2024-02-04, 12:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du vet inte vad jag accepterar för sant/osant och inte.

Jo, du skriver det ju hela tiden.
Citera
2024-02-04, 12:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Spelar väl ingen roll vem du skrev det till???????

Faktumet kvarstår att DU ACCEPTERAR VARJE ORD HON SÄGER SOM SANNING.

Och faktum kvarstår att du kan inte nämna en enda omständighet där jag gör samma sak med V:s ord.
Det gjorde Tingsrätten också.
Citera
2024-02-04, 12:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det roliga är att du t o m gör samma sak själv här! FUP är 326 sidor, INTE 327, eftersom försättsbladet inte är en del av dokumentets numrering.

Wow. Årtusendets självmål
Delgivningen är sidan 327 i Fup.. Den ingår i materialet om du bläddrar ner.

Sid 326 Bilaga - Skäligen misstänkt
sid 327 Bilaga - Underrättelse/Delgivning jml RB 23:18a

Sid 328 - icke existerande.
Citera
2024-02-04, 13:01
Medlem
Citat:
Jo, du skriver det ju hela tiden.

Eller så är det så du tolkar det jag skriver...

Precis som Fe*lix kan ha tolkat målsägandes uppfattning om Vi*kings fylla som mycket full, fast hon eventuellt inte ens sagt det.

Man tolkar budskap utifrån sin egen förförståelse av saker och ting.

Det jag verkligen tror fullt och ut är sant, är att målsägande blivit våldtagen. Av Vi*king.
Citera
2024-02-04, 13:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du kan ju kolla din egen historik om du är nyfiken. Där ser du svart på vitt flertalet ställen där du märker ord.

Det var du som tog upp det. Så ge exempel om du ska anklaga mig för något. Det finns liksom tillfällen då det är fullt rimligt att diskutera vilka ord som används, och det finns tillfällen då det är fånigt. Så jag vill veta ett konkret tillfälle som du syftar på. Har du något?

Citat:
Om någon påstår att ett citat ska vara på sida 328 i FUP och där inte finns ett citat.

Det angavs "sida X av 328 i fup" och om pdf-en som innehåller fup då är på just 328 sidor så borde du väl förstå vilken sidan som avses, oavsett?

Det här måste vara det fånigaste saken ni hakat upp er på hittills. Inte för att det gör mig något om ni skämmer ut er ytterligare, men jag vill ge er ett tips i all välmening att inte älta det här, det ser helt enkelt inte bra ut för er sida om ni är så här småsinta.
Citera
2024-02-04, 13:03
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Vilken fråga?
Frågorna i (FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)

som du bemötte med svammel och dravel istället för att besvara.

Vore det inte enklare om du läser genom inläggen du bemöter i text innan du skriver så hade vi sluppit den här efterföljande chatten där vi "spelar lite korkade"?
Citera
2024-02-04, 13:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Delgivningen är sidan 327 i Fup.. Den ingår i materialet om du bläddrar ner.

Du ljuger.

Innehållsförteckningen på sid 5 i fup nämner endast följande i slutet:

"Bilaga skäligen misstänkt, V....................................326"

Sida 327 står INTE med.

Och delgivningen har INTE ett sidnummer.

Erkänn bara att du har fel, det här är så fånigt
Citera
2024-02-04, 13:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du ljuger.

Innehållsförteckningen på sid 5 i fup nämner endast följande i slutet:

"Bilaga skäligen misstänkt, V....................................326"

Sida 327 står INTE med.

Och delgivningen har INTE ett sidnummer.

Erkänn bara att du har fel, det här är så fånigt
Det spelar ingen roll - den finns ju med, eller hur.
328 däremot .. den finns inte med.

Färdig tjafsat med dig om detta nu.
Citera
2024-02-04, 13:12
Medlem
Citat:
Det var du som tog upp det. Så ge exempel om du ska anklaga mig för något. Det finns liksom tillfällen då det är fullt rimligt att diskutera vilka ord som används, och det finns tillfällen då det är fånigt. Så jag vill veta ett konkret tillfälle som du syftar på. Har du något?

Det angavs "sida X av 328 i fup" och om pdf-en som innehåller fup då är på just 328 sidor så borde du väl förstå vilken sidan som avses, oavsett?

Det här måste vara det fånigaste saken ni hakat upp er på hittills. Inte för att det gör mig något om ni skämmer ut er ytterligare, men jag vill ge er ett tips i all välmening att inte älta det här, det ser helt enkelt inte bra ut för er sida om ni är så här småsinta.

Det var du som tog upp att du har svarat kring detta med Borås-fallet, när jag bad dig länka till ditt inlägg, så tyckte du att jag kunde leta rätt på det själv i din post-historik. Vilket jag anser är rimligt av dig om du inte vill lägga ner energi på det. Och jag anser det därmed rimligt av mig att skriva samma sak till dig: om du är nyfiken på att se där du märker ord, så kan du kolla i din egen post-historik, eftersom jag inte vill lägga ner energi på det. Jag vet ju däremot att du har märkt ord. Vi har haft en del metadiskussioner i tråden kring just detta.

I en liten ruta i FUP, så kan man välja sida så bläddras man ner till den sidan. Då är det viktigt att hänvisa till korrekt sidnummer. Annars hamnar man någon annanstans i FUP. Och då denna FUP är på över 300 sidor, är det inte så att man kanske känner för att själv leta rätt på rätt sida. Gäller att sido-hänvisa korrekt.

Finns inget småsint i att vilja få korrekt sido-hänvisning i en över 300 sidor lång FUP. Tom. om du skriver en uppsats och hänvisar till en viss sida i en 12 sidor lång artikel, så ska du hänvisa till rätt sida.

I övrigt så är Vi*king dömd. Och det står för mig klart att detta rör sig om en våldtäkt. Det är mer du som tycks vilja dribbla bort detta faktum.
Citera
2024-02-04, 13:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Eller så är det så du tolkar det jag skriver...

Ok, så låt oss undersöka saken. Jag skriver några saker här under som endast kommer från MÄ och som inte kan styrkas på annat sätt, så kan du berätta vilka av dem du tror är sanna. Ok?

1) "MÄ sa "nej" flera gånger"

2) "Blåmärkena kommer från samlaget med V"

3) "MÄ var passiv under hela samlaget"

4) "MÄ har aldrig varit intresserad V"
Citera
2024-02-04, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Frågorna i (FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)

som du bemötte med svammel och dravel istället för att besvara.

Vore det inte enklare om du läser genom inläggen du bemöter i text innan du skriver så hade vi sluppit den här efterföljande chatten där vi "spelar lite korkade"?

Jag förstod ärligt talat inte vad du menade med det inlägget. Inte då och inte nu. Det var svammel från din sida. Så jag skrev ett svar på det jag trodde du menade med ditt inlägg.
Citera
2024-02-04, 13:19
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det var du som tog upp att du har svarat kring detta med Borås-fallet, när jag bad dig länka till ditt inlägg, så tyckte du att jag kunde leta rätt på det själv i din post-historik.

Vad fan har det med "märka ord" att göra?

Citat:
Vilket jag anser är rimligt av dig om du inte vill lägga ner energi på det. Och jag anser det därmed rimligt av mig att skriva samma sak till dig: om du är nyfiken på att se där du märker ord, så kan du kolla i din egen post-historik, eftersom jag inte vill lägga ner energi på det.

Det är väl en jävla skillnad på att anklaga någon för att märka ord och be någon kolla i din trådhistorik om de är intresserade? Du kan t ex söka på "borås" i den så kommer du hitta vad du söker. Jag däremot har ingen aning om vad jag ska leta efter, eftersom det är DIN anklagelse.

Men jag ska vara riktigt schysst mot dig. Här får du exempel på ett inlägg där jag pratar om varför jämförelsen med Borås inte håller.
(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)

Så nu vill jag att du återgäldar tjänsten genom att berätta för mig när jag märker ord.

Citat:
Jag vet ju däremot att du har märkt ord. Vi har haft en del metadiskussioner i tråden kring just detta.

Så ge exempel då.

Citat:
I en liten ruta i FUP, så kan man välja sida så bläddras man ner till den sidan. Då är det viktigt att hänvisa till korrekt sidnummer. Annars hamnar man någon annanstans i FUP. Och då denna FUP är på över 300 sidor, är det inte så att man kanske känner för att själv leta rätt på rätt sida. Gäller att sido-hänvisa korrekt.

Finns inget småsint i att vilja få korrekt sido-hänvisning i en över 300 sidor lång FUP. Tom. om du skriver en uppsats och hänvisar till en viss sida i en 12 sidor lång artikel, så ska du hänvisa till rätt sida.

Sluta nu. "Sida 266/328" i en 328 sidor lång pdf kan omöjligt missförstås om jag inte gör det med vilja. Bara erkänn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in