antar jag

Nu märker du ord igen.

Ja, kuratorn har gjort en bedömning av målsägande. Och fattar man den bedömningen så fattar man att kuratorn ser att här föreligger trauma och affektisolering kring traumat.
Citera
2024-02-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kvinnan gjorde enligt egen utsago motstånd när mannen rörde henne på bröst och ben, hur kunde hon veta att inte också det kunde vara förenligt med livsfara?

Ditt argument faller pladask och är en efterhandskonstruktion.
Hon gjorde motstånd till den gräns där hon fortfarande vågade göra motstånd. När hon inte längre vågade göra motstånd, så slutade hon göra just detta. Kan du förstå logiken i detta?
Citera
2024-02-04, 15:44
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Så du anser att det är vettigt av dig att förtala målsägande i en offentlig tråd på FB och kalla henen för falsk tillvitare, utan att du har belägg för det.

Jag har belägg för det. Jag har skrivit om det i hundratals inlägg. Som ni inte kunnat, eller ibland inte ens försökt, bemöta

Citat:
Men anmäla henne för det, det vill du inte.

Jag vet inte ens om jag KAN anmäla henne för det(?). Oavsett har jag redan uttalat mig tydligt om att jag inte tror att bevisningen i den frågan skulle leda till fällande dom, så vad vore poängen, menar du?

Citat:
Undrar då vem av oss som är clownen här...

Du tycker man är en clown om man inte anmäler andra för falsk tillvitelse? Okeeeeej....
Citera
2024-02-04, 15:45
Medlem
Citat:
Berätta då hur MÄs blåmärken skulle skilja sig åt om de uppstod vid då de körde doggy

Har någon kvinna du legat med fått blåmärken på sina höfter av att du hållit i höfterna så pass hårt att blåmärken uppstått?

Blåmärken på insida lår kan förekomma även vid frivilligt sex, pga. friktion från hörda ben som nöter på samma ställe vid juckandet. Men höfterna? Nejdu.
Citera
2024-02-04, 15:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nu märker du ord igen.

Det är väl jävligt befogat när du ljuger om att kuratorn gjort en bedömning om att MÄ utsatts för trauma, när det helt enkelt inte stämmer???

Citat:
Ja, kuratorn har gjort en bedömning av målsägande.

Japp. Och det enda hon sa var
"Hon var samlad. Jag har bara träffat henne en gång så jag vet inte hur hon är annars. Jag fick
intryck att hon håller ihop sig och är lite avstängd känslomässigt."

Vilket gör dig till en lögnare.

Citat:
Och fattar man den bedömningen så fattar man att kuratorn ser att här föreligger trauma och affektisolering kring traumat.

Kom igen nu, säg att du skojar eller trollar
Citera
2024-02-04, 15:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Hon gjorde motstånd till den gräns där hon fortfarande vågade göra motstånd. När hon inte längre vågade göra motstånd, så slutade hon göra just detta. Kan du förstå logiken i detta?

Nej, jag ser ingen omständighet som logiskt förklarar att hon inte längre vågar göra motstånd.

Vad fick kvinnan att helt plötsligt inte längre våga göra motstånd?

Kan du beskriva gränsen och vilket stöd finns för att kvinnan uppfattade en sådan gräns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in