2024-02-04, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tror inte pappan är så oskyldig i detta. Han är den som tror att hon har funktionsnedsättning och han har jobbat som personlig assistent och har varit den som haft koll på att man ska ansöka om 100 procent LSS. Tror mycket väl att han kan ha sett att det finns pengar att hämta vid LSS, vi har ju haft många sådana bedrägerier genom åren, där släktingar har spelat sjuka så anhöriga kunnat kvittera ut löner.
Finns väl inte en enda person som sagt att pappan är oskyldig?
Citera
2024-02-04, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
https://youtu.be/4tkcJm6g6lM?si=l0Sg0LS-nEeFZNNq
Titta/lyssna på detta förhör med en son som tillsammans med sin mamma torterade ihjäl en av sönerna, hällde het sås ner i munnen på honom, tvingade honom sitta i iskallt badkar, fick inte äta, fick bo i en garderob med övervakningskameror mm
Sonen berättar om detta som om han berättade vad han gjorde på jobbet en vanlig dag..mamman styrde med järnhand...vissa människor föds onda..??

Men fy fan rent ut sagt. Började lyssna och var tvungen att stänga av. Man vill ju tro att sånt här inte kan hända, men ren ondska finns inser man nu
Citera
2024-02-04, 14:33
Medlem
Väldigt nyttigt för allmänheten att få följa rättegången nu och höra hur manipulativt dessa två ulvar i fårakläder systematiskt drivit med hela systemet BVC, SOC, Skola, Tandvård, LSS etc. Tillika hur slappt sammhällsansvaret de facto är i de olika instanserna.

Tyvärr är resultatet flera års brutalt våld och lidande för ett stackars litet försvarslöst barn.

Hur många fler barn är offer för systemet i natt?
Senast redigerad av viperstyle 2024-02-04 kl. 14:35.
Citera
2024-02-04, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Var dock någon advokat som försvarade mamman hörde jag och där kan man verkligen snacka om svag insats (positivt såklart). Hon frågade exempelvis flera gånger om familjehemsmammans vuxna dotter suttit vak vid Z:s sjukbädd, vad spelar det för roll? 🤔

Som försvarare i ett sånt här mål försöker hon nog greppa efter vartenda litet halmstrå som kan användas mot vittnena. Möjligtvis att hon i sin slutplädering kommer peka på att den vuxna dottern på något sätt kan ha påverkat familjehemsmammans berättelse i sin slutplädering. Vi kommer dock med största sannolikhet inte få höra slutpläderingen, då dessa nästan aldrig spelas in.
Citera
2024-02-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Väldigt nyttigt för allmänheten att få följa rättegången nu och höra hur manipulativt dessa två ulvar i fårakläder systematiskt drivit med hela systemet BVC, SOC, Skola, Tandvård, LSS etc. Tillika hur slappt sammhällsansvaret de facto är i de olika instanserna.

Tyvärr är resultatet flera års brutalt våld och lidande för ett stackars litet försvarslöst barn.

Hur många fler barn är offer för systemet i natt?

Usch det är så hemskt! Att detta kan hända att det går igenom så många ställen utan att någon anmäler!? Man blir ju mörkrädd av dagens samhälle!
Citera
2024-02-04, 18:59
Medlem
bits1975s avatar
Och pappan sitter likgiltig med mobilen när massa personal försöker rädda flickans liv, och ställer sig sedan och FOTOGRAFERAR när de skall sätta en urinkateter i hennes såriga och blödande underliv som dessutom var dilaterat. Mannen är ju inte frisk. Hela familjen är sjuk. Och den äldre systern är medberoende.
Citera
2024-02-04, 19:16
Medlem
Attityds avatar
Ur rättegången:
Läkare: Z har förutsättningarna att gå upp i vikt. Efter hon kommit in till sjukhus har hon succesivt gått upp i vikt. Föräldrarna har inte sökt sjukvård för magsjukan, buksmärtor eller dyl. men ändå har flickan gått ner i vikt hemma hos dem. Flickan har genomgått svält. Hon hade ett BMI på 12 vilket är undernärd
Hösten 2023 gjordes en magnetröntgen så hon diagnostiserades med lätt cp-skada riktad till ena sidan.

Barnortoped 1 och 2;
Tittade på röntgenbilder vid två tillfällen angående frakturerna.
Höger arm finns ett gammalt benbrott på armbågen, som läkt fel, och läkt felvinklat. Förmodligen har hon inte fått vård eftersom det läkt ihop fel. Man får kraftig svullnad när detta sker, gör fruktansvärt ont, och som vårdnadshavare kan man inte missa detta.
Man har iaf ont upp till en vecka. Sedan börjar det omogna benet växa, och smärtan börjar avta något. Denna fraktur är minst ett halv år gammal.
Att detta uppkommit är betydande våld, fallskada, eller kraftig dragning i arm.

Vänster arm finns fraktur. Ett s.k spiralbrott, uppkommer att armen blir vriden, största sannolikt uppkommit med vridvåld. Blir svullet, gör fruktansvärt ont, och man kan inte använda armen.
Frakturerna på armarna är minst ett halvår gamla, och max 2 år gamla. Denna fraktur på vänster är något äldre än armbågsfrakturen. Behövs ambulans, går inte att använda armen, lealös. otänkbart att missa smärtan.
Oroväckande att inte söka vård, misstanke om att något pågår i hemmet som inte ska pågå om man söker vård för ett barn som har fraktur på armen men inte för ett annat barn, som då har spiralbrott.

Höger tumme- basen på tummen finns ett benbrott. Uppkomstsätt kan vara översträckning, betydande våld, krävs betydande kraft för att åstadkomma detta. Uppkomstsättet är sådant att det är svårt att göra på sig själv. En kraftig utsträckning.

Höger fot gammalfraktur och på vänster fot fraktur på tån.

Skiktröntgen på kotpelarna visar att kotorna 5,6 och 7 är kikformade som visar på kraftigt våld mot kotorna vilket blir kotfrakturer. Väldigt ovanligt och kommer något sådant in hos barn skall en orosanmälan göras. Dessa skador kan t.ex uppkomma vid en bilolycka men då oftast hos vuxna.

Vänster hand på långfingret. Fraktur av äldre datum

47 stycken deponeringar av kalk i armar och ben vilket kan tyda på någon tillväxtstörning som kan uppkomma av stress, psykisk eller fysisk, medicinering, trauma, ett tecken på stark stress i en växande kropp, helhetsbilden är extremt oroande, kan uppkomma t.ex i krigstillstånd
10 st. är ramen specifik för missskötsel.
Generellt är det ovanligt att så små barn har så många benbrott på så kort tid

Plastikkirurg;
Om brännskadorna-framsida och baksida, fram vävhudsskada som läkt av sig själv, kanter mörkare med pigment av skadan.
På ryggen finns ett parti som inte läkt, ett område som försvunnit, vävskada som är andra grads brännskada.
vänster nyckelben ett litet område som fortfarande är under läkning.
Har brännskadan läkt under två veckor är det oftast 2a graden. Kräver det längre tid är det oftast 2a graden djupare eller 3e grads brännskada.
Det finns ett kvarvarande sår som inte läkt.
Ren spekulation har hon råkat ut för syror, baser, eller varmt vatten.
Är det kokande vatten på kläder och inte tar av kläder så fortsätter brännskadorna att bränna.
Det gör ont att få en sådan brännskada.
Anser att man ska söka vård om ett barn får brännskador av den här omfattningen, rengöringen är viktig och omläggning.
Det är viktigt att man har ett förband som hanterar vätska som utsöndras från huden, och som inte fastnar på huden.
Pappan som behandlat med antibiotika kan jag säga att antibiotika är en läkarordination och behöver patienten antibiotika så behöver patienten läggas in.
Dessa brännskador med sådan omfattning ska man kontakta sjukvården, och behandla i samråd med dem.
Citera
2024-02-04, 19:51
Medlem
Var finns förhören med syskonen? Hittar dom ej på prime crime?

Antar att förhör med Z inte kommer släppas för allmänheten?
Citera
2024-02-04, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pegggy85
När fostermamman berättar att hon inte märker på zoey må dåligt psykiskt så kan jag säga av egen erfarenhet som barn oftast blir utsatta dem klarar sig bra men när dem börjar bli äldre då kommer oftast trauman ifatt. Så lill flickan kanske stängt av o njuter nu av sitt nya liv men när hon blir äldre o inser vad hon varit med om det är då det är VIKTIGT att ge henne all stöd .

Så är det. Barn är starka och det hjälper dom nog att inte kunna reflektera och förstå allt dom har utsatts för. Dom lever i nuet. Tror mycket stress och ångest först kommer i tonåren. Den blir påtagligare.
Citera
2024-02-04, 19:58
Medlem
Attityds avatar
Från rättegången:

Undersköterska :
Det kommer in en man med ett barn, som bär på ett barn. Barnet har en filt över sig. Föräldern är väldigt lugn. Vi går in i ett rum. Vi är alltid två när vi går in i rum.
Barnet är väldigt kallt. Det är det första jag reagerar på. Jag frågar pappan varför hon är kall, vilket pappan säger att det var så kallt i bilen.
Föräldern börjar berätta varför dom är där.
Jag får veta att barnet självmant skulle druckit ättika. Vilket jag då fick lite oro, då barnet inte är kontaktbar, så jag undrar hur har hon kunnat dricka själv för hon kan ju inte stå upp, och jag får ingen puls på henne. Jag frågar pappan, och han säger att hon har en hjärnskada och därför inte kan svara på frågor.
Pappan är väldigt lugn, säger inte så mycket, sätter sig på en stol.
Jag har aldrig träffat ett så sjukt barn utan att föräldern signalerar att mitt barn är väldigt sjukt.
Emellanåt öppnar hon ögonen, men inte ofta.
Jag försöker få en överblick hur barnet ser ut. Det är ett döende barn, och vi skickar henne snabbt in på akutbritsen och vi larmar till livshotande tillstånd.
Alla gör något.
Hämtar värmefiltar, värmekuddar. Hon var väldigt nerkyld. Jag fyller plasthandskar med varmt vatten för att sätta med flickan i sängen.
Jag går fram till pappan och berättar vad som händer. Jag berättar att dom ska borra infart i benet.
Pappan ber att få dricka och ta en macka. Han säger att han haft sjuka barn förut så han är inte orolig. Han har mobilen i handen. Han är inte framme vid flickan en enda gång. Han sitter där och gör ingenting. Hans macka fick vänta. Det hade jag inte tid med.

Flickan var kall och tanig. Hon var inte kontaktbar i blicken.
Hela situationen upplevde jag att vi var helt oförberedda på att hon var så sjuk. Ett så sjukt barn brukar komma in med ambulans och då är vi förberedda, och hinner samla ihop teamet.

När pappan kom in med flickan signalerade han inte att något kunde vara akut.
Jag har inget minne av att pappan skulle ha ringt före att dom var på väg in.

Undersköterska på barnakuten;
Det började att allt var lugnt. Vi får information om ättika. Vi ser att barnet är i dåligt skick. Vi ringer öron-hals.
Jag frågar pappan hur det är, och han svarar att det är lugnt ,att han är van.
Jag sprang efter det läkarna ville ha.
Jag sprang senare på pappan på Biva, där pappan kom ut ur ett rum. Han frågade om han kunde åka, och jag sa nej, att det är bättre att du stannar här. Jag fick en obehag känsla.
Han berättade att flickan hade en hjärnskada.
Flickan var väldigt smal, fullt med blåmärken. Svarta märken, hon hade ett tunt linne och en blöja.
Händer och fötter var väldigt svarta. händerna var blåsvarta.
Hela situationen var stress och kaos på akutrummet. Mörklila blåmärken lite överallt. Mörka prickar på armar och ben och lite på fötter ,stora som 10kronor och på bröstet som en kronor.
Jag upplevde inte pappan som orolig

Flickan gick in och ut ur medvetande, hon sa att bl.a att hon var törstig och rädd.
Citera
2024-02-04, 19:58
Medlem
Åklagaren avbryter allt och alla mitt när dom ska berätta sin historia. Vad är det för fel på kärringen? Hon kan helt omöjligt ha sitt jobb kvar efter detta…

Herregud vad jobbig! Även vittnena märker man tröttnar.

Önskar att föräldrarna får ett rent helvete. Vidriga helveten.
Citera
2024-02-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Var finns förhören med syskonen? Hittar dom ej på prime crime?

Antar att förhör med Z inte kommer släppas för allmänheten?

Tror inte dom kommer läggas upp heller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in