2023-12-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Hur mycket pengar skänker folk till änglarna? O hur ofta har de blivit lurade?
Jag tror att de själv drar in pengar via loppisförsäljning. Sedan har ju kyrkoförsamlingen också pengar.
Samt att folk skänker kläder, leksaker, grejer, smycken och värdesaker osv till dem. Kan nog även förekomma penninggåvor till kyrkan. Och att personer som ej har anhöriga testamenterar arvet till kyrkoförsamlingen. Det finns kyrkor som är så rika att de har råd att köpa väldigt värdefull mark och bygga väldigt attraktiva fastigheter.

Jag tycker att det är behjärtansvärt med alla som arbetar med att hjälpa socialt utsatta av rätt anledning. Men jag har lite svårt för kristna aktörer. Det känns inte som att de gör det av rätt anledning. Utan som att de jobbar på sin egen salighet. Och de är också mkt okunniga. Om bidrag osv. De bryr sig aldrig om papper."- Här tror vi på vad människor säjer!" Och så kollar man inget alls.
Senast redigerad av ottoplommon 2023-12-12 kl. 22:21.
Citera
2023-12-12, 22:41
Medlem
Ska bli kul att lyssna på ljudfilerna från rättegången sen.
Citera
2023-12-12, 22:51
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolle87
Så jäkla hemskt och tragiskt bodde i grannhuset där de bor i Löberöd.

Var det inget ni reagerade på ang. familjen eller de levde socialt isolerade?
Citera
2023-12-12, 23:13
Medlem
Läste i fupen att mormodern är död och att morfadern i fängelse då han brände ner mormoderns hus.
Var det en mordbrand?

Vad hette/heter morföräldrarna?
Citera
2023-12-12, 23:34
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolle87
Ska bli kul att lyssna på ljudfilerna från rättegången sen.

Ljudfilerna släpps inte.
Citera
2023-12-12, 23:34
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadinside666
Läste i fupen att mormodern är död och att morfadern i fängelse då han brände ner mormoderns hus.
Var det en mordbrand?

Vad hette/heter morföräldrarna?

Det är inte morfadern utan mormors senaste partner.
Citera
2023-12-12, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Har för mig att S för bara någon vecka sedan skrev på sociala media att hennes mamma är underbar, och att en del medlemmar i SÄ tryckte gilla på den postningen = SÄ består av lättduperade fåntrattar. Återstår att se hur idiotiskt de tänkt vittna om saken.

(Kan dock ha missuppfattat såtillvida att mitt tidsperspektiv kan vara fel apropå detta.)

Den bild (eller dom) jag tror du syftar på är upplagd för 28 veckor sen. Men det är ändå sjukt. När man läser förhören med S blir man lite orolig, hon verkar vara helt manipulerad och hjärntvättad av sina föräldrar och verkar mer orolig över dom än Z tex. Hoppas hon får bra hjälp S...

Någonstans i FUP står det att Z sagt att "hon var också dum" eller något sånt men att man inte vet vem hon syftat på och att Z inte velat prata om det. Men jag började fundera på detta med att Z är rädd att polisen ska ta hennes syskon så som dom tagit hennes föräldrar, har något av syskonen också gjort något? Visst att man kan syskonbråka, men något värre alltså.

S verkar också ha sagt till syskonen vad dom ska säga till polisen och flyttas sen till nytt jourhem och får inte bo med sina syskon. När jag lästa FUP fick jag intrycket att S och V var mammans favoriter. Men jag tror inte mamman är glad på V efter Vs förhör, hon är ju såpass ung att hon inte ljuger. Verkar inte ens veta att Z är hennes syster...

Appropå sociala medier så finns det en bild på familjehemsmammans fb där Zs rygg syns (antar att det är Z mtp kommentar). Man blir glad när man ser att hon verkar ha fått det bra nu iaf.
Citera
2023-12-12, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Kan bara hålla med. Tack för att du förser tråden med så viktiga uppgifter.
Jag kan bara föreställa mig hur otroligt ångestfylld lilla lilla Z måste ha varit. Inför att antingen dö eller prata.
Var det i syskonförhören du läste det om att hon börjat prata? Har läst FUP och förhören men man kan missa detaljer.
N säger i ett förhör att Z inte fick gå till skolan mer för att hon ljög för personalen och sa att hon blev dåligt behandlad hemma.
Citera
2023-12-13, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Tycker faktiskt detta fall inte går att jämföra, de flesta flickor kan föra in ett finger i slidan och en tampong.
Du får allt hitta något fall där någon stoppat in ett stort föremåli in i en 6 årings slida.
De var ju knappast hennes oskuld de skulle kontrollera?

Vart i fupen står det att de gjort det? Har läst igenom hela men måste ha missat det.
Citera
2023-12-13, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Jag undrar om de verkligen är så lättduperade eller om det ligger något annat bakom - men jag kanske är för konspiratoriskt lagd. I förhöret säger väl även Ellinor att hon såg Z uppe i rummet som S och N delade. Men i polisförhör säger Z själv att hon inte fick lov att vistas i det rummet! Och det håller jag för sannolikt med tanke på hur hon behandlades.

Jag finner det även märkligt att SÄ efter att ha fått reda på att föräldrarna utreds och deras mobiltelefoner beslagtagits omedelbart bistår med ersättningstelefoner??? När de här människorna som de enligt egen utsago träffat enbart tio gånger på två år utreds för brott mot barn?

Kom att tänka på detta jag läste i fupen:

”Uppgift

Den 30 december på väg hem från jobbet blev jag uppringd av en läkare från sjukhuset i Lund. Jag kommer dock inte ihåg vad den kvinnliga läkaren presenterade sig som på grund av buller från tåget, men läkaren ringde på grund av en olustkänsla hon och övrig sjukhuspersonal på barnintensiven fått.
Anledningen var för att två personer från föreningen Skånes Änglar ringt till sjukhuset och frågat efter Zoey, man hade lämnat en chokladask och samma dag som den kvinnliga läkaren ringde så hade man kört till barnakuten och parkerat precis framför huvudingången med en skåpbil, detta för att försöka träffa Zoey.
Läkaren var undrandes om varför dessa personer så intensivt försökte kontakta Zoey när de inte var närstående, och varför man parkerade på otillåten plats, alltså framför en ingång för att göra ett besök på barnakuten. Läkaren som var insatt i Zoey fick en olustkänsla och ville förmedla denna till polisen.”
Citera
2023-12-13, 03:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deadinside666
Kom att tänka på detta jag läste i fupen:

”Uppgift

Den 30 december på väg hem från jobbet blev jag uppringd av en läkare från sjukhuset i Lund. Jag kommer dock inte ihåg vad den kvinnliga läkaren presenterade sig som på grund av buller från tåget, men läkaren ringde på grund av en olustkänsla hon och övrig sjukhuspersonal på barnintensiven fått.
Anledningen var för att två personer från föreningen Skånes Änglar ringt till sjukhuset och frågat efter Zoey, man hade lämnat en chokladask och samma dag som den kvinnliga läkaren ringde så hade man kört till barnakuten och parkerat precis framför huvudingången med en skåpbil, detta för att försöka träffa Zoey.
Läkaren var undrandes om varför dessa personer så intensivt försökte kontakta Zoey när de inte var närstående, och varför man parkerade på otillåten plats, alltså framför en ingång för att göra ett besök på barnakuten. Läkaren som var insatt i Zoey fick en olustkänsla och ville förmedla denna till polisen.”
Skånes Änglar är suspekta.
Alla som vill godhetssignalera är så. Gott gör man i det dolda, om det är äkta.
Citera
2023-12-13, 04:18
Medlem
Blackmonks avatar
I förhöret med hanna på sidan 238 i tolläggsprotokollet så gör z det tydligt att pappan inte varit snällare utan som mamman.

På sidan efter I förhöret med åse framkommer det att moster lina sett vad som hänt och hon oratat med henne men hon har inte agerat på något!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in