Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Har för mig att S för bara någon vecka sedan skrev på sociala media att hennes mamma är underbar, och att en del medlemmar i SÄ tryckte gilla på den postningen = SÄ består av lättduperade fåntrattar. Återstår att se hur idiotiskt de tänkt vittna om saken.
(Kan dock ha missuppfattat såtillvida att mitt tidsperspektiv kan vara fel apropå detta.)
Den bild (eller dom) jag tror du syftar på är upplagd för 28 veckor sen. Men det är ändå sjukt. När man läser förhören med S blir man lite orolig, hon verkar vara helt manipulerad och hjärntvättad av sina föräldrar och verkar mer orolig över dom än Z tex. Hoppas hon får bra hjälp S...
Någonstans i FUP står det att Z sagt att "hon var också dum" eller något sånt men att man inte vet vem hon syftat på och att Z inte velat prata om det. Men jag började fundera på detta med att Z är rädd att polisen ska ta hennes syskon så som dom tagit hennes föräldrar, har något av syskonen också gjort något? Visst att man kan syskonbråka, men något värre alltså.
S verkar också ha sagt till syskonen vad dom ska säga till polisen och flyttas sen till nytt jourhem och får inte bo med sina syskon. När jag lästa FUP fick jag intrycket att S och V var mammans favoriter. Men jag tror inte mamman är glad på V efter Vs förhör, hon är ju såpass ung att hon inte ljuger. Verkar inte ens veta att Z är hennes syster...
Appropå sociala medier så finns det en bild på familjehemsmammans fb där Zs rygg syns (antar att det är Z mtp kommentar). Man blir glad när man ser att hon verkar ha fått det bra nu iaf.